Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Μαϊ-2018 00:05

    Μια παλιά ιδέα μπορεί να γίνει μια νέα περιπέτεια

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Ρίτσαρντ Μπράνσον

    Υπάρχουν φορές που μπορεί να σας έρθει μια ιδέα που θα σας ενθουσιάσει πραγματικά – αλλά όλοι οι άλλοι πιστεύουν ότι είναι αδύνατη, ανεφάρμοστη ή απλώς για πέταμα. Μπορεί να έχουν δίκιο... αλλά αν δεν έχουν;

    Κι αν με μερικές αλλαγές ή λίγη μαεστρία η ιδέα σας μπορεί να μετατραπεί σε μια θαυμάσια επιχείρηση;

    Θα σας πω το παράδειγμα μιας ιδέας που είχα επί δεκαετίες στα σκαριά. Από τότε που ήμουν παιδί, αγαπούσα τα νησιά. Ως νεαρό αγόρι, θυμάμαι να μεταφέρομαι σε παράξενα και μαγικά μέρη όταν διάβασα το "Νησί των Θησαυρών" του Louis Stevenson και το "Οι πέντε φίλοι στο Νησί των Θησαυρών" του Enid Blyton. Ονειρευόμουν να ήμουν ναυαγός ή να έχω τη ζωή ενός πειρατή με θάλασσα, ήλιο και περιπέτεια (είμαι σχεδόν σίγουρος πως αυτές οι πρώιμες φαντασιώσεις είχαν άμεση σχέση με την ιδέα μου να αγοράσω το νησί Necker.)

    Χρόνια αργότερα, ένα βιβλίο του Kit Williams, το φανταστικό "Masquerade", αναζωπύρωσε την παιδική αγάπη μου για την περιπέτεια σε νησιά, και ειδικότερα για το κυνήγι θησαυρών. Όταν εκδόθηκε, το 1970, όλοι μετατράπηκαν σε κυνηγούς θησαυρών. Το βιβλίο περιελάμβανε εικόνες και γρίφους που περίτεχνα έδιναν στοιχεία για την τοποθεσία ενός θησαυρού –ένα χρυσό, διακοσμημένο με πετράδια φυλαχτό σε σχήμα λαγού– που ήταν θαμμένος κάπου στη Βρετανία. Ήμουν ένας από τους χιλιάδες αναγνώστες που προσπαθούσαν πυρετωδώς να αποκρυπτογραφήσουν τα στοιχεία που έδινε το βιβλίο.

    Κάποιος άλλος τελικά το βρήκε, αλλά η αναζήτηση ανανέωσε το ενδιαφέρον μου για το κυνήγι θησαυρών. Αποφάσισα ότι θα οργάνωνα ένα για τη Virgin, αλλά, δυστυχώς, εκείνη την εποχή δεν είχε νόημα για την εταιρεία, επειδή συνέβαιναν ταυτόχρονα πάρα πολλά πράγματα.

    Εδώ θα κάνω μια παρένθεση, λέγοντας ότι οι δεξιότητες που οδηγούν έναν κυνηγό θησαυρού στην επιτυχία είναι παρόμοιες με εκείνες που χρειάζεστε για να ξεκινήσετε μια ακμάζουσα επιχείρηση.

    - Πρέπει να χρησιμοποιήσετε σωστά όλες τις πληροφορίες και τα εργαλεία που διαθέτετε και να προετοιμαστείτε προσεκτικά προτού ξεκινήσετε.
    - Πρέπει να φτιάξετε κάποιου είδους χάρτη που θα εμφανίζει την πορεία που θέλετε να ακολουθήσει η εταιρεία σας.
    - Πρέπει να δοκιμάζετε συνεχώς διαφορετικές προσεγγίσεις μέχρι να βρείτε τον θησαυρό. Εάν αποτύχετε, πρέπει να προσπαθήσετε ξανά. Εάν αποτύχετε ξανά, πρέπει να προσπαθήσετε ξανά.
    - Πρέπει να είστε ατρόμητος και περιπετειώδης, πρόθυμος να φτάσετε εκεί όπου οι ανταγωνιστές σας φοβούνται να πάνε και να ρισκάρετε να αποτύχετε.
    - Πάνω απ' όλα, χρειάζεστε όλη τη βοήθεια και υποστήριξη που μπορείτε να έχετε. Κανείς δεν χτίζει μια επιχείρηση (ή κερδίζει ένα κυνήγι θησαυρού!) μόνος.

    Επιστρέφω στην ιστορία. Πρέπει να επανέφερα την ιδέα μου για το κυνήγι θησαυρού δεκάδες φορές όλα αυτά τα χρόνια, χωρίς αποτέλεσμα. Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε το Virgin Red, ένα πρόγραμμα πιστότητας-επιβράβευσης που ένωσε όλες τις εταιρείες μας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πάντα θεωρούσα ότι η Virgin και οι πελάτες μας είμαστε μια ευτυχισμένη οικογένεια – και η Virgin Red μού έδωσε την ιδανική ευκαιρία να επαναφέρω την παλιά μου ιδέα.

    Έτσι γεννήθηκε το "V Marks the Spot". Προκάλεσα τους χρήστες της εφαρμογής Virgin Red να κυνηγήσουν "χρυσά νομίσματα" –υπήρχαν περισσότερα από 1 εκατομμύριο–, τα οποία οι διαγωνιζόμενοι αντάλλασσαν με έπαθλα και άλλα στοιχεία. Συμμετείχαν περισσότερα από 100.000 άτομα. Οι 10 φιναλίστ με συνόδεψαν στις Βρετανικές Παρθένες Νήσους για ένα τελευταίο, επικό κυνήγι θησαυρού.

    Συνάντησα τους ατρόμητους τυχοδιώκτες στο Necker πριν ξεκινήσουν την τελική τους αναζήτηση. Οι διαγωνιζόμενοι ξεχύθηκαν στο νησί σε ζευγάρια, έζησαν διασκεδαστικές περιπέτειες και ολοκλήρωσαν δύσκολες δοκιμασίες, από την εξερεύνηση παραλίας έως τη γευσιγνωσία και το τουρνουά τένις. Η τελευταία πρόκληση ήταν, φυσικά, ένας αγώνας για να ανακαλύψουν πού ήταν θαμμένος ο θησαυρός.

    Μια διαγωνιζόμενη, ονόματι Clare, έφτασε εκεί πρώτη και ξέθαψε ένα σωρό προϊόντα της Virgin, αξίας χιλιάδων στερλινών, από δωρεάν αεροπορικά εισιτήρια έως δωρεάν ποτά και πτήσεις με αερόστατο.

    Ήταν διασκεδαστικό να βλέπω την ιδέα μου να ζωντανεύει έπειτα από τόσα χρόνια που παρέμενε στο συρτάρι. Αιχμαλώτισε τη φαντασία χιλιάδων ανθρώπων και ελπίζουμε ότι θα αποτελέσει το εφαλτήριο της Virgin Red για να επεκταθεί, βρίσκοντας καινοτόμους τρόπους επιβράβευσης των καλύτερων πελατών. Το σημαντικότερο από όλα ήταν ότι όλοι διασκέδασαν.

    Συνεπώς, αν μια ιδέα γυροφέρνει στο μυαλό σας για εβδομάδες, μήνες, χρόνια ή ακόμα και δεκαετίες, γιατί να μην την κάνετε πράξη; Συζητήστε την ιδέα σας με ανθρώπους που εμπιστεύεστε και δείτε αν είναι εφικτή. Ποτέ δεν ξέρετε: Η ιδέα σας θα μπορούσε απλώς να σας οδηγήσει στο δικό σας, συναρπαστικό επιχειρηματικό κυνήγι θησαυρού.

    Καλό κυνήγι!

    O  Ρίτσαρντ Μπράνσον είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson.

    © 2018 Richard Branson. Διατίθεται από το New York Times News Service & Syndicate

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ