Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 04-Ιουν-2018 00:22

    Οι άνθρωποι είναι ο πραγματικός κινητήρας κάθε επιχείρησης

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Ρίτσαρντ Μπράνσον

    Οι σωστοί άνθρωποι παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία μιας επιχείρησης. Το να τους βρει, να τους χειριστεί, να τους εμπνεύσει και να συνεχίσει μαζί τους είναι μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένας καλός επιχειρηματίας. Ο χειρισμός του προσωπικού συχνά καθορίζει τη μακροπρόθεσμη επιτυχία και την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

    Μια εταιρεία είναι μια συνάθροιση ανθρώπων. Πάρτε για παράδειγμα μια αεροπορική εταιρεία – το 747 που χρησιμοποιεί στις πτήσεις της είναι το ίδιο με το 747 της ανταγωνίστριάς της. Οι εσωτερικοί χώροι είναι παρόμοιοι και συχνά οι διαφορές στις παροχές είναι πολύ μικρές. Αυτό που ξεχωρίζει μια αεροπορική εταιρεία από τις άλλες είναι το πλήρωμα και η στάση του απέναντι στους επιβάτες. Οι υπάλληλοι της αεροπορικής του ομίλου Virgin είναι χαμογελαστοί, ευχάριστοι, πρόθυμοι να βοηθήσουν, κάνοντας τους επιβάτες να θέλουν να πετάξουν ξανά μαζί μας.

    Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Virgin America, η οποία πετάει στις ΗΠΑ, έχει κερδίσει πολλά βραβεία εξυπηρέτησης και ποιότητας. Τα αεροσκάφη της είναι καινούρια, με ωραίους εσωτερικούς χώρους και ψυχαγωγία. Αλλά η σπουδαία εξυπηρέτηση των πληρωμάτων της είναι αυτή που κερδίζει τους περισσότερους επαίνους.

    Οι άνθρωποι είναι το βασικό περιουσιακό σας στοιχείο. Βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των επιχειρήσεων, μπορούν να απογειώσουν ή να καταστρέψουν μια εταιρεία. Και γι' αυτό πρέπει να έχουν μια σωστή καθοδήγηση. Ένας καλός ηγέτης πρέπει να γνωρίζει την ομάδα του, τα δυνατά και αδύναμα σημεία της. Το να γνωρίζετε και να ακούτε την ομάδα σας είναι το κλειδί. Ένας βασικός λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι αποχωρούν από μια δουλειά είναι επειδή δεν τους ακούνε. Νιώθουν απογοήτευση. Σπανίως είναι τα χρήματα.

    Να θυμάστε ότι ένας κακός ηγέτης μπορεί να καταστρέψει μια επιχείρηση πολύ γρήγορα. Στις μικρές επιχειρήσεις αυτό γίνεται εύκολα εμφανές. Στο νησί μου Νέκερ στην Καραϊβική, είχαμε έναν γενικό διευθυντή που προσπάθησε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο γίνονταν τα πράγματα. Αποθάρρυνε το προσωπικό από το να πίνει μαζί με τους καλεσμένους μας. Αυτό έκανε γρήγορα το κλίμα τοξικό. Χρειάστηκε να παρέμβουμε για να αντικαταστήσουμε τον διευθυντή και να αποκαταστήσουμε το ηθικό του προσωπικού και την εμπιστοσύνη της διοίκησης στους υπαλλήλους μας.

    Επίσης, έχουμε ξεκινήσει μερικές από τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις μας έπειτα από ιδέα κάποιου υπαλλήλου μας. Για παράδειγμα, η αεροπορική εταιρεία Virgin Blue, γνωστή τώρα ως Virgin Australia, ήταν το πνευματικό παιδί του Brett Godfrey, που εργαζόταν για τη Virgin στις Βρυξέλλες.

    Ήρθε σ' εμένα με το επιχειρηματικό του σχέδιο γραμμένο πάνω σε ένα σουβέρ, περιγράφοντας τη δημιουργία μιας αεροπορικής χαμηλού κόστους στην Αυστραλία που θα ξεπερνούσε τις Quantas και Ansett στην ίδια τους την αγορά. Ο Brett επέκτεινε την Blue και τις αδελφές εταιρείες στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Νέα Ζηλανδία, την Ταϊλάνδη και τη Νότια Αφρική.

    Σε άλλες περιπτώσεις, βοηθήσαμε μια εξωτερική ομάδα όταν μας εντυπωσίασε αρκετά για να τους παρέχουμε δικαίωμα χρήσης του brand μας και χώρο για να οικοδομήσουν οι ίδιοι τη νέα επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Η Virgin Active, η αλυσίδα γυμναστηρίων και κέντρων ευεξίας μας, είναι ένα καλό παράδειγμα. Οι Matthew Bucknall και Frank Reed ήρθαν σ' εμένα με την ιδέα ενός φιλικού προς την οικογένεια κέντρου ευεξίας και γυμναστικής το 1999. Είχαν δημιουργήσει και προωθήσει μια αλυσίδα στο Ηνωμένο Βασίλειο τη δεκαετία του 1990 και ήθελαν να το κάνουν και πάλι με το σήμα Virgin στην πόρτα. Μας άρεσε η ιδέα και η ομάδα τους. Στηρίξαμε την εξάπλωση στο Ηνωμένο Βασίλειο και μέσα σε δύο χρόνια μάς δόθηκε η ευκαιρία να διασώσουμε μια αλυσίδα στη Νότιο Αφρική. Η ομάδα της Active άρπαξε την ευκαιρία και έκτοτε δεν κοιτάξαμε ποτέ πίσω. Σήμερα έχουμε περισσότερα από 230 κέντρα σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων της Νότιας Αφρικής, της Ιταλίας και της Ταϊλάνδης.

    Η εμπιστοσύνη είναι βασική πτυχή οποιασδήποτε επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά και το πώς αντιμετωπίζετε κάποιον που σας απογοητεύει μπορεί επίσης να συμβάλει στην επιτυχία. Είστε πρόθυμοι να δώσετε στους ανθρώπους δεύτερη ευκαιρία;

    Όταν διοικούσα τη Virgin Records, ένα μέλος της ομάδας εύρεσης ταλέντων έκλεβε και πουλούσε κιβώτια με δίσκους σε τοπικά καταστήματα μεταχειρισμένων. Μου το σφύριξαν και τον πήρα τηλέφωνο. Παραδέχτηκε τα πάντα. Αντί να τον απολύσω, του έδωσα αυστηρή προειδοποίηση και μαζί μια δεύτερη ευκαιρία. Όλοι τα κάνουμε μαντάρα κάποιες φορές, του είπα, και του ζήτησα να μάθει από το λάθος του και να επιστρέψει σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα – να εντοπίζει καλλιτέχνες.

    Ανακάλυψε το συγκρότημα Culture Club, που σημείωσε από τις υψηλότερες πωλήσεις τη δεκαετία του '80. Όλοι σκοντάφτουμε σε κάποιο σημείο της καριέρας μας. Κι εγώ σκόνταψα. Όταν ήμουν έφηβος, ήρθα σε σύγκρουση με το τελωνείο και τους τελωνειακούς καθώς προσπαθούσα να φέρω δίσκους στο Ην. Βασίλειο. Έφαγα πρόστιμο και μου δόθηκε μια δεύτερη ευκαιρία και έκτοτε έχω προσπαθήσει να πάρω ό,τι καλύτερο μπορώ. Νομίζω ότι αυτό με έκανε να δέχομαι και να συγχωρώ τα λάθη των ανθρώπων. Είναι τόσες πολλές οι εταιρείες που συγκρίνουν τον εαυτό τους με οικογένειες που η λέξη ακούγεται όλη την ώρα στις σύγχρονες επιχειρήσεις. Πιστεύω, ωστόσο, ότι το οικογενειακό πνεύμα της Virgin διατήρησε την πορεία της για σχεδόν 50 χρόνια.

    Όταν η επιχείρηση ήταν μικρότερη, είχαμε θρυλικά πάρτι στο σπίτι μου κοντά στην Οξφόρδη της Αγγλίας. Οργανώναμε ένα φεστιβάλ με σκηνές και μπόλικες δραστηριότητας για τον κόσμο. Καθώς αναπτυσσόμασταν, το πάρτι έγινε δύο πάρτι και σύντομα οργανώνονταν πάρτι και τα Σαββατοκύριακα προκειμένου να σιγουρέψουμε ότι είχαν λάβει όλοι πρόσκληση. Καταλήξαμε να στήνουμε πάρτι που διαρκούσαν ολόκληρη εβδομάδα μέχρι που επενέβαιναν οι γείτονες και αναγκαζόμασταν να τα διαλύσουμε.

    Αλλά είχαμε καλλιεργήσει την κουλτούρα και αυτή ήταν χτισμένη πάνω στους ανθρώπους. Οι άνθρωποι είναι η ψυχή κάθε επιχείρησης. Και χρειάζεται να τους προσέχεις και πότε πότε να τους ψυχαγωγείς!

    O Ρίτσαρντ Μπράνσον είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2018 Richard Branson. Διατίθεται από το New York Times News Service & Syndicate

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ