Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 03-Απρ-2018 00:01

    Διακοπές; Καλά να μείνεις… Πώς θα πας;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Παπακωνσταντίνου 

    Η Ελλάδα είναι μία χώρα που υποτίθεται ότι ζει από τον τουρισμό. Άρα, προτεραιότητα στη χώρα θα έπρεπε να είναι η ομαλή και εύκολη μετάβαση των τουριστών στα περισσότερα μέρη της.

    Κι όμως, ενώ βρισκόμαστε στο 2018 και για να είμαστε σοβαροί δεν ξεχωρίζω για τις ευθύνες Συριζαίους ή λοιπούς, η πρόσβαση σε ένα σωρό νησιά, ή για να ακριβολογούμε από το ένα στο άλλο, είναι μία τεράστια γκρίζα ζώνη, λίγο πριν ξεκινήσει η σεζόν... Να σας πω τι συνέβη σε μία παρέα φίλων που προσπαθούν - φεύ – να προγραμματίσουν από τώρα τις καλοκαιρινές τους διακοπές...

    Όχι τίποτε άλλο, αλλά για να δούμε πώς σε αυτή την τουριστική χώρα, είναι σχεδόν... απαγορευτικό να προγραμματίζει κανείς εγκαίρως γλιτώνοντας χρήμα και κόπο. Εκτός βέβαια αν θέλει να πάει στους βασικούς προορισμούς. Ξέρετε, Κρήτη, Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Κέρκυρα και μερικούς ακόμα. Τι γίνεται όμως αν για παράδειγμα θέλει κανείς να προγραμματίσει διαδρομές μεταξύ νησιών στα Δωδεκάνησα ή τις Κυκλάδες; Και αν τυχαίνει να μην είναι και τα πιο... δημοφιλή;

    Μία παρέα φίλων λοιπόν, προσπάθησε να κλείσει νωρίς, για να επωφεληθεί των προσφορών και των καλύτερων τιμών, δύο εβδομάδες διακοπών. Βρήκαν λοιπόν μία πολύ καλή προσφορά σε συγκεκριμένες ημερομηνίες για την Αστυπάλαια στα τέλη Αυγούστου. Καλά, θα πείτε, και πλοίο και αεροπλάνο πάει στην Αστυπάλαια. Ναι, εντάξει, από Πειραιά και Αθήνα. Όχι όμως κάθε μέρα... Και τι γίνεται αν πριν έχεις την ατυχία να βρίσκεσαι στη Ρόδο; Όπου έχεις προγραμματίσει να περάσεις το πρώτο μέρος των διακοπών σου; Και αν μάλιστα έχεις κάνει το λάθος να κλείσεις διαμονή στα δύο νησιά αξιοποιώντας τις μειωμένες τιμές χωρίς πρώτα να έχεις τσεκάρει ενδελεχώς τα δρομολόγια;

    Μην το πολυσκοτίζετε...  Μόνο η Θεία Πρόνοια μπορεί να συμβιβάσει κρατήσεις και δρομολόγια. Γιατί όπως και να το κάνουμε, οι προσφορές δεν είναι για όλες τις μέρες που τυχαίνει να σε βολεύουν. Λες λοιπόν, δεν μπορεί, από Ρόδο για Αστυπάλαια τον Αύγουστο θα έχει συχνά δρομολόγια. Έστω και τοπικά. Νομίζεις... Όχι κάθε μέρα. Και όχι πάντα βολικά... Πού κολλάει η Θεία Πρόνοια; Ότι πολλές φορές προκύπτουν έκτακτα δρομολόγια. Έτσι λένε άλλωστε και οι ντόπιοι. Μην φοβάστε, θα βάλουν κανένα έκτακτο... Και άντε εσύ να ποντάρεις στα έκτακτα με αυτοκίνητο και παιδιά...

    Ποιο είναι το πιο βολικό σενάριο; Να γυρίσεις με το πλοίο Πειραιά και να ξαναφύγεις την επόμενη με πλοίο για την Αστυπάλαια. Θα μου πείτε υπάρχει και το αεροπλάνο. Είπαμε, όχι κάθε μέρα... Ναι, αλλά έτσι τα κόστη ανεβαίνουν πολύ... Και με αυτοκίνητο τι κάνεις; Νοικιάζεις εκεί; Ωχ... Βέβαια υπάρχει και η άλλη λύση που τελικώς επελέγη. Χάνεις μία βραδιά που έχεις προπληρώσει λόγω προσφοράς στο ένα νησί, μένεις μία παραπάνω στο άλλο, φεσώνεσαι δηλαδή δύο – τρεις διανυκτερεύσεις και το φτιάχνεις... Τι να κάνεις... Ας πρόσεχες!

    Και βεβαίως, δεν αφορά μόνο τους συγκεκριμένους προορισμούς το πρόβλημα. Αλίμονο. Συμβαίνει σε πολλές "τοπικές" μετακινήσεις. Και όχι τον χειμώνα... Τον Αύγουστο... Και το θέμα δεν είναι γιατί να επιλέξεις αυτόν τον συνδυασμό και όχι κάποιον άλλο πιο βολικό. Το θέμα είναι να γίνουμε μία σοβαρή τουριστική βιομηχανία. Σε όλα. Από τη διαμονή, μέχρι τις μεταφορές και τις άλλες υπηρεσίες, πχ σίτιση κλπ. Όμως τι να λέμε. Εδώ αυτά τα ρημάδια τα 14 αεροδρόμια, είδαμε και πάθαμε να αρθούν οι ιδεοληψίες και τα εμπόδια να δημοπρατηθούν και να προχωρήσουν. Όπως προχωρούν...

    Και κάτι ακόμα. Το ζήτημα της διασύνδεσης σε τακτά διαστήματα ακόμη και των πιο απομακρυσμένων περιοχών της χώρας δεν είναι καθόλου αστείο και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με επιπολαιότητα. Ιδιαίτερα όταν διαπιστώνεται ότι πέραν του τουρισμού, υπάρχει και το μείζον ζήτημα της εθνικής ανάγκης να μην απομονώνονται περιοχές. Αλήθεια, πόσο εύκολο είναι να μεταβεί κανείς στο Καστελόριζο; Και όχι μόνο το καλοκαίρι όπου τέλος πάντων φεύγουν κάποια δρομολόγια αν και όχι όσο συχνά θα έπρεπε. 

    ΥΓ: Το μείζον ζήτημα της επιδότησης και της αξιοπιστίας των παρόχων των μεταφορών στις άγονες και λιγότερο τουριστικές γραμμές, είναι ένα κεφάλαιο που θα πρέπει να απασχολήσει πολύ σοβαρά την πολιτεία... 

    dimitris.papakonstantinou@capital.gr 

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων