Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 01-Φεβ-2018 07:49

    Μακέτα επ' αόριστον θα παραμείνει ο ΒΟΑΚ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Μακέτα επ' αόριστον θα παραμείνει ο ΒΟΑΚ

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Μπορεί να μην βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, αλλά (και) το έργο της ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) εξακολουθεί να προκαλεί πολιτική αντιπαράθεση. Χθες, ο ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου με ανακοίνωσή του, προσπαθώντας να απαντήσει στις αιτιάσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για έλλειψη σχεδίου για το μεγάλο αυτό οδικό έργο, ανέφερε ότι "αν τα προηγούμενα χρόνια 30 χρόνια, η Νέα Δημοκρατία και τα στελέχη της είχαν ασχοληθεί με τον ΒΟΑΚ όσο έχουν ασχοληθεί τον τελευταίο χρόνο, ίσως να είχαν φτιάξει ίσα με 5 χλμ δρόμο παραπάνω”.

    Πάντως, ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης είχε σημειώσει, μέσα Δεκεμβρίου, ότι μέσα στον Δεκέμβριο θα προκηρυχθούν δύο διαγωνισμοί (πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και διαδικασία προεπιλογής) για τον ΒΟΑΚ από τα Χανιά ως τον Άγιο Νικόλαο. Ακόμη, λίγο πριν εκπνεύσει το 2017, ο επικεφαλής του ΥΠΟΜΕ, είχε εξαγγείλει ότι ενδέχεται το έργο να δημοπρατηθεί ακόμη και μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου.

    Πολλά τα ανοιχτά μέτωπα

    Η ανακατασκευή του δρόμου, με μεγάλη συνεισφορά στους 287 θανάτους οδηγών σε 1.029 τροχαία που σημειώθηκαν το διάστημα 2013-2017 στην Κρήτη, αγνοείται πότε θα ξεκινήσει. Όχι μόνο επειδή δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, αλλά κυρίως διότι ούτε η ακριβής χάραξη του οδικού άξονα δεν έχει οριστικοποιηθεί, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.

    Με τη χάραξη του έργου να εκκρεμεί, το μέλος της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής των Περιφερειών και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννης Κουράκης, έχει προτείνει τη χάραξη ενός νέου οδικού άξονα που θα διασχίζει την Κρήτη από το Ανατολικό μέχρι το Δυτικό άκρο της.

    Ενστάσεις για την πρόοδο υλοποίησης του έργου, αρχικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, είχε διατυπώσει, πρόσφατα, και ο γραμματέας της ΝΔ, βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος σημείωσε ότι δεν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας, βιωσιμότητας, στρατηγικός σχεδιασμός και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί.

    Μέχρι σήμερα, το υπουργείο Υποδομών έχει προσλάβει νομικό, χρηματοοικονομικό, τεχνικό σύμβουλο και εταιρεία που θα εκπονήσει την ανάλυση κόστους - οφέλους του έργου, με τη διαδικασία ωρίμανσης του έργου να είναι σε εμβρυϊκό στάδιο.

    Ούτε το χρηματοοικονομικό μοντέλο έχει προσδιοριστεί ούτε η στρατηγική μελέτη σκοπιμότητας έχει δημοπρατηθεί, τη στιγμή που η σύνταξή της υπολογίζεται ότι απαιτεί περίπου δύο-δυόμιση χρόνια, σύμφωνα με τον κ. Αυγενάκη. Χρειάζεται ακόμη, ενάμισης χρόνος για την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών όρων, ενώ οι εταιρείες, μέσω τεχνικού συμβούλου, θα προτείνουν την τεχνική λύση του έργου.

    Ο αυτοκινητόδρομος κατασκευάστηκε το διάστημα 1967-1972. Το 2001, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, χαρακτηρίστηκε ως οδός ταχείας κυκλοφορίας, εντάχθηκε στα διευρωπαϊκά δίκτυα (ΤΕΝ-Τ), και με συγχρηματοδότηση εξασφαλίστηκε η βελτίωση και αναβάθμιση διαφόρων τμημάτων του.

    Το 2015, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών χαρακτηρίστηκε ως αυτοκινητόδρομος (ανεξαρτήτως από την ολοκλήρωση της αναβάθμισής του ως σύγχρονος αυτοκινητόδρομος), με αρίθμηση Α90, από το Καστέλι μέχρι την Σητεία.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ