Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 26-Οκτ-2010 09:37

    Ξανασυζητούν για το μέλλον της κρουαζιέρας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ρόης Χάικου


    Τα προβλήματα από το νόμο για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα στα μη κοινοτικά πλοία έκαναν ήδη την εμφάνισή τους και η καλοκαιρινή σαιζόν μόλις τελείωσε. Το «ελληνικό μόρφωμα» όπως το έχει χαρακτηρίσει η πλειονότητα των εκπροσώπων των μεγάλων ομίλων της κρουαζιέρας και των ταξιδιωτικών πρακτόρων είναι εδώ και πολιτεία και εταιρείες καλούνται να πορευτούν με αυτό.

    Αυτό ήταν και το κύριο θέμα της συνάντησης που είχε χθες, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, κ. Γ. Διαμαντίδης με εκπροσώπους περισσότερων από 12 εταιρειών κρουαζιέρας και ναυτικούς πράκτορες. Και το συμπέρασμα: μάλλον χάνεται και το 2011 για την ελληνική κρουαζιέρα. 

    Αυτό παραδέχτηκε ανοιχτά ο κ. Διαμαντίδης εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα καταρτιστεί το τελικό κείμενο της σύμβασης το οποίο θα είναι κοινό και θα υπογράφουν οι εταιρείες που θα θέλουν να κάνουν κρουαζιέρες στην Ελλάδα και «θα δώσει μία ανάσα στον τουρισμό μας από το 2012, ίσως και το 2011». Ο υπουργός απέδωσε τις καθυστερήσεις σε γνωστά γεγονότα και συμπλήρωσε ότι «έχοντας μπροστά μας το δεδομένο ότι οι εταιρείες κάνουν έγκαιρα τον προγραμματισμό τους, φοβάμαι ότι θα είναι δύσκολη η εφαρμογή της σύμβασης το 2011». 

    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των εταιρειών κρουαζιέρας έθεσαν πληθώρα ζητημάτων αλλά επέμειναν σε δύο: τη διάρκεια των συμβάσεων και τις χρεώσεις του Πειραιά.

    Σύμφωνα με το νόμο, οι συμβάσεις που θα υπογράψουν οι εταιρείες με το ελληνικό δημόσιο είναι τριετείς με δυνατότητα επέκτασης. Ωστόσο, όπως τόνισαν οι εταιρείες, η τουριστική σαιζόν στη χώρα μας ξεκινά τον Απρίλιο και ολοκληρώνεται στα τέλη Σεπτεμβρίου. Εάν υπογραφεί σύμβαση εξάμηνης διάρκειας, θα πρέπει αναλογικά κάθε χρόνο να υπογράφεται καινούργια.

    Θέματα μείζονος σημασίας είναι και αυτά του κόστους για τις εταιρείες και ιδιαίτερα το τέλος επιβίβασης ανά επιβάτη και πόσο θα επιβαρύνει τα μη κοινοτικά κρουαζιερόπλοια τα οποία θα επιλέξουν τον Πειραιά ως λιμάνι επιβίβασης (home port).

    Οι εταιρείες, σύμφωνα με πληροφορίες, τόνισαν πως ο Πειραιάς θα πρέπει να είναι ανταγωνιστικός τιμολογιακά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου, στις οποίες το τελικό κόστος ανά πελάτη κινείται στα 10 ευρώ.

    Ετσι, εκτιμούν πως το τέλος επιβίβασης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 5 ευρώ ανά επιβάτη, συν το γεγονός ότι στον Πειραιά υπάρχει ήδη επιβάρυνση 4,75 ευρώ /επιβάτη για τα αχθοφορικά δικαιώματα στο λιμάνι του Πειραιά.

    Αυτό πάντως, που έγινε σαφές στη χθεσινή συνάντηση ήταν η πρόθεση του υπουργείου να δώσει «μπόνους» με μείωση του τέλους επιβίβασης στις εταιρείες που θα στελεχώσουν τα κρουαζιερόπλοιά τους με Έλληνες ναυτικούς. 

    Όπως δήλωσε ο υπουργός, το κίνητρο θα δίνεται ανάλογα με τον αριθμό των Ελλήνων που θα προσλαμβάνονται.

    Ζήτημα ανακύπτει και με τον αριθμό των πλοίων που μπορεί να φέρει στην Ελλάδα για κυκλικές κρουαζιέρες μια εταιρεία, αφού οι μεγάλοι όμιλοι διαμορφώνουν τα προγράμματά τους ανάλογα με τη ζήτηση. Έτσι, οι συμβάσεις θα είναι ανά πλοίο και τι θα γίνεται στην περίπτωση που την επόμενη χρονιά η εταιρεία θέλει να δρομολογήσει κάποιο διαφορετικό. Επίσης, οι εταιρείες ζήτησαν διευκρινίσεις για το τι θα συμβεί στην περίπτωση που μια εταιρεία θελήσει να «σπάσει» την σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο για δικούς της λόγους.


    roi.haikou@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    18:30 26/06

    Πρόεδρος Άνω Βουλής: Κάθε χρόνο στην Ρωσία κλείνουν περίπου 100 τράπεζες

    Έχουν ανακληθεί ή παγώσει οι άδειες λειτουργίας του ενός τρίτου και πλέον εκ των συνολικά 946 τραπεζών που λειτουργούν στην ρωσική επικράτεια τους το τρέχον διάστημα, διότι θεωρούνται χρεοκοπημένες.

    16:07 26/06

    Ένας στους τρεις Ρώσους τα βγάζει με δυσκολία πέρα

    Ένας στους τρεις Ρώσους τα βγάζει με δυσκολία πέρα. Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η εφημερίδα "Νεζαβίσιμαγια Γκαζέτα" σχολιάζοντας τα τελευταία στοιχεία που παρουσίασε η Ρωσική...