Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 23-Ιαν-2018 14:13

    Σελόντα: Ενισχύει την ηγετική της θέση

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η εταιρεία Σελόντα ιδρύθηκε το 1981, με κύρια δραστηριότητα την παραγωγή, εμπορία και διάθεση νωπών αλιευμάτων μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας. Η τσιπούρα και το λαβράκι αποτελούν τα βασικά εκτρεφόμενα είδη. Η αρχή της ιστορίας της εταιρείας σηματοδοτείται από τη δημιουργία της πρώτης μονάδας εκτροφής στον όρμο Σελόντα, στα σύνορα των νομών Κορινθίας και Αργολίδας, με μια μικρή παραγωγή τσιπούρας (400 τόνοι) και επτά χρόνια αργότερα από τη δημιουργία του πρώτου ιχθυογεννητικού σταθμού στην ίδια τοποθεσία.

    Μέσα στα πρώτα δέκα χρόνια η Σελόντα εξελίχθηκε σε μια από τις ηγέτιδες εταιρείες στην ελληνική αγορά, ενώ την επόμενη δεκαετία εδραίωσε την παρουσία της ως μια από τις κορυφαίες εταιρείες ιχθυοκαλλιέργειας στην Ευρώπη. Το 1994 η Σελόντα ήταν η πρώτη εταιρεία ιχθυοκαλλιέργειας που απέκτησε πρόσβαση στις κεφαλαιαγορές, με την είσοδό της στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών.

    Σήμερα, με 36 χρόνια ιστορίας, είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής και εμπορίας τσιπούρας και λαβρακιού σε παγκόσμια κλίμακα, με παραγωγική δυναμικότητα 40.000 τόνων. Στις εγκαταστάσεις της συγκαταλέγονται 55 θαλάσσιες μονάδες εκτροφής, 14 συσκευαστήρια, 2 μονάδες επεξεργασίας και 6 ιχθυογεννητικοί σταθμοί, με ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 180 εκατομμυρίων τεμαχίων γόνου.

    Οι εξαγωγές της Σελόντα αντιστοιχούν σήμερα περίπου στο 86% του συνολικού κύκλου εργασιών της, σημειώνοντας σημαντική άνοδο σε σύγκριση με την προηγούμενη δεκαετία (65% επί του συνολικού τζίρου) και υποδηλώνοντας σαφώς τον έντονα εξαγωγικό χαρακτήρα και την εξωστρέφειά της. Κάθε εβδομάδα η Σελόντα αλιεύει πάνω από 500 τόνους φρέσκων ψαριών, που διανέμονται οδικώς και αεροπορικώς σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο, όπως στις κύριες αγορές της Ευρώπης (Ιταλία, Πορτογαλία, Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία κ.ά.), της Αμερικής και του Καναδά. 

    Αξίζει να σημειωθεί ότι –σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου 6μήνου 2017 της ΕΛΣΤΑΤ– τα ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας αποτελούν το κορυφαίο εξαγωγικό προϊόν στην κατηγορία του τροφίμου, καταλαμβάνοντας υψηλότερη θέση από παραδοσιακά αγροτικά προϊόντα, όπως τα τυριά και το ελαιόλαδο. Η Σελόντα συμβάλλει σημαντικά στο θετικό ισοζύγιο των εμπορικών συναλλαγών της χώρας στο σύνολο των αλιευμάτων. Ως επιστέγασμα της προσφοράς της, η εταιρεία τιμήθηκε με το Silver Award στην κατηγορία "Top Industrial Export Company" στον θεσμό των Greek Exports Awards, που διοργανώθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο.

    ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ BRAND "SELONDA"

    Η Σελόντα απασχολεί σήμερα 1.150 εργαζομένους, με την πλειονότητα (60%) να βρίσκεται σε μονάδες εκτός Αθηνών, ενισχύοντας, έτσι, ουσιαστικά τις τοπικές κοινωνίες σε απομακρυσμένα μέρη της χώρας και επενδύοντας σε καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.

    Ένα από τα σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας είναι η επένδυση στο brand "Selonda". Από το 2007 είναι ο πρώτος παραγωγός τσιπούρας και λαβρακιού που διέθεσε επωνύμως τα προϊόντα του στην ελληνική αγορά και τα υποστήριξε με διαφημιστική εκστρατεία. Το 2016 η εταιρεία λάνσαρε το νέο της προϊόν, τη φρέσκια ελληνική τσιπούρα σε συσκευασία προστατευτικής ατμόσφαιρας, καθαρισμένη και έτοιμη για μαγείρεμα, στην αλυσίδα My Market.

    Το 2017 ακολουθεί και το αντίστοιχο λανσάρισμα του φρέσκου ελληνικού λαβρακιού. Και τα δύο λανσαρίσματα υποστηρίζονται με δυναμικό πλάνο προβολής και προώθησης.

    Επιπρόσθετα, για τα δύο προϊόντα της, η εταιρεία έλαβε την ίδια χρονιά τιμητική διάκριση γεύσης από το International Taste & Quality Institute (iTQi) στις Βρυξέλλες. Πιο συγκεκριμένα, σε τυφλή γευσιγνωσία που διενεργήθηκε από επιτροπή απαρτιζόμενη από 135 διακεκριμένους σεφ και γευσιγνώστες, η τσιπούρα Selonda έλαβε Βραβείο Ανώτερης Γεύσης, λαμβάνοντας 3 χρυσά αστέρια, που αντιστοιχεί σε εξαιρετική γεύση, η πρώτη και μοναδική –μέχρι σήμερα– ελληνική τσιπούρα που βραβεύεται με την υψηλότερη βαθμολογία.

    Στην ίδια διοργάνωση, το φρέσκο ελληνικό λαβράκι Selonda διακρίθηκε επίσης με Βραβείο Ανώτερης Γεύσης, 2 χρυσών αστεριών, που αντιστοιχεί σε αξιοσημείωτη γεύση.

    pin

    H εταιρεία, σε ένα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, ενισχύει την ηγετική της θέση στην ευρωπαϊκή και εγχώρια αγορά των ιχθύων, θέτοντας σημαντικούς στρατηγικούς στόχους, βασικότεροι εκ των οποίων είναι:

    * Η εφαρμογή/υλοποίηση αναθεωρημένης εμπορικής πολιτικής, με έμφαση στη στρατηγική τοποθέτηση (strategic positioning) των προϊόντων, την ενίσχυση των εμπορικών δικτύων, την ανάπτυξη νέων προϊόντων υψηλότερης προστιθέμενης αξίας (π.χ. ready-to-cook & easy-to-prepare γεύματα, MAP και εκτροφή νέων ειδών, όπως φαγκρί), καθώς και την ενδυνάμωση της επικοινωνιακής πολιτικής που στοχεύει στη βελτίωση της εταιρικής ταυτότητας (brand).

    * Η βελτίωση του παραγωγικού μοντέλου στις μονάδες εκτροφής, έχοντας τελικό στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας, την αύξηση των δεικτών επιβίωσης των ιχθύων και τη μείωση του κόστους παραγωγής, με παράλληλη αύξηση της λειτουργικής αποδοτικότητας.

    * Η υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος που αποβλέπει στην αναβάθμιση των παραγωγικών λειτουργιών (ιχθυογενετικοί σταθμοί, μονάδες εκτροφής, συσκευαστήρια και μονάδες επεξεργασίας) και στην αξιοποίηση των παραγωγικών assets.

    * Η εφαρμογή των αυστηρών προδιαγραφών, διαδικασιών και πιστοποιήσεων που αποβλέπουν στη βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη.

    Το "κλειδί" για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι η έμφαση στην Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D), στην ποιότητα και στην –εναρμονισμένη με τους στόχους– εμπορική διαχείριση των προϊόντων.

    Οι αυξανόμενες ανάγκες του παγκόσμιου πληθυσμού σε τρόφιμα, και ειδικότερα σε τροφές με υψηλή διατροφική αξία, σε συνδυασμό με την ελάττωση των ιχθυο-αποθεμάτων ελεύθερης αλιείας, εκτιμάται πως θα οδηγήσουν σε περαιτέρω αύξηση της ζήτησης στα προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας. Η ζήτηση στα προϊόντα μεσογειακής ιχθυοκαλλιέργειας, που στηρίζεται κυρίως στην εκτροφή τσιπούρας και λαβρακιού, αναμένεται επίσης ισχυρή, ειδικότερα σε χώρες που με "καθυστέρηση" γνωρίζουν τα προϊόντα αυτά (Β. Ευρώπη, ΗΠΑ, Καναδάς). Η Σελόντα, ως μια από τις σημαντικότερες εταιρείες παγκόσμιως στον κλάδο, θα πρωταγωνιστεί στον χώρο αυτό, διαμορφώνοντας ανάλογα τη στρατηγική της.

    Εν κατακλείδι, όραμα και φιλοσοφία της Σελόντα είναι η "δημιουργία αξίας" σε πολλαπλά επίπεδα: εκτροφή ελληνικών ψαριών υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας, επικέντρωση σε προϊόντα και αγορές που προσδίδουν αξία για την εταιρεία, επένδυση στην εγγύηση και στο κύρος που συνοδεύει το brand "Selonda", δίνοντας αξία στην επιλογή του πελάτη και καταναλωτή της. Εκτροφή φρέσκων ελληνικών ψαριών με σεβασμό στο περιβάλλον, στην τοπική κοινωνία και στον άνθρωπο.

    * Αναδημοσίευση από την ελληνική έκδοση του περιοδικού Forbes

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων