Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 25-Ιουν-2018 00:04

    Μη βάζετε ποτέ τα κέρδη πάνω από τους ανθρώπους

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Ρίτσαρντ Μπράνσον

    Γιατί να ξεκινήσω μια επιχείρηση; Θα δώσω την ίδια απάντηση σήμερα με αυτήν που θα έδινα όταν ίδρυσα την πρώτη μου εταιρεία πριν από πενήντα χρόνια: για να φέρω μια θετική αλλαγή στη ζωή των ανθρώπων. Πιστεύω ότι οι εταιρείες θα πρέπει να έχουν έναν παρόμοιο στόχο στον πυρήνα τους, ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται.

    Η ομάδα μας στη Virgin το είχε πάντα κατά νου αυτό, κάθε φορά που ασχολούμασταν με έναν νέο τομέα. Πάρτε την αεροπορική βιομηχανία, για παράδειγμα. Ιδρύσαμε τρεις αγαπημένες αεροπορικές εταιρείες –τις Virgin Atlantic, Virgin Australia και Virgin America– με βάση την πεποίθηση ότι οι επιβάτες άξιζαν καλύτερη μεταχείριση. Αισθανόμαστε ότι, όταν οι άνθρωποι επιλέγουν μια αεροπορική εταιρεία, αξίζουν ευγένεια και φροντίδα. Αξίζουν επίσης τον σεβασμό μας και να απολαύσουν μια εκπληκτική εμπειρία. Σίγουρα δεν αξίζουν να αντιμετωπίζονται σαν αριθμοί ενός ισολογισμού ή σαν ζώα.

    Δυστυχώς, δεν συμμερίζονται όλες οι επιχειρήσεις αυτή την άποψη. (Είμαι σίγουρος ότι μπορείτε να σκεφτείτε μια-δυο χωρίς να χρειαστεί να τις κατονομάσω!) Εταιρείες όπως αυτές τείνουν να βάζουν τα κέρδη πάνω από τους ανθρώπους – και τελικά θα αποκαλυφθούν. Κάθε εταιρεία και κάθε επιχειρηματίας κάνει λάθη. Έχω κάνει περισσότερα από όσα μου αντιστοιχούν ως άνθρωπος και ξέρω ότι θα κάνω περισσότερα. Τα καλά νέα είναι ότι, αν αντιμετωπίσετε τα λάθη, κινηθείτε γρήγορα και έχετε μια ισχυρή εταιρική κουλτούρα, μπορείτε να ανακάμψετε από οποιαδήποτε αναταραχή.

    Η διατήρηση μιας ισχυρής εταιρικής κουλτούρας ξεκινά με το να δίνει η εταιρεία προτεραιότητα στον άνθρωπο, και αυτό απαιτεί μια εγκάρδια αντιμετώπιση. Το να επιτρέπετε στα μέλη της ομάδας σας την ελευθερία να είναι οι εαυτοί τους είναι το "κλειδί" για την επίτευξη αυτού του στόχου. Όταν τα πράγματα πάνε στραβά, η ύπαρξη πάρα πολλών διαδικασιών και προτύπων συμπεριφοράς μπορεί να εμποδίσει το προσωπικό από το να πάρει κρίσιμες πρωτοβουλίες με βάση την εμπειρία του, την ανθρωπιά του και την εταιρική κουλτούρα.

    Στην ομάδα μας, προσπαθούμε να δώσουμε στους υπαλλήλους αρκετό χώρο για να λάβουν αποφάσεις που βασίζονται στην κοινή λογική, όχι σε ξεπερασμένα βιβλία κανονισμών. Πιστεύουμε στο να δίνουμε στο προσωπικό μας τα κατάλληλα εργαλεία για να κάνει σωστά τη δουλειά του και στη συνέχεια το εμπιστευόμαστε ότι θα κάνει το σωστό.

    Είτε έχουν να κάνουν με πιθανή υπερκράτηση θέσεων σε πτήσεις, είτε με ένα χαμένο δρομολόγιο τρένου, είτε με κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό τηλεφώνου, να επιτρέπετε στα μέλη της ομάδας που βάζετε στην "πρώτη γραμμή" να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα εκείνη τη στιγμή. Το να ενεργείτε γρήγορα μπορεί να σας κοστίσει κάποια χρήματα, αλλά μια καθυστερημένη ή μια μη ευέλικτη απάντηση θα σας κοστίσει πιθανότατα πολύ περισσότερο, καθώς θα χαθεί η καλή θέληση. Και στη σημερινή εποχή των κοινωνικών δικτύων, ένα πρόβλημα κάποιου πελάτη μπορεί να εξαπλωθεί σαν πυρκαγιά σε όλο το Διαδίκτυο και να προκαλέσει μακροχρόνιες ζημίες.

    Το να παρέχει κανείς δυνατότητα ευελιξίας και ευθύνης στην ομάδα του είναι ένα μέρος της λύσης, αλλά είναι επίσης σημαντικό να διασφαλιστεί ότι οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι είναι μέρος μιας μεγαλύτερης αποστολής της εταιρείας και δεν βρίσκονται εκεί απλώς για να κερδίζουν χρήματα: Έτσι, θα συμπεριφερθούν καλύτερα στους πελάτες και αυτοί οι πελάτες θα αποδειχθούν πιο πιστοί και θα επιστρέφουν ξανά και ξανά. Τελικά, αυτό θα αντικατοπτριστεί θετικά και στα κέρδη της εταιρείας.

    Πρόσφατα πραγματοποίησα αρκετά ταξίδια-αστραπή σε εταιρείες του ομίλου Virgin σε όλο τον κόσμο, με αποτέλεσμα να περάσω αρκετές ώρες μέσα σε ένα αεροπλάνο, κάνοντας αυτές τις σκέψεις. Ήταν συγκινητικό στο τέλος της εβδομάδας –στην οποία είχα γυρίσει όλο τον κόσμο– να καταλήξω στο Σιάτλ, καθώς αυτό είναι το "σπίτι" της Boeing, της εταιρείας που πριν από 33 χρόνια έκανε μια παραχώρηση νοικιάζοντας ένα μεταχειρισμένο αεροσκάφος 747 σε έναν νεαρό μουσικό παραγωγό, έτσι ώστε να ιδρύσουμε τη Virgin Atlantic.

    Όπως έχω γράψει και στο παρελθόν, οι περισσότεροι μας είχαν "ξεγράψει" τότε και επέμεναν ότι δεν είχαμε καμία πιθανότητα να επιβιώσουμε. Ωστόσο, το "χτίσιμο" της αεροπορικής μας εταιρείας με βάση τη βέλτιστη εμπειρία των πελατών και το γεγονός ότι είχαμε μια ομάδα με κίνητρο απέδειξαν ότι επικεντρωθήκαμε στα σωστά πράγματα από την αρχή. Μας βοήθησαν να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα εξυπηρέτησης που προσέλκυσε πιστούς επιβάτες και μας επέτρεψε να προσαρμοστούμε. Φέραμε πιο άνετα καθίσματα, μπαρ, συστήματα ψυχαγωγίας στα καθίσματα, αλλά κανένα από αυτά τα χαρακτηριστικά δεν θα είχε αντίκτυπο εάν δεν είχαμε δώσει στα μέλη του προσωπικού μας την ελευθερία να είναι οι εαυτοί τους.

    Περισσότερα από 33 χρόνια αργότερα, η Virgin Atlantic εξακολουθεί να αποπνέει την ίδια εμπιστοσύνη και την αίσθηση της διασκέδασης όπως τότε που ξεκίνησε. Είναι απόδειξη της ηγεσίας και της κουλτούρας της εταιρείας, η οποία ενσωματώθηκε από την αρχή.

    Εάν η επιχείρησή σας δεν είναι χτισμένη με βάση τούς ανθρώπους και τους στόχους της, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να κρύψετε τα προβλήματά σας κάτω από το "χαλί". Αλλά αν η επιχείρησή σας πιστεύει στην υποστήριξη και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού σας, θα ευδοκιμήσει – και οι πελάτες θα επιστρέφουν ξανά και ξανά.

    O Ρίτσαρντ Μπράνσον είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2018 Richard Branson. Διατίθεται από το New York Times News Service & Syndicate

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων