Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 21-Σεπ-2018 00:04

    Οι βασικές προϋποθέσεις επιτυχίας ενός δημόσιου event

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του  Ανδρέα Μήλιου

    Τα events  καθιερώθηκαν στην επιχειρηματική ορολογία και πρακτική στην καμπή του αιώνα, ωστόσο, στη ζωή των ανθρώπων και των πολιτισμών, κατείχαν ανέκαθεν θεμελιακή θέση, επειδή της προσέδιναν ιδιαίτερο χρώμα, ποιότητα και διαφορετικότητα. 

    Σήμερα, τα δημόσια events είναι σκηνοθετημένες πρωτότυπες βιωματικές εκδηλώσεις, οι οποίες με τη βοήθεια συναισθηματικών ή φυσικών θελκτικών κινήτρων ενεργοποιούν τη διαδικασία της διαδραστικής συμμετοχής των συμμετεχόντων/παρισταμένων. Κύριος στόχος των events  είναι ο επηρεασμός του συναισθηματικού κόσμου των δυνητικών αγοραστών μέσω της βίωσης μιας εμπειρίας. Η ιδιότητα των δημόσιων events να ασκούν επιρροή στον συναισθηματικό κόσμο των καταναλωτών και, κατ’ επέκταση, να διεμβολίζουν την αγοραστική συμπεριφορά τους τα καθιστά ιδανικό εργαλείο για τη μετάδοση και την επιβολή των επιθυμητών στρατηγικών του μάρκετινγκ. 

    Τα  events μπορούν να απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά-στόχους και, για το λόγο αυτό, έχουν τη δυνατότητα να  υπηρετούν τους περισσότερους στόχους του μάρκετινγκ∙ εστιάζουν, ωστόσο, σε στόχους όπως η παρουσίαση νέου προϊόντος, η αύξηση του βαθμού αναγνωρισιμότητας επιχείρησης και προϊόντων, η ενίσχυση ή διόρθωση της εταιρικής εικόνας, ο τονισμός της εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας, η μετάδοση νέων προτύπων ζωής, κ.α.

    Στις βασικές, απαραίτητες προϋποθέσεις επιτυχίας ενός δημόσιου event περιλαμβάνονται ο εμπεριστατωμένος σχεδιασμός, η πρωτοτυπία/αυθεντικότητα, η εξασφάλιση περιβάλλοντος πολυαισθησιακής βίωσης στους συμμετέχοντες και η μονοθεματικότητα.

    Με τον σχεδιασμό καθορίζονται με ακρίβεια η χρονική στιγμή και χρονική διάρκεια υλοποίησης του δρώμενου, ο καθορισμός και η επιλογή του κοινού-στόχος, η επιλογή του χώρου διεξαγωγής  του, η επιλογή των τεχνικοθεατρικών  μέσων που θα χρησιμοποιηθούν (σκηνικά, μουσική, φωτισμός, χορογραφία, ενδυμασίες, κ.α) και  το προβλεπόμενο κόστος. Η σύνδεση της εικόνας που θα παράγει το event με την κεντρική επικοινωνιακή στρατηγική της επιχείρησης είναι επίσης αποκλειστική ευθύνη της σχεδιαστικής διαδικασίας.

    Η πρωτοτυπία και η αυθεντικότητα της ιδέας και της σκηνικής παρουσίασης του δημόσιου event είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τις προσδοκίες και το βαθμό συμμετοχής των συμμετεχόντων, και κατ’ επέκταση με την επιτυχία του. Δημόσια events που δεν χαρακτηρίζονται από δημιουργική φαντασία και βασίζονται σε κοινότοπες ιδέες, χωρίς ιδιαίτερα στοιχεία έμπνευσης, είναι καταδικασμένα να αποτύχουν. Ωστόσο, η πρωτοτυπία  και η αυθεντικότητα της ιδέας δεν αρκούν εάν το μεταδιδόμενο μήνυμα δεν είναι κατανοητό, αφομοιώσιμο και βιωματικό.

    Η εξασφάλιση περιβάλλοντος πολυαισθησιακής βίωσης του δρώμενου στους συμμετέχοντες είναι η τρίτη κομβική προϋπόθεση επιτυχίας. Τα δημόσια events είναι καταστάσεις που βιώνονται από τους συμμετέχοντες με το μυαλό  και το συναίσθημα ταυτόχρονα. Βιώνω σημαίνει συμμετέχω ενεργά σε μια κατάσταση, άρα τη συνκαθορίζω. Κατά συνέπεια, οι συμμετέχοντες σε ένα δρώμενο θέλουν να βιώσουν μια προσωπική εμπειρία και όχι να έχουν μια σύντομη, παθητική προσωπική απόλαυση ή απλά μια απρόσωπη πληροφόρηση. Με άλλα λόγια, οι συμμετέχοντες πρέπει να νοιώθουν ότι βρίσκονται στο προσκήνιο του σκηνικού και ότι είναι επιθυμητοί και απαραίτητοι σε αυτό. Να σημειωθεί ότι στην αύξηση του βαθμού συμμετοχής των παρισταμένων στο δρώμενο συμβάλλει καθοριστικά η κατά διαστήματα διεξαγωγή λαχειοφόρων κληρώσεων. 

    Τέταρτη, τέλος, προϋπόθεση επιτυχίας είναι η μονοθεματικότητα, η εστίαση δηλαδή της ιδέας του event σε ένα μόνο θέμα, όπως για παράδειγμα στην παρουσίαση ενός νέου προϊόντος, στην παρουσίαση της νέας εταιρικής εικόνας, στην υπογράμμιση της Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας, στον εορτασμό μιας σημαντικής επετείου της επιχείρησης, κ.α. Όταν ένα δημόσιο event στοχεύει στην προώθηση περισσότερων του ενός θεμάτων στην ίδια εκδήλωση, το επιδιωκόμενο μήνυμα δεν προωθείται ικανοποιητικά και αποτελεσματικά, διότι προκαλείται σύγχυση, η οποία μειώνει τη δραστικότητα και διεισδυτικότητά  του. 

    Συμπερασματικά, η ενσωμάτωση των events στις στρατηγικές του μάρκετινγκ  γιγαντώθηκε εξαιτίας του προσωποκεντρικού χαρακτήρα τους και της δυνατότητάς τους να χτίζουν συναισθηματικές γέφυρες με τους καταναλωτές, να οικοδομούν συμπάθειες, να προάγουν αποδοτικά τις διαπροσωπικές σχέσεις, να ενισχύουν την εταιρική εικόνα και να υπηρετούν αποτελεσματικά τους συνολικούς στόχους του μάρκετινγκ. 


    *   Ο Ανδρέας Μήλιος είναι Διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης, οικονομολόγος.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων