Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 16-Ιουλ-2018 00:25

    Επιχειρηματίες παντού

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Ρίτσαρντ Μπράνσον

    Γεμίζει ο κόσμος ολοένα περισσότερους επιχειρηματίες; Νομίζω πως ναι.

    Όταν ξεκίνησα την καριέρα μου, περισσότερα από 40 χρόνια πριν, αν κάποιος με αποκαλούσε "επιχειρηματία", θα υπονοούσε ότι δεν είμαι αρκετά αξιόπιστος. Σήμερα ισχύει το αντίθετο: τα κέντρα επιχειρηματικότητας Branson στη Νότια Αφρική και την Καραϊβική, τα οποία ανοίξαμε το 2006 και το 2011 αντίστοιχα, έχουν βοηθήσει πάνω από 4.000 "εκκολαπτόμενους" επιχειρηματίες να αποκτήσουν πρόσβαση στις δεξιότητες και την υποστήριξη που χρειάζονται για να ξεκινήσουν τις επιχειρήσεις τους – 4.000 άνθρωποι που ήταν ενθουσιασμένοι με τα σχέδιά τους και υπερήφανοι για τη νέα τους καριέρα.

    Η τεχνολογία φαίνεται να καθοδηγεί αυτό το νέο κύμα, μειώνοντας το κόστος έναρξης μιας επιχείρησης και εκδημοκρατίζοντας τη διαδικασία. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι πλέον ένα μονοπάτι που ακολουθεί μόνο η ελίτ ή όσοι έχουν άμεση πρόσβαση σε χρηματοδότηση.

    Τι εννοώ με αυτό; Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να φτιάξετε χειροποίητα παπούτσια και να τα πουλήσετε σε δικό σας κατάστημα. Το κόστος έναρξης μιας τέτοιας επιχείρησης είναι ένα μικρό κλάσμα αυτού που ήταν πριν από 50 χρόνια. Δεν χρειάζεται να ενοικιάσετε έναν χώρο για να μπορείτε να πουλάτε τα παπούτσια σας, αφού πλέον μπορείτε να ανοίξετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δωρεάν. Είναι επίσης λιγότερο πιθανό σήμερα να ξοδέψετε πολλά για τις απαραίτητες πρώτες ύλες, αφού μπορείτε να κλείσετε συμβόλαια με προμηθευτές από όλο τον κόσμο, εξασφαλίζοντας τις πιο συμφέρουσες τιμές. Πιθανότατα να μη χρειαστεί να πληρώσετε ένα εξοντωτικό επιτόκιο για να πάρετε δάνειο, αφού μπορείτε να συγκεντρώσετε κεφάλαια μέσω crowdfunding (ή από κρατικές επιχορηγήσεις και άλλα προγράμματα: σε λίγο περισσότερο από δύο χρόνια, η Virgin StartUp έχει βοηθήσει τη βρετανική κυβέρνηση να παράσχει δάνεια σε περισσότερες από 800 νέες επιχειρήσεις στο Ην. Βασίλειο με κεφάλαια που ξεπερνούν τα 12 εκατ. δολάρια). Τέλος, δεν θα χρειαστεί να πληρώσετε για διαφήμιση, καθώς μπορείτε να δημιουργήσετε ενθουσιασμό γύρω από το προϊόν σας χωρίς κόστος χρησιμοποιώντας τα κοινωνικά δίκτυα.

    Αυτός ο τελευταίος παράγοντας, τα social media, είναι μια σημαντική πτυχή του σύγχρονου επιχειρηματικού πνεύματος. Οι διάφορες πλατφόρμες, από το Facebook και το Twitter έως το Pinterest, έχουν επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούνται και διαφημίζονται τα brands.

    Το μάρκετινγκ στο οποίο στηριχτήκαμε για να ξεκινήσουμε το εμπορικό σήμα της Virgin ήταν κάτι αντίστοιχο – ο σερ Freddie Laker, ο μέντοράς μου, με συμβούλεψε να γίνω το πρόσωπο της εταιρείας όταν έκανε ακόμη τα πρώτα της βήματα. Ήταν μια εξαιρετική συμβουλή! Η ομάδα μας σκεφτόταν περιπέτειες όπου θα μπορούσα να συμμετάσχω ή ριψοκίνδυνα ακροβατικά να επιχειρήσω και η κάλυψη από τα μίντια ήταν μια μορφή δωρεάν διαφήμισης. Έδωσε στη Virgin μια ανθρώπινη διάσταση που έκανε τους πελάτες να αισθάνονται οικεία με την εταιρεία.

    Η οικοδόμηση ενός προσωπικού brand δεν ήταν ποτέ πριν πιο εύκολη. Παντού στα social media, σεφ, μουσικοί, κηπουροί, ακόμα και επιστήμονες, ξεκινούν τα δικά τους brands – οι άνθρωποι έχουν πολύ καλύτερη αντίληψη σήμερα για την προβολή της εικόνας τους.

    Αλλά αυτό σημαίνει κιόλας ότι όποιος δημιουργεί ένα προσωπικό brand στο Instagram είναι επιχειρηματίας; Όχι ακριβώς. Δείχνει, όμως, ότι η επιχειρηματική σκέψη τυγχάνει εφαρμογής σε μια ευρεία γκάμα κλάδων. Και, λόγω αυτού, υπάρχει καλύτερη κατανόηση της επιχειρηματικότητας και των επιχειρηματιών, που δεν φέρουν πλέον κανένα στίγμα.

    Αν και δεν θέλουν όλοι να γίνουν επιχειρηματίες, η γενιά των millenials, που αποτελεί τώρα σημαντική δύναμη στην παγκόσμια αγορά εργασίας, επιθυμεί σαφώς πολλά από τα οφέλη που θα μπορούσε κανείς να συνδέσει με την επιχειρηματικότητα. Πριν από περίπου έναν χρόνο, η Β Team, μια ομάδα επιχειρηματικών ηγετών στην οποία συμμετέχω, δημοσιοποίησε μια έκθεση με τίτλο "Νέοι τρόποι εργασίας", όπου περιέγραφε λεπτομερώς μια αλλαγή στη στάση απέναντι στην απασχόληση, που προωθείται κυρίως από τους millenials.

    Σε γενικές γραμμές, η έρευνά μας διαπίστωνε ότι, αντί για τα παραδοσιακά προνόμια, όπως οι συντάξεις και η μακροπρόθεσμη ασφάλιση της εργασίας, η γενιά αυτή δίνει σημασία στις ευκαιρίες να ταξιδεύει μέσα από τη δουλειά, στην ελευθερία να μιλά ανοιχτά στα social media, στη δυνατότητα να εργάζεται εξ αποστάσεως με ευέλικτο ωράριο και στο έργο που θα επηρεάσει θετικά τις ζωές των ανθρώπων. Ακόμα και οι υψηλότερες αποδοχές δεν αποτελούν πλέον αποφασιστικό παράγοντα για πολλούς από αυτούς τους εργαζομένους.

    Η διατήρηση των κορυφαίων ταλέντων ήταν πάντα δύσκολη υπόθεση και οι επιχειρήσεις πρέπει να επαναπροσδιορίσουν την προσέγγισή τους για να αξιοποιήσουν στο έπακρο αυτή την επιχειρηματική μετατόπιση. Ενώ ορισμένες επιχειρήσεις μπορεί να μην είναι σε θέση να προσφέρουν στους υπαλλήλους όλα αυτά τα προνόμια, θα μπορούσαν να εξετάσουν τουλάχιστον την παροχή μιας πλατφόρμας για να ανθούν τα οξυμένα επιχειρηματικά πνεύματα, από τη στιγμή που χρειάζονται έναν υγιή αριθμό "εσωτερικών επιχειρηματιών" για να διατηρούν ζωντανή την καινοτομία. 

    Επίσης, σύμφωνα με την έκθεση, το 92% των ατόμων ηλικίας 21-24 ετών που ρωτήθηκαν πίστευαν ότι η επιχειρηματικότητα ήταν ζωτικής σημασίας για τη νέα οικονομία και την αγορά εργασίας. Όταν ήμουν 21χρονος επιχειρηματίας, το σκεπτικό που μοιράζονταν οι συνομήλικοί μου απείχε πολύ από μια τέτοια εμφατική διατύπωση! Είναι υπέροχο να παρακολουθεί κανείς την αλλαγή στη συμπεριφορά. 

    Παρόλο που ίσως δεν είμαστε όλοι επιχειρηματίες, η κοινωνία μας σίγουρα γίνεται ολοένα πιο επιχειρηματική. Το να έχουμε περισσότερους δημιουργούς θέσεων απασχόλησης, λύτες προβλημάτων και εσωτερικούς επιχειρηματίες μόνο καλό μπορεί να μας κάνει.

    O Ρίτσαρντ Μπράνσον είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2018 Richard Branson. Διατίθεται από το New York Times News Service & Syndicate

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων