Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 12-Νοε-2018 12:01

    Πώς το λιµάνι της Θεσσαλονίκης µεταµορφώθηκε σε χρόνο-ρεκόρ

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Πώς το λιµάνι της Θεσσαλονίκης µεταµορφώθηκε σε χρόνο-ρεκόρ

    Οι επενδυτές τρέχουν το πλάνο για να µετατραπεί ο ΟΛΘ σε πύλη της Νότιας Ευρώπης

    Τα βελτιωµένα οικονοµικά αποτελέσµατα αποτελούν τη µία όψη της θετικής ανατροπής που συντελείται τους τελευταίους µήνες στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης. Πέρα από την καταγεγραµµένη ανάκαµψη των µεγεθών, ίσως το πιο σηµαντικό όφελος της αποκρατικοποίησης και της εισόδου των δυναµικών νέων επενδυτών είναι ότι το λιµάνι αλλάζει όψη και αυτό είναι ήδη αισθητό στους χρήστες. Αυτό, άλλωστε, καταδεικνύει η βελτιωµένη λειτουργία, οι καλύτεροι χρόνοι εξυπηρέτησης και εντέλει η αύξηση της δραστηριότητας του λιµανιού, που αποκτά νέα αναπτυξιακή δυναµική. Η αναµονή των πλοίων έχει µειωθεί δραστικά, η επικοινωνία µε τους χρήστες έχει αποκατασταθεί, ενώ και η αναµενόµενη για τις αρχές του 2019 ανανέωση του µηχανολογικού εξοπλισµού θα φέρει ακόµα καλύτερα αποτελέσµατα.

    Τα απτά αποτελέσµατα στους πρώτους έξι µήνες λειτουργίας του ΟΛΘ υπό τη νέα ιδιωτική διοίκηση αποτελούν µόνο την αρχή. Άλλωστε, µε µοχλό το επενδυτικό πρόγραµµα που ήδη ξεκίνησε να υλοποιεί ο νέος ιδιοκτήτης, στρατηγικός στόχος είναι να µετατραπεί το λιµάνι σε πύλη και εξαγωγικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νότιας και Κεντρικής Ευρώπης.
    Πρόσφατα, µάλιστα, ολοκληρώθηκε µε την ανάδειξη του αναδόχου σχήµατος ο διαγωνισµός για τον ανεξάρτητο µηχανικό που θα επιβλέψει και θα αξιολογήσει τις επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ που θα υλοποιήσει η κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT), ως νέος µεγαλοµέτοχος του ΟΛΘ.

    Επιπλέον, από τις πρώτες εβδοµάδες ανάληψης των καθηκόντων της, τον περασµένο Μάρτιο, η καινούργια διοίκηση έχει επιτύχει την επιστροφή µε δροµολόγια στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης µεγάλων χρηστών όπως οι Maersk, COSCO και CMA.

    Σε ό,τι αφορά τα οικονοµικά µεγέθη, σύµφωνα µε τα αποτελέσµατα του πρώτου εξαµήνου, καταγράφεται αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 4,3%, του αποτελέσµατος µετά από φόρους κατά 4,7%, του EBITDA κατά 5,9% σε σύγκριση µε πέρυσι. Έχει ήδη επιτευχθεί σηµαντική ενίσχυση της παραγωγικότητας, η οποία υπερ-αντιστάθµισε την αύξηση του τιµήµατος παραχώρησης, στο 3,5% των συνολικών εσόδων, έναντι 2% το προηγούµενο έτος, καθώς και την αύξηση του κόστους εργασίας που προέκυψε από τον επαναϋπολογισµό του 13ου και του 14ου µισθού σύµφωνα µε τα εφαρµοζόµενα στις ιδιωτικές εταιρείες στην Ελλάδα.

    Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πρόγραµµα, οι πρώτες σηµαντικές κεφαλαιουχικές επενδύσεις αναµένονται πριν από το τέλος του έτους. Υπενθυµίζεται ότι η κοινοπραξία SEGT, που έχει αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ, έχει αναλάβει την υποχρέωση για επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 130 εκατ. αφορούν έργα για την επέκταση κατά 40 µέτρα του προβλήτα 6, που θα καταστήσει εφικτή την εξυπηρέτηση µεγαλύτερων πλοίων τύπου Panamax, τα 30 εκατ. ευρώ σε εξοπλισµό του σταθµού εµπορευµατοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), και ειδικότερα στην προµήθεια 4 γερανογεφυρών, και 20 εκατ. για στατική ενίσχυση στο παλιό τελωνείο.

    Οι επενδύσεις αυτές θα επιτρέψουν στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης να ξεκινήσει να υποδέχεται µεγαλύτερα πλοία και να αυξήσει τους όγκους των διακινούµενων φορτίων. Στόχος των νέων µεγαλοµετόχων του ΟΛΘ (Deutsche Invest Equity Partners, Terminal Link και Belterra Investments, συµφερόντων Ιβ. Σαββίδη) είναι η Θεσσαλονίκη να µπει στον χάρτη νέων αγορών στα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, εξυπηρετώντας τις εµπορικές ανάγκες χωρών όπως η Τσεχία, η Σερβία, η Αυστρία, ακόµα και η Ουγγαρία, όταν σήµερα το βεληνεκές των εξυπηρετούµενων αγορών περιορίζεται στα 300 χιλιόµετρα. Κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή, πέραν του επενδυτικού προγράµµατος, θα παίξει ο τεχνικός εταίρος της κοινοπραξίας, δηλαδή η Terminal Link, στην οποία µετέχουν τόσο ο γαλλικός κολοσσός που ανήκει στους mainliners, δηλαδή τις µεγάλες γραµµές µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, CMA όσο και η China Port Merchants. Η Terminal Link διαχειρίζεται συνολικά 13 λιµάνια στον κόσµο. Σηµειώνεται ότι η CMA είναι ο τρίτος µεγαλύτερος παίκτης της παγκόσµιας αγοράς θαλάσσιων µεταφορών και µέλος της περίφηµης "Ocean Alliance", στην οποία συµµετέχουν επίσης η COSCO (No 4), η Evergreen (No 5) και η OOIL.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων