Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 08-Φεβ-2018 15:31

    Θ. Βενιάμης: Στόχος της ΕΕ θα έπρεπε να είναι η προάσπιση της ναυτιλίας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Θ. Βενιάμης: Στόχος της ΕΕ θα έπρεπε να είναι η προάσπιση της ναυτιλίας

    του Χάρη Φλουδόπουλου

    Για τρία ακόμη χρόνια θα παραμείνει στο τιμόνι της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών ο Θεόδωρος Βενιάμης ο οποίος επανεξελέγη μαζί με το νέο ΔΣ που απαρτίζεται από τους:
     
    Αντιπρόεδροι:  Αγγελόπουλος Κ. Γεώργιος, Μαρτίνος Ι. Κωνσταντίνος
    Γραμματείς: Λαιμός Ν. Αντώνιος-Θωμάς, Τραυλού Ν. Μελπομένη
    Ταμίας:  Ξυλάς Α. Ιωάννης
    Αναπλ. Ταμίας: Μακρυμίχαλος Ι. Γεώργιος

    Μέλη οι κ.κ. :   

    Αγγελάκης Ι. Γεώργιος, Αγγελικούσης Α. Ιωάννης,  Βαφειάς Ν. Χαράλαμπος, Βενιάμης Θ. Νικόλαος, Δράγνης Π. Ιωάννης, Ιωαννίδης Π. Ιωάννης, Κανελλάκης Χ.Φραγκίσκος, Καρούσης Ι. Κωνσταντίνος, Κουμάνταρος Γ. Ιωάννης, Κούστας Δ. Ιωάννης (Δρ.), Κωνσταντακόπουλος Β. Κωνσταντίνος, Λασκαρίδης Κ. Παναγιώτης, Λεκανίδης Δ. Στέφανος, Λιβανός Σ. Γεώργιος, Λύρας Κ. Ιωάννης, Λώς Δ. Ματθαίος (Δρ.), Νομικός Α. Μάρκος, Οικονόμου Χ. Γεώργιος, Παπαγιαννόπουλος Α. Βασίλειος, Προκοπίου Γ. Ιωάννα, Φαφαλιός Ι. Δημήτριος, Φράγκου Ν. Αγγελική, Χανδρής Δ. Μιχαήλ.

    Κατά την Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της ΕΕΕ που πραγματοποιήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου στο Ίδρυμα Ευγενίδου, ο κ. Βενιάμης προέβη σε απολογισμό των πεπραγμένων της Ενώσεως και μεταξύ άλλων υπογράμμισε τις θετικές ενδείξεις για την πορεία της ναυτιλίας αλλά και τη συνέχιση της κυριαρχίας της ελληνόκτητης ναυτιλίας. 

    "Το 2018 διαφαίνεται μια χρονιά όπου όλοι οι επιμέρους κλάδοι θα μπορέσουν να επιστρέψουν σε ρυθμούς ανάκαμψης και κερδοφορίας. Ήδη, η βελτίωση στην ναυλαγορά ξηρού φορτίου είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη, κάνοντας πολλούς να προβλέπουν ότι το 2018 θα είναι για τα πλοία ξηρού φορτίου η χρονιά τους, η διόρθωση στα containership έχει ομαλοποιηθεί, αλλά θα πρέπει κα να σταθεροποιηθεί και αναμένουμε με έντονο ενδιαφέρον πότε θα έρθει η ανάκαμψη στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, όπου ο κανόνας της προσφοράς και ζήτησης θα έχει καθοριστικό ρόλο", σημείωσε ο κ. Βενιάμης επισημαίνοντας ότι αρκετοί Έλληνες πλοιοκτήτες επαναδραστηριοποιήθηκαν δυναμικά στις εξαγορές τόσο μεταχειρισμένων όσο και σε παραγγελίες νεότευκτων, ακολουθώντας σε αρκετές περιπτώσεις και τη στρατηγική της πολυδιάσπασης του στόλου τους σε διαφορετικούς τύπους πλοίων, ώστε να υποδεχθούμε τη νέα περίοδο με ενισχυμένη τη θέση μας στη διεθνή σκακιέρα.

    "Το 2018 βρίσκει τη ναυτιλία μας να διατηρεί ακάθεκτη τα υψηλά ποσοστά πλοιοκτησίας στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη. Ειδικότερα, ελέγχουμε το 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας με 4.800 πλοία, με μερίδιο 30% στα δεξαμενόπλοια, 22% στα bulk carriers, 16% στα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, 15% στα LNG / LPG, 11% στα ψυγεία και 9% στα containers. Ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύουμε σταθερά το 50% σχεδόν σε dwt του κοινοτικού στόλου.

    Η ποσοτική αυτή υπεροχή συνεχίζει να συμπορεύεται μαζί με την ποιοτική μας παρουσία, όπως αυτή έχει επικρατήσει διεθνώς, βασιζόμενη στην τεχνογνωσία και στη συσσωρευμένη εμπειρία μας στη διαχείριση του στόλου μας, καθώς και στο χαμηλό μέσο όρο ηλικίας αυτού, που ανέρχεται πια για τα ελληνόκτητα πλοία σε 11,54 έτη, και για τα πλοία υπό ελληνική σημαία σε 13,74 έτη, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 14,81 έτη”, τόνισε ο κ. Βενιάμης αναφερόμενος στην ενίσχυση της θέσης της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

    Για τη συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία τόνισε ότι το συνάλλαγμα της περιόδου Ιανουάριος – Νοέμβριος 2017 ήταν 8,33 δισ. ευρώ αυξανόμενο σε ποσοστό περίπου 18% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2016. "Είναι φανερό ότι μετά από δύο χρόνια από την επιβολή των capital controls, επανερχόμεθα σταδιακά στα προηγούμενα επίπεδα εισαγωγής συναλλάγματος”, ανέφερε.

    Έρευνα της ΕΕ

    Πάντως ο κ. Βενιάμης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο μείζον θέμα που απασχολεί την ευρωπαϊκή ναυτιλία που δεν είναι άλλο από την πολυετή έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, στέλνοντας πολλαπλά μηνύματα προς το εξωτερικό αλλά και το εσωτερικό:

    "Το μόνο θέμα που συνέχισε να υποσκάπτει τους στενούς και αρμονικούς δεσμούς αυτής με τον τόπο μας είναι η παραμονή σε εκκρεμότητα της πενταετούς διερεύνησης του ελληνικού ναυτιλιακού πλαισίου από τις υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

    Η συνέχιση αυτής παραμένει παντελώς άκαιρη δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση διανύει μία περίοδο όπου κύριος στόχος της θα έπρεπε να είναι η προάσπιση, και μάλλον η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας της, καθώς και οι προοπτικές της έναντι του σκληρού ανταγωνισμού που υφίσταται από ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ευρώπης, και στο άμεσο μέλλον ίσως και από κράτη εντός Ευρώπης. 

    Η Ελληνική Πολιτεία έχει υποστηρίξει σε κάθε επίπεδο σθεναρά την ελληνική υπόθεση προς διασφάλιση των θέσεων της ναυτιλίας μας και είμαι αισιόδοξος ότι είμαστε κοντά στην επίτευξη μιας συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που θα σέβεται προπάντων τη θεσμική και συνταγματική κατοχύρωση του ελληνικού νομοθετικού πλαισίου της ναυτιλίας” τόνισε ο κ. Βενιάμης. 

    Ο πρόεδρος της ΕΕΕ εμφανίστηκε αισιόδοξος πάντως για την έκβαση της υπόθεσης:

    "Η ελληνόκτητη ναυτιλία έχει αποδείξει εμπράκτως ότι δικαιολογημένα θεωρείται εθνικό κεφάλαιο για τον τόπο της και ότι είναι πρόθυμη να συμβάλει στη μεγιστοποίηση της συνεισφοράς της στην εθνική οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό, το καλοκαίρι του 2017 η ναυτιλιακή μας κοινότητα με σύμπνοια αποφάσισε να ανταποκριθεί για ακόμη μια φορά στο αίτημα της Πολιτείας για παράταση της οικειοθελούς παροχής της για ένα επιπλέον έτος, δηλαδή και το 2018, προκειμένου να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι και να ολοκληρωθεί η σχετική αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.

    Η αναμενόμενη λοιπόν ολοκλήρωση της εκκρεμούς ελληνικής υπόθεσης θα επιτρέψει στην εφοπλιστική μας οικογένεια να επικεντρωθεί με αναπόσπαστη την προσοχή της στις διεθνείς προκλήσεις της ναυτιλίας και στην υπέρβαση των αναδυομένων κατά καιρούς λειτουργικών της κωλυμάτων, τεχνικού ή εμπορικού χαρακτήρα, με στόχο την παραμονή μας στην κορυφή της διεθνούς κατάταξης”, κατέληξε για το θέμα της έρευνας ο κ. Βενιάμης. 

    Ναυτική εκπαίδευση 

    Ο πρόεδρος της ΕΕΕ δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι πέρασε ακόμη μία χρονιά χωρίς να υπάρξει πραγματική βούληση για ρεαλιστική και ολιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων της ναυτικής εκπαίδευσης. 

    Η ΕΕΕ προτίμησε να παραμείνει παρατηρητής των εξαγγελιών του αρμόδιου υπουργού που αν και καλοπροαίρετες δεν αρκούν για να αναβαθμίσουν τη ναυτική εκπαίδευση και να θεραπεύσουν τις αδυναμίες του υπάρχοντος συστήματος.

    Παράλληλα η ΕΕΕ προέβη σε μια πρόταση αναδιαμόρφωσης του συστήματος λειτουργίας των Επαγγελματικών Ναυτικών Λυκείων προκειμένου να μπορούν οι απόφοιτοι αυτών, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, να εξελίσσονται ως τον βαθμό του Α’ Πλοιάρχου και Α’ Μηχανικού. Σε περίπτωση που υπάρξει σωστή υλοποίηση της πρότασης αυτής, θα μπορέσει να δοθεί επαγγελματική διέξοδος σε αρκετούς νέους και παράλληλα θα αυξηθούν οι πηγές παραγωγής ναυτικών κατέληξε ο κ. Βενιάμης, ο οποίος έκανε εκτενή ανασκόπηση των δράσεων και των πρωτοβουλιών της Ενώσεως σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων