Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 22-Ιαν-2018 13:45

    Ελληνικά Γαλακτοκομεία: Τρεις γενιές στην αγορά των γαλακτοκομικών

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε. είναι μια οικογενειακή επιχείρηση 3ης γενιάς, που δραστηριοποιείται στον τομέα των γαλακτοκομικών προϊόντων, συνεχίζοντας την αδιάκοπη λειτουργία της με προσφορά στην ελληνική οικονομία και την πρωτογενή παραγωγή. Αναπτύσσεται δυναμικά, παρά το δυσμενές χρηματοοικονομικό περιβάλλον, με τρία εμπορικά σήματα, ΟΛΥΜΠΟΣ, ΡΟΔΟΠΗ και ΤΥΡΑΣ, τόσο στην ελληνική αγορά όσο και σε 42 χώρες του εξωτερικού.

    Η βαθιά και ακλόνητη πεποίθηση πως πίσω από καθετί καλό υπάρχει κάτι ακόμα καλύτερο και η σταθερή και πάγια φιλοσοφία για παραγωγή ασφαλών και ποιοτικών προϊόντων είχαν ως αποτέλεσμα την εστίαση στη χρήση ποιοτικών πρώτων υλών, διασφαλίζοντας, έτσι, την ποιότητα και την ασφάλεια, δύο παράγοντες που κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις ιεραρχίας των προτεραιοτήτων.

    Για την επίτευξη των υψηλών κριτηρίων, η πρώτη ύλη συλλέγεται καθημερινά από 2.000 φάρμες, από παραγωγούς με τους οποίους υπάρχουν μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας, δημιουργώντας, έτσι, το απαραίτητο πλαίσιο αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

    ΥΨΗΛΑ ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

    Η εταιρεία διαχρονικά στηρίζει ποικιλοτρόπως την ελληνική κτηνοτροφία, είτε με προγράμματα συμβολαιακής κτηνοτροφίας είτε αναπτύσσοντας νέες κατηγορίες προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως είναι τα Βιολογικά & Κατσικίσια προϊόντα. Οι δύο αυτές κατηγορίες προϊόντων έχουν κατακτήσει υψηλά μερίδια αγοράς, στηρίζοντας άμεσα τους παραγωγούς βιολογικού και κατσικίσιου γάλακτος.

    Σημαντικό ρόλο στην πορεία αποτέλεσε και αποτελεί η ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων. Συνδυάζοντας τις εξαίρετες πρώτες ύλες, την υψηλή τεχνολογία, τις αυστηρές συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στην παραγωγή, καθώς και το μεράκι 1.250 εργαζομένων, η εταιρεία προσφέρει ολοκληρωμένη σειρά γαλακτοκομικών προϊόντων με την αυθεντική παραδοσιακή γεύση, τα οποία έχουν κατακτήσει τις καρδιές των καταναλωτών, αποσπώντας υψηλά μερίδια αγοράς. Καινοτομία, βέβαια, χωρίς τις αντίστοιχες επενδύσεις δεν μπορεί να παραχθεί. Γι’ αυτό η επένδυση σε καινοτόμο εξοπλισμό, παραγωγικές διαδικασίες και συσκευασίες είναι μια συνεχόμενη και καθημερινή ενασχόληση που δεν σταματά ποτέ. Με αυτόν τον τρόπο, θωρακίζεται η μελλοντική ανάπτυξη, υλοποιώντας παράλληλα ένα μακροχρόνιο εκτεταμένο πρόγραμμα επενδύσεων για νέες γραμμές παραγωγής και για αναβάθμιση των υποδομών στη συλλογή γάλακτος, την επεξεργασία, τη διασφάλιση ποιότητας, την αποθήκευση, τη μεταφορά, καθώς και για την προστασία του περιβάλλοντος. Χαρακτηριστικά, είναι η μοναδική γαλακτοκομική εταιρεία στη Ν.Α. Ευρώπη που έχει εγκαταστήσει ολοκληρωμένο συγκρότημα επεξεργασίας αποβλήτων, συμπεριλαμβάνοντας μονάδα παραγωγής βιοαερίου.

    Στη δεκαετία που πέρασε (2007-2017), οι επενδύσεις που κυριάρχησαν αφορούσαν:

    *Την κατασκευή του νέου μεγάλου εργοστασίου στη Ρουμανία (2010).
    * Τον εκσυγχρονισμό και την εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής σε υφιστάμενες ή νεοαποκτηθείσες βιομηχανικές μονάδες.
    * Την ανάπτυξη και πλήρη αυτοματοποίηση των κέντρων logistic της.
    * Την εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής γιαούρτης, φρέσκων και αλειφόμενων τυριών.
    * Έργα περιβαλλοντικής προστασίας, όπως μονάδες βιοαερίου και αναβάθμιση βιολογικών καθαρισμών.
    Πιο συγκεκριμένα, η εγκατάσταση της παραγωγής βιοαερίου αποτελεί μια καινοτόμο επένδυση, μοναδική στην Ευρώπη στον χώρο της γαλακτοκομίας, αξίας 10 εκατ. ευρώ, που στοχεύει στην αποτελεσματική επεξεργασία όλων των υγρών αποβλήτων που προκύπτουν από τις παραγωγικές δραστηριότητες του εργοστασίου. Το έργο αυτό, της εγκατάστασης παραγωγής πράσινης ενέργειας, αποδεικνύει έμπρακτα την εταιρική ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και στην κοινωνία, μειώνοντας απόβλητα, συμβατική ενέργεια, διοξείδιο του άνθρακα και ρύπανση, συμβάλλοντας, έτσι, στη γενικότερη προσπάθεια για μια καλύτερη ποιότητα ζωής για τις επόμενες γενιές.

    ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

    Με πανελλήνια δραστηριότητα, η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε. αποτελεί μια δυναμικά αναπτυσσόμενη και εξωστρεφή εταιρεία, που δραστηριοποιείται με ιδιαίτερη επιτυχία πλέον και στις διεθνείς αγορές. Σήμερα, όλο και περισσότεροι καταναλωτές σε 42 χώρες του κόσμου ανακαλύπτουν και απολαμβάνουν τις αξίες της ελληνικής μεσογειακής διατροφής. Κύριοι πυλώνες, βέβαια, της ανάπτυξης των εξαγωγών δεν θα μπορούσαν να μην είναι το αυθεντικό στραγγιστό γιαούρτι και η φέτα.

    Οι βασικοί στρατηγικοί άξονες πάνω στους οποίους στηρίζεται η ανάπτυξη στις διεθνείς αγορές είναι:

    * Δημιουργία νέων παραγωγικών μονάδων σε χώρες του εξωτερικού. To 2004 δημιουργήθηκε παραγωγική μονάδα στη Βουλγαρία, ενώ το 2011 εγκαινιάστηκε στη Ρουμανία το νέο εργοστάσιο, ένα από τα πιο σύγχρονα εργοστάσια γαλακτοκομικών στην Ευρώπη. Οι εγκαταστάσεις αυτές επέτρεψαν ισχυρή διείσδυση στις συγκεκριμένες αγορές.
    * Ίδρυση εμπορικών εταιρειών στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές. Στρατηγική απόφαση αποτελεί η απευθείας προσέγγιση των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών, μέσω της δημιουργίας 100% θυγατρικών εμπορικών εταιρειών σε αυτές τις αγορές. Συγκεκριμένα, το 2013 ιδρύεται η Olympus Italia SRL, το 2014 η Οlympus Dairy Deutschland GmbH και εμπορικό γραφείο στη Σουηδία, ενώ το 2016 ιδρύεται η Olympus Dairy UK Ltd. Πρόκειται για τις πιο ώριμες αγορές της Ευρώπης στην κατανάλωση ελληνικών γαλακτοκομικών προϊόντων.
    * Στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλους retailers με διεθνή παρουσία σε χώρες της Ευρώπης και Τρίτες Χώρες. Η εταιρεία διατηρεί στρατηγικές συνεργασίες με κάποιους από τους μεγαλύτερους retailers της αγοράς, επιτυγχάνοντας είσοδο σε νέες αγορές, περαιτέρω διείσδυση στις υφιστάμενες και ανάπτυξη σε υγιείς βάσεις.
    Ακολουθώντας το συγκεκριμένο επιχειρηματικό πλάνο, έχει επιτευχθεί σημαντική ανάπτυξη στις διεθνείς αγορές, με εξαγωγές σε πάνω από 42 χώρες παγκοσμίως και αύξηση των εξαγωγών κατά 151% την τελευταία πενταετία 2012-2016, από 47 σε 118 εκατ. ευρώ.

    ΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ

    Παράλληλα, για την ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε., η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αποτελεί κομμάτι μιας μακροχρόνιας στρατηγικής, που προκύπτει από το χρέος της να στηρίζει την κοινωνία, κοιτώντας όχι μόνο μπροστά, αλλά και τριγύρω, προσπαθώντας να προσφέρει χαμόγελα και κυρίως αναγνωρίζοντας ότι οι άνθρωποι αποτελούν τη δύναμή της. Αυτό το χρέος είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από όλες τις δράσεις της. Μέσα σε αυτό, λοιπόν, το δυσμενές οικονομικό τοπίο, συνεχίζει να αναπτύσσεται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με στόχους φιλόδοξους και αναπτυξιακούς. Δέσμευσή της είναι να συνεχίσει και στο μέλλον να στηρίζει την ελληνική πρωτογενή παραγωγή μέσα από καινοτόμες πρωτοβουλίες και δράσεις και μέσα από ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, αξιοποιώντας τις ελληνικές πρώτες ύλες. Με αυτόν τον τρόπο, η ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΕΙΑ Α.Ε., πιστή στις αξίες της, συνεχίζει να σχεδιάζει, να επενδύει, να καινοτομεί, με σκοπό την αειφόρο ανάπτυξη, αποδίδοντας αξία στους μετόχους, τους εργαζομένους, τους προμηθευτές, τους πελάτες και τους καταναλωτές.

    Ολυμπος Ροδόπη Τυράς

    * Αναδημοσίευση από την ελληνική έκδοση του περιοδικού Forbes

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων