Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Ιαν-2018 14:00

    Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Παράγοντας αξία για την Ελλάδα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η κορυφαία ζυθοποιία στην Ελλάδα, με ιστορία άνω των 50 ετών, συνεχίζει να διανύει μια επιτυχημένη επιχειρηματική πορεία, παράγοντας αξία για την ελληνική οικονομία και δημιουργώντας νέες γευστικές εμπειρίες για τους καταναλωτές. Με προσήλωση στην υπεύθυνη επιχειρηματική ανάπτυξη, την καινοτομία και την εξωστρέφεια, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παραμένει ο μεγαλύτερος παίκτης στον κλάδο της και πρότυπο υγιούς επιχειρηματικότητας στη χώρα μας. 


    Εξαγωγές και νέα προϊόντα 

    Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ανταποκρίνεται επιτυχώς στις προκλήσεις των τελευταίων ετών, σε μια διαρκώς μεταβαλλόμενη και άκρως ανταγωνιστική αγορά. Όχημά της η καινοτομία, που σε συνδυασμό με την εξωστρέφεια αποτελούν στοιχεία της ταυτότητας της εταιρείας από την ίδρυσή της.

    Αφουγκραζόμενη τις ανάγκες των καταναλωτών, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία απαντά με νέες γευστικές προτάσεις που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα προτιμήσεων, συμβάλλοντας, έτσι, στην ανάπτυξη της κατηγορίας της μπίρας στην Ελλάδα. Τα τελευταία τρία χρόνια το χαρτοφυλάκιό της διευρύνθηκε με 11 νέα προϊόντα, που αποτελεί αριθμό-ρεκόρ στην αγορά. Στην κατηγορία προϊόντων με λιγότερο ή χωρίς αλκοόλ (low/no) προστέθηκε το 2017 η Heineken Light, η πρώτη γευστική καινοτομία της μάρκας από το 1981, η οποία συνδυάζει πλούσια γεύση με μόνο 86 θερμίδες και 3,3% αλκοόλ. Σειρά είχε η νέα πρόταση της Amstel, η δροσιστική και πιπεράτη Amstel Radler με Ginger & Lime, με μόλις 2% αλκοόλ. 

    Τον Μάρτιο του 2017, και σε συνεργασία με τους απογόνους του πρώτου πτυχιούχου Έλληνα ζυθοποιού, Πέτρου Μάμου, αναβίωσε τη ΜΑΜΟΣ, την ιστορική μπίρα της Πάτρας που παράγεται εκ νέου στην πόλη της, όπως τότε. Παράλληλα, επένδυσε περαιτέρω στην ανερχόμενη αγορά του μηλίτη, με το λανσάρισμα του Μηλοκλέφτη, της πρώτης ελληνικής ετικέτας μηλίτη. 

    Εκτός, όμως, των νέων προϊόντων, η εταιρεία εισήγαγε και μια πρωτότυπη "ανάποδη" συσκευασία για την ΑΛΦΑ Weiss, κάνοντας ακόμα πιο απλό το σωστό σερβίρισμα της Weiss μπίρας, αλλά και τη νέα κάνουλα EXTRA COLD για παγωμένη draught μπίρα με έως και 40% μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Να σημειωθεί ότι, πλέον, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παράγει στην Ελλάδα 15 προϊόντα για την ελληνική αγορά, ενώ παράγει και προϊόντα, όπως το fayrouz, που προορίζονται για αγορές του εξωτερικού. 

    pin

    Με περισσότερα από 40 έτη παρουσίας στις διεθνείς αγορές και προϊόντα που ταξιδεύουν και στις 5 ηπείρους, η εταιρεία εμβαθύνει διαρκώς τη στρατηγική της για την εξωστρέφεια. Αυτήν τη στιγμή είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μπίρας στην Ελλάδα, με τον όγκο των εξαγωγών να αγγίζει φέτος τα 290.000 εκατόλιτρα. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η συνολική αξία τους ανέρχεται στα 122 εκατομμύρια ευρώ την τελευταία δεκαετία.

    Η βιώσιμη ανάπτυξη ως στρατηγική επιλογή

    Η υπεύθυνη επιχειρηματική ανάπτυξη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Στόχος της είναι να συνεισφέρει θετικά και μακροπρόθεσμα σε ένα βιώσιμο μέλλον για το περιβάλλον, τους εργαζομένους και τους συνεργάτες της, καθώς και τις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται. 

    Σε αυτό το πλαίσιο, εφαρμόζει πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης σε όλο το φάσμα της λειτουργίας της. Βελτιώνει συνεχώς τις περιβαλλοντικές της επιδόσεις: την τελευταία διετία έχει μειώσει την κατανάλωση νερού στις μονάδες παραγωγής κατά 15%, ενώ πλέον ανακυκλώνει το 99% των στερεών αποβλήτων. 

    Επιπλέον, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προωθεί την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ μέσα από μεγάλες καμπάνιες με την υπογραφή της Heineken, και μέσω της πολυετούς συνεργασίας της με τη ΜΚΟ "Νηφάλιοι-στην υγειά μας". Στηρίζει σταθερά την ανάπτυξη της νεανικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα μαζί με τη θερμοκοιτίδα νεοφυών επιχειρήσεων Orange Grove, καθώς και μέσω νέων πρωτοβουλιών όπως η πλατφόρμα Heineken Growth Makers. Τέλος, υποστηρίζει το πρόγραμμα "Επινήσια Ηώς" της ΜΚΟ Αέλια για τους κατοίκους των ελληνικών νησιών, ενώ συνεργάζεται με την AIESEC για τη διευκόλυνση απόκτησης εργασιακής εμπειρίας από νέους αποφοίτους, αλλά και το Job Pairs.

    ΕΠΕΝΔYΟΝΤΑΣ ΣΤΑΘΕΡA ΣΤΗΝ ΕΛΛAΔΑ

    Παρά την κρίση των τελευταίων ετών, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παραμένει πιστή στη δέσμευσή της να συνεχίσει να παράγει αξία στην Ελλάδα. Μόνο το 2017 πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 16 εκατ. ευρώ, που εντάσσονται στο τρέχον επενδυτικό πρόγραμμα για την τριετία 2017-2019, συνολικού ύψους 61 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό έρχεται να προστεθεί σε επενδύσεις αξίας 120 εκατ. την ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο 2010-2016.

    Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ακολουθεί μια καθετοποιημένη γραμμή παραγωγής, με ελληνικές πρώτες ύλες. Το 95% των προμηθευτών της είναι ελληνικές εταιρείες, ενώ μέσα από το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, το πρώτο και μεγαλύτερο του είδους του στην Ελλάδα, που διανύει αισίως τον δέκατο χρόνο, η εταιρεία καλύπτει το 100% των αναγκών παραγωγής των προϊόντων της με ελληνικό κριθάρι. Η εταιρεία αναπτύσσει και παρέχει στους συνεργαζόμενους παραγωγούς νέες, αποδοτικότερες ποικιλίες κριθαριού, προσφέρει τεχνογνωσία για καλύτερη αξιοποίηση της γης τους και τους εγγυάται μια σταθερή πηγή εισοδήματος. Το Πρόγραμμα, σύμφωνα με τη Μελέτη Οικονομικού και Κοινωνικού Αντικτύπου της εταιρείας, υπολογίζεται πως έχει δημιουργήσει προστιθέμενη αξία που ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ για τους παραγωγούς και τους συνεργάτες, ενώ έχει οδηγήσει στη δημιουργία περίπου 800 νέων θέσεων εργασίας, κυρίως στον πρωτογενή τομέα.

    * Αναδημοσίευση από την ελληνική έκδοση του περιοδικού Forbes

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ