Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 01-Φεβ-2018 17:33

    ΑΔΜΗΕ: Νέα έργα διασυνδέσεων 500 εκατ. ευρώ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    ΑΔΜΗΕ: Νέα έργα διασυνδέσεων 500 εκατ. ευρώ

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Την επόμενη εβδομάδα, το πολύ μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου ο ΑΔΜΗΕ θα δημοσιεύσει τα τεύχη του διαγωνισμού για το έργο της διασύνδεσης Κρήτη Ι, γνωστό και ως μικρή Διασύνδεση της Κρήτης, ύψους 330 εκατ. ευρώ

    Το έργο της Κρήτης είναι το μεγαλύτερο από ένα pipeline νέων διασυνδέσεων που θα δημοπρατηθούν και θα είναι σε εξέλιξη φέτος με συνολικό ύψος 500 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2019 και το 2020. Τα άλλα δύο έργα αφορούν στη δεύτερη και την τρίτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων, ύψους 70 και 100 εκατ. ευρώ αντίστοιχα (αναβάθμιση των διασυνδέσεων Άνδρου και Τήνου και κλείσιμο του βρόγχου με δεύτερο καλώδιο Λαύριο Σύρος).

    Εδώ να σημειωθεί ότι η τρίτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων (το δεύτερο καλώδιο Λαύριο  Σύρος) είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2022, ωστόσο στην αυριανή συνεδρίαση του συμβουλίου διεύθυνσης του διαχειριστή, αναμένεται να ληφθεί η απόφαση το έργο να έρθει κατά 2 έτη μπροστά, που σημαίνει ότι θα προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες δημοπράτησης και το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2020. Τέλος σε ό,τι αφορά τις Κυκλάδες, ολοκληρώθηκε η μελέτη της ομάδας εργασίας που συστάθηκε από την ΡΑΕ, τον ΑΔΜΗΕ και το ΔΕΔΔΗΕ για την λεγόμενη 4η φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων και πλέον το νέο έργο που περιλαμβάνει τη διασύνδεση Λαύριο-Σέριφος, Σέριφος-Μήλος, Μήλος-Θήρα και Θήρα-Πάρος ή Νάξος, θα ενταχθεί στο 10ετές πλάνο 2019-2028, που θα δημοσιοποιηθεί στις 31 Μαρτίου

    Οι ανακοινώσεις αυτές έγιναν σήμερα από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΑΔΜΗΕ Μ. Μανουσάκη, ο οποίος γνωστοποίησε επιπλέον ότι έχει ξεκινήσει η ηλέκτριση και βρισκόμαστε στην τελική φάση έναρξης λειτουργίας της πρώτης φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων. Μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου τα φορτία θα έρχονται στη Σύρο και μέσα στο Μάρτιο θα συνδεθεί και η Μύκονος, ανέφερε ο κ. Μανουσάκης. 

    Το έργο σύμφωνα με τα όσα έκανε γνωστά, κόστισε 245 εκατ. ευρώ, ωστόσο τα οφέλη του αποτιμώνται σε 80 εκατ. ευρώ ετησίως. "Μιλάμε για ένα αποδοτικό έργο που σε 3 χρόνια θα έχει αποσβεστεί και θα προσφέρει αξία στην κοινωνία και την οικονομία, τα ΥΚΩ θα μειωθούν και θα ωφεληθεί ο τουρισμός των νησιών” ανέφερε ο κ. Μανουσάκης.

    Σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό των νέων έργων αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ μέχρι σήμερα ο ΑΔΜΗΕ υλοποιεί ετησίως επενδύσεις της τάξης των 100 εκατ. ευρώ, πλέον ο όγκος μεγαλώνει και καλείται να φέρει σε πέρας σχεδόν διπλάσια έργα. Το γεγονός ότι παραλάβαμε τη διασύνδεση των Κυκλάδων σε μπερδεμένη κατάσταση και καταφέραμε μέσα σε έξι μήνες να λύσουμε όλα τα προβλήματα μάς έδωσε πεποίθηση για τις δυνατότητές μας, αυτός είναι ο στόχος μας, πιστεύουμε ότι ο ΑΔΜΗΕ μπορεί να φέρει σε πέρας το νέο επενδυτικό πρόγραμμα, ανέφερε σχετικά ο κ. Μανουσάκης. 

    Κρήτη Ι

    Σε σχέση με τη μικρή διασύνδεση της Κρήτης η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ ανέφερε ότι το έργο βρίσκεται σε πλήρη ωριμότητα από πλευράς του διαχειριστή, υπάρχει ΑΕΠΟ και απόφαση του ΥΠΕΝ ότι το έργο είναι γενικότερης σημασίας για τη χώρα (θα βοηθηθούν οι απαλλοτριώσεις). Σύμφωνα με τον κ. Μανουσάκη το έργο μπορεί να ηλεκτριστεί στο πρώτο εξάμηνο του 2020. Μάλιστα ο ίδιος ανέφερε ότι ο ΑΔΜΗΕ είναι πολύ κοντά να υπογράψει σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία μάλιστα εξετάζει να αυξήσει το ύψος της συμμετοχής της που συνήθως κυμαίνεται στο 50%. Επίσης για το έργο είναι έτοιμες οι διαδικασίες να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ αλλά και από ίδια κεφάλαια του ΑΔΜΗΕ. Αξίζει να αναφερθεί ότι για το έργο υπάρχει άμεση επικοινωνία και διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και την περιφέρεια Πελοποννήσου. 

    Κρήτη ΙΙ 

    Σε ό,τι αφορά τη μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης ο ΑΔΜΗΕ εξετάζει το αίτημα που έχει υποβληθεί από το Eurasia Interconnector (διασύνδεση Ισραήλ, Κύπρος, Κρήτη, Ηπειρωτικό Σύστημα) για να γίνει προσπάθεια συνεργασίας. Ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τους μετόχους του Eurasia προκειμένου να υπογραφεί σύμφωνο μετόχων για τον φορέα υλοποίησης στον οποίο θα είναι μέτοχος τόσο ο ΑΔΜΗΕ όσο και το Eurasia.

    Κέρδη

    Τα νέα έργα αναμένεται να ενισχύσουν τα έσοδα και να αυξήσουν την αξία της εταιρείας, η οποία σύμφωνα με τη διοίκηση έκλεισε το 2017 με σημαντική ενίσχυση της καθαρής κερδοφορίας. Αν και τα ακριβή νούμερα θα ανακοινωθούν στα τέλη Μαρτίου, τα καθαρά κέρδη θα κυμανθούν στα 55 εκατ. ευρώ, έναντι συγκρίσιμων κερδών 30 εκατ. το 2016 (τα οποία ωστόσο είχαν απομειωθεί για φορολογικούς λόγους εξαιτίας του μερίσματος που δόθηκε στη μητρική ΔΕΗ λόγω της απόσχισης). Η εταιρεία μάλιστα έχει σημαντικά διαθέσιμα κεφάλαια για να καλυφθεί το προγραμματιζόμενο capex (πάνω από 250 εκατ. ευρώ το Σεπτέμβριο).

    Ταυτόχρονα προχωρά και η εσωτερική αναδιοργάνωση της εταιρείας και το πρόγραμμα της εθελουσίας από το οποίο αναμένεται να προκύψουν περί τις 100 αποχωρήσεις. Το Μάρτιο ωστόσο αναμένεται στην εταιρεία να προστεθούν μέσω ΑΣΕΠ 76 νέοι εργαζόμενοι ενώ θα υπάρξει και νέα προκήρυξη για πρόσληψη επιπλέον 33 υπαλλήλων που θα έρθουν στην εταιρεία αρχές του 2019. 

    Σε ό,τι αφορά τις αιτιάσεις που διατυπώθηκαν από συνδικαλιστικές παρατάξεις ότι η εσωτερική αναδιοργάνωση δε γίνεται με αξιοκρατικά κριτήρια αλλά εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες, ο κ. Μανουσάκης τόνισε ότι "το κλίμα στους εργαζόμενους σε σχέση με τις διοικητικές αλλαγές είναι παρά πολύ θετικό, ούτε καν μέτριο” και υπάρχει η αντίληψη ότι η διοίκηση καταβάλει θετικές προσπάθειες. Απαντώντας δε σε αιτιάσεις του συλλόγου μηχανικών του ΑΔΜΗΕ για τον αριθμό των συμβούλων που έχουν προσληφθεί, ο κ. Μανουσάκης τόνισε ότι υπάρχει ένας προσδιορισμένος αριθμός συμβούλων που καλύπτεται και ανέφερε ότι η δομή του σχήματος προέρχεται από τη ΔΕΗ. Κανείς σύμβουλος δεν αμείβεται πάνω από έναν τομεάρχη, συνολικά το μισθολογικό κόστος (το οποίο ως ένα από τα βασικά κόστη της εταιρείας επηρεάζει τα τέλη μεταφοράς που πληρώνουμε στους λογαριασμούς ρεύματος) θα είναι χαμηλότερο για την εταιρεία τόνισε ο ίδιος. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων