Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 08-Απρ-2013 09:31

    Και το ΕΣΠΑ στην υπηρεσία του τουρισμού

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

    Στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών υπηρεσιών και την ενίσχυση νέων, καινοτόμων ιδεών στο κομμάτι της προβολής στοχεύει το νέο «ΕΣΠΑ», ή αλλιώς «Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης» (ΣΕΣ), όπως αποκαλείται πλέον. Προτεραιότητα των δράσεων που σχεδιάζονται την προγραμματική περίοδο 2014-2020 θα αποτελέσει μάλιστα η αλλαγή του μοντέλου «ήλιος- θάλασσα», με παράλληλη χρονική διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και αύξηση του ποσοστού τουριστών υψηλού εισοδήματος.

    Η αναδιαμόρφωση του μέχρι σήμερα τουριστικού μοντέλου κρίνεται επιβεβλημένη, καθώς όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο που εκδόθηκε από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, η συμβολή του τουριστικού τομέα μπορεί να είναι καθοριστικής σημασίας. Με βάση τις Γενικές Κατευθύνσεις Αναπτυξιακής Στρατηγικής, η χώρα μπορεί να αναβαθμίσει τη θέση της στη διεθνή αγορά τουριστικών υπηρεσιών, αξιοποιώντας τους πόρους που διαθέτει.

    Μεγάλης σημασίας θεωρούνται επίσης η συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα. Σύμφωνα με τις προτάσεις του νέου ΕΣΠΑ, οι επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου μπορούν να συμβάλλουν στην αναβάθμιση της θέσης του ελληνικού προϊόντος στη διεθνή τουριστική αγορά. Επιπλέον, κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο ο τουρισμός μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην προσπάθεια για στήριξη της οικονομίας, δεδομένου πως αντιπροσωπεύει το 20% του ΑΕΠ.

    Βασικές στρατηγικές επιδιώξεις προς την κατεύθυνση αυτή, εκτός από την αλλαγή του μοντέλου «ήλιος-θάλασσα» αποτελούν:

    - Ο εμπλουτισμός του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος με ενίσχυση ειδικών μορφών τουρισμού (όπως π.χ. αθλητικός, συνεδριακός, τουρισμός υγείας – ευεξίας, τουρισμός κρουαζιέρας), και τα city breaks για στήριξη του κέντρου της Αθήνας.

    - Η διαμόρφωση φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος και η υποστήριξη τουριστικών επενδύσεων μέσω χωροταξικής πολιτικής απλοποίησης διαδικασιών, νέων τουριστικών προϊόντων (σύνθετα τουριστικά καταλύματα, οργανωμένοι τουριστικοί υποδοχείς) και στρατηγικής marketing.

    - Η βελτίωση του υφιστάμενου τουριστικού δυναμικού μέσω παρεμβάσεων για απόσυρση παλαιών και εκσυγχρονισμό υφιστάμενων τουριστικών καταλυμάτων.

    - Η υλοποίηση στρατηγικής σημασίας έργων υποδομής με έμφαση στις υποδομές αεροπορικών και θαλάσσιων μεταφορών και τον τομέα της κρουαζιέρας καθώς και στοχευμένων έργων υποδομής για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας σε περιφερειακή και τοπική κλίμακα.

    - Η εκπαίδευση και κατάρτιση των απασχολούμενων στον τουρισμό.

    - Η εκμετάλλευση συνεργειών τουριστικών επιχειρήσεων (clustering) και η δημιουργία τουριστικών δικτύων.

    - η δημιουργία του Μητρώου Τουριστικών Επιχειρήσεων με ψηφιοποίηση των διαδικασιών εξυπηρέτησης τουριστικών επιχειρήσεων και επενδυτών.

    Το «Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης» θα έχει για την περίοδο 2014-2020, σε όρους κοινοτικής συνδρομής, έναν προϋπολογισμό της τάξης των 20,4 δις ευρώ (20,6 με την προσθήκη 200-250 εκ. ευρώ περίπου από το Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας). Τα αναφερόμενα ποσά δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη επισήμως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς δεν έχει καταλήξει η διαπραγμάτευση με το Ευρωκοινοβούλιο.

    vicky.kourlibini@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων