Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 19-Δεκ-2006 08:35

    Υπεγράφη η σύμβαση για Ιόνια Οδό (update)

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    (ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 14:05)

    Του Κωνσταντίνου Λάμπρου


    Υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή και την εκμετάλλευση της Ιόνιας Οδού. Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς η σύμβαση θα επικυρωθεί μέσα στον Ιανουάριο από τη Βουλή και ως το Μάιο αναμένεται να έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής οι οποίες θα διαρκέσουν το πολύ 72 μήνες.

    Η διάρκεια της παραχώρησης είναι 30 χρόνια και ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου συμπεριλαμβανομένης της κρατικής συμμετοχής (ύψους 330 εκατ. ευρώ) φτάνει το 1,4 δισ. ευρώ.

    Σε ό,τι αφορά το θέμα των διοδίων ο κ. Σουφλιάς διευκρίνισε ότι τα διόδια θα καταβάλλονται ανάλογα με τα χιλιόμετρα που θα διανύει ο χρήστης. Για τα νέα τμήματα που θα κατασκευαστούν (π.χ. Αντίρριο – Ιωάννινα) ο παραχωρησιούχος θα εισπράττει διόδια αφού ολοκληρώσει το νέο τμήμα τα οποία θα κοστίζουν 0,025 ευρώ ανά χιλιόμετρο για να φτάσουν στα 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο όταν ολοκληρωθεί το έργο στο σύνολό του.

    Για τα έτοιμα τμήματα που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης τα διόδια είτε θα παραμείνουν ως έχουν, είτε σε ορισμένα τμήματα θα μειωθούν -όπως για παράδειγμα στον κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα- και θα ανέλθουν επίσης στα 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο όταν ολοκληρωθεί το σύνολο των εργασιών.

    Στο θέμα της υπογραφής της σύμβασης για την Ιόνια Οδό είχε αναφερθεί από νωρίς σήμερα το Capital.gr:

    Υπογραφή αξίας 1,16 δισ. ευρώ για ΓΕΚ - Cintra - ACS

    Την πρώτη του μεγάλη σύμβαση παραχώρησης αναλαμβάνει και επισήμως σήμερα ο όμιλος ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, καθώς το μεσημέρι "πέφτουν" οι υπογραφές για τον συγχρηματοδοτούμενο οδικό άξονα της Ιόνιας Οδού.

    Ο ελληνικός όμιλος κατέχει το 1/3 στην κοινοπραξία που έχει συστήσει με τους ισπανικούς ομίλους Cintra και ACS (Dragados – Ferrovial), οι οποίοι κατέχουν τα υπόλοιπα 2/3 στο σχήμα εκμετάλλευσης του οδικού άξονα.

    Το συνολικό ύψος της επένδυσης για την Ιόνια Οδό με βάση την προσφορά της κοινοπραξίας ΓΕΚ – Cintra – ACS είναι 1,16 δισ. ευρώ.

    Θυμίζουμε ότι το ίδιο σχήμα των ΓΕΚ – Cintra – ACS αναμένει την οριστική απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ μετά την δικαίωσή του από το ΣτΕ στην υπόθεση του άξονα Κεντρικής Ελλάδος (E – 65), ενώ χθες υπέβαλε προσφορά και για τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα. Οι τρεις όμιλοι έχουν προεπιλεγεί και στον διαγωνισμό για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, όπου αναμένεται στην αρχή του επόμενου έτους η διανομή των τευχών δημοπράτησης ώστε να ακολουθήσει και σε αυτό το έργο η υποβολή προσφορών.

    Στο πακέτο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται:

    - ο αυτοκινητόδρομος "Ιόνια Οδός" μήκους περίπου 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό),

    - τμήμα του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ μήκους περίπου 175 χλμ. από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης έως τη Σκάρφεια και

    - ο συνδετήριος κλάδος του ΠΑΘΕ "Σχηματάρι – Χαλκίδα" μήκους 11 χλμ.

    Στις υποχρεώσεις της Σύμβασης Παραχώρησης έχουν περιληφθεί:

    1. Η μελέτη και η κατασκευή νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού σε μήκος περίπου 159χλμ. Πιο αναλυτικά, τα νέα τμήματα που θα μελετηθούν και θα κατασκευαστούν είναι:

    * το τμήμα Αντίρριο – Νότιο άκρο Παράκαμψη Αγρινίου μήκους 42,9 χλμ.

    * η ολοκλήρωση έργων του ημιτελούς τμήματος της Παράκαμψης Αγρινίου μήκους 13,5 χλμ.

    * το Βόρειο Άκρο Παράκαμψης Αγρινίου – Νότιο άκρο Παράκαμψης Άρτας μήκους 53 χλμ. και

    * το βόρειο άκρο Παράκαμψης Άρτας – Ιωάννινα (Εγνατία Οδός) μήκους 50 χλμ.

    2. Η αναβάθμιση, εκσυγχρονισμός και λειτουργία:

    * του τμήματος της ΠΑΘΕ από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Λόγγος (έξω από τον Αγ.Κωνσταντίνο), μήκους 151,5χλμ.

    * του τμήματος Ριτσώνα – Θήβα μήκους 10 χλμ.

    3. Η συντήρηση και λειτουργία των ακόλουθων τμημάτων που κατασκευάζει το ελληνικό δημόσιο :


    * Παράκαμψη Αγρινίου μήκους 33,3 χλμ.,

    * Παράκαμψη Άρτας μήκους 16,7 χλμ.,

    * Κλάδος του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα, μήκους 11 χλμ.,

    * Παρακάμψεις Καμένων Βούρλων και Αγίου Κωνσταντίνου συνολικού μήκους 24 χλμ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων