Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 17-Ιαν-2018 14:45

    Διαμαντής Μασούτης ΑΕ: Νέες επενδύσεις και το 2018

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

     

    Tο 1976 ο Διαμαντής Μασούτης δημιούργησε το πρώτο κατάστημα της εταιρείας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Κ. Κρυστάλλη. Το 2017 η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. διαθέτει 272 καταστήματα, 250 καταστήματα λιανικής και 22 καταστήματα χονδρικής. Αναπτύσσεται στους νομούς της Μακεδονίας, Θράκης, Θεσσαλίας, την Ήπειρο, την Εύβοια, τη Φθιώτιδα και τα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Χίο και Θάσο. Απασχολεί περισσότερους από 6.800 εργαζομένους και βρίσκεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικού εμπορίου πανελλαδικά. Στη Βόρεια Ελλάδα κατέχει κυρίαρχη θέση εδώ και πολλά χρόνια, ενώ τα οικονομικά της μεγέθη ενισχύονται σταθερά κάθε χρονιά. 

    Ο κ. Γιάννης Μασούτης διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας "Διαμαντής Μασούτης", μιλά στο "Forbes" για τους στόχους της εταιρείας, αλλά και για την πρόκληση που αναλαμβάνει ως ο νέος πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ).

    Μασούτης

    -  Κύριε Μασούτη, ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον (online shop, νέα καταστήματα, αποθήκες κ.ά.) και πόσα κεφάλαια σκοπεύετε να επενδύσετε το 2018;

    Η εταιρεία το 2016 παρουσίασε αύξηση τζίρου 6,5%. Το 2017 ήταν αναμενόμενο ότι θα είναι μια δύσκολη χρονιά και κλείνει σε επίπεδα μείωσης περίπου -5%, κάτι που είχε αρχικά προβλεφθεί. Σε επίπεδο μεριδίων αγοράς, η εταιρεία διατηρεί τα μερίδια αγοράς της, τόσο πανελλαδικά όσο και στη Βόρεια Ελλάδα, που αποτελεί το κύριο πεδίο δραστηριοποίησής της.

    Το επενδυτικό μας πλάνο για το 2018 θα κινηθεί περίπου στα ίδια με πέρυσι επίπεδα. Έχουμε προβλέψει 50 εκατ. ευρώ για προωθητικές ενέργειες, ενώ παράλληλα δρομολογούμε νέες επενδύσεις συνολικού ύψους πάνω από 20 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέων καταστημάτων και ανακαινίσεις ήδη υπαρχόντων καταστημάτων, με βάση το νέο περιβάλλον αγορών Μασούτη που έχουμε δημιουργήσει.

    - Η αλυσίδα σας ανήκει στο Top-5 του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων και είναι market leader στη Βόρειο Ελλάδα. Πώς αξιολογείτε την εικόνα της αγοράς; 

    Με την "πίτα" της αγοράς να αναδιανέμεται και να συρρικνώνεται, οι βασικοί παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων δίνουν σκληρή μάχη για να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους, είτε μέσω μείωσης του περιθωρίου κέρδους είτε μέσω αύξησης των προσφορών. Συνεπώς, ο ανταγωνισμός έχει γίνει εντονότερος σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

    Οι κύριες προκλήσεις που καλείται η επιχείρησή μας να αντιμετωπίσει είναι το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον, ο εντονότερος ανταγωνισμός, η αύξηση του κόστους από την καθολική χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών κάρτας ως μέσου πληρωμής, το ακριβό κόστος χρήματος στην Ελλάδα και οι αυξανόμενοι φόροι. 

    Πιστεύουμε ότι η στρατηγική ανάπτυξης που εφαρμόσαμε όλα αυτά τα χρόνια, που χαρακτηρίζεται από σταθερά και μεθοδικά βήματα εξέλιξης, πάντα με επίκεντρο τον άνθρωπο και το συμφέρον του πελάτη, είναι η απάντηση στις προκλήσεις αυτές. 

    Έτσι, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε συνεχώς την πολύτιμη σχέση που έχουμε οικοδομήσει όλα αυτά τα χρόνια με τους ανθρώπους της εταιρείας μας, δημιουργώντας ένα εξαιρετικό περιβάλλον εργασίας, θα συνεχίσουμε να προβλέπουμε και να ικανοποιούμε τις ανάγκες και επιθυμίες των πελατών μας, με επαγγελματισμό και ανθρώπινο πρόσωπο, θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές ανταγωνιστικές τιμές, υψηλής ποιότητας προϊόντα, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα, θα συνεχίσουμε να διατηρούμε υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, με επίκεντρο πρωτίστως τον πελάτη, και να αυξάνουμε την παραγωγικότητά μας, θα συνεχίσουμε να προωθούμε τα ελληνικά προϊόντα, να στηρίζουμε τους Έλληνες παραγωγούς, ενισχύοντας, έτσι, την απασχόληση στην πατρίδα μας και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων. 

    - Υπάρχουν σχέδια για δραστηριοποίησή σας στην Αττική;

    Στην παρούσα φάση μάς ενδιαφέρει πρωτίστως να ενισχύσουμε τη θέση μας στις περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε και δευτερευόντως η είσοδος σε νέες περιοχές. Σήμερα έχουμε μερίδιο 33% στη Βόρεια Ελλάδα και παρουσία γεωγραφικά έως τη Στερεά Ελλάδα και Εύβοια.

    Παρακολουθώντας κανείς την πορεία εξέλιξης της εταιρείας μας, διαπιστώνει ότι το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης προέρχεται από εξαγορές. Ωστόσο, δεν υπάρχει στην παρούσα φάση κάποια ενδιαφέρουσα περίπτωση σε περιοχές όπου δεν έχουμε δραστηριότητα, όπως, π.χ., στην Αττική, που να ταιριάζει στη φιλοσοφία μας.

    - Η "ισχύς εν τη ενώσει" ταιριάζει στη φιλοσοφία σας; Αν ναι, σκοπεύετε να αποτελέσετε μέρος μιας μεγαλύτερης συνεργασίας στον κλάδο σας;
    Όχι, δεν υπάρχει κανένα τέτοιο πλάνο.

    "ΣΤOΧΟΣ ΚΑΙ ΠΡOΚΛΗΣΗ Η ΑΝΑΒAΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟY" 

    - Πρόσφατα εκλεχθήκατε ως ο νέος πρόεδρος του ΕΒΕΘ. Ποιες θα είναι οι βασικές σας επιδιώξεις κατά τη θητεία σας; 

    Στο διοικητικό συμβούλιο του ΕΒΕΘ μετέχω από τον Ιούνιο του 2006. Πρόκειται για έναν φορέα με πολύ σημαντική δράση. Βασικός μου στόχος, και πρόκληση ταυτόχρονα, είναι η αναβάθμιση αυτού του θεσμού της πόλης. 

    Αξίζει να σταθεί κανείς στη σημαντική αύξηση της συμμετοχής των μελών του ΕΒΕΘ στις πρόσφατες εκλογές, τη στιγμή μάλιστα που η τάση στα άλλα επιμελητήρια της πόλης και της χώρας, ως προς τη συμμετοχή, ήταν αρνητική. Η ισχυρότερη εντολή μάς δίνει μεν ισχυρότερη φωνή, αλλά και μεγαλύτερη ευθύνη. Ένας στους δύο συμβούλους εκλέγεται για πρώτη φορά, ενώ μία στους τέσσερις είναι γυναίκα. Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, κανείς ότι έχει γίνει σημαντική ανανέωση στη διοίκηση του Επιμελητηρίου. 

    - Ποια είναι τα βασικά θέματα στην ατζέντα του ΕΒΕΘ;

    Διανύουμε μια πολύ δύσκολη περίοδο της οικονομικής πορείας της χώρας. Μέσα σε αυτήν τη δυσμενή συγκυρία και με τη βοήθεια όλων των μελών του δ.σ., προτιθέμεθα να αναλάβουμε σημαντικές πρωτοβουλίες που θα αναβαθμίσουν τις προσφερόμενες, προς τα μέλη μας, υπηρεσίες, αλλά και θα προασπίσουν τα συμφέροντά τους. Το ΕΒΕΘ, ως θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας, πρέπει να καταστεί ένας φορέας δημιουργικής διεκδίκησης τεκμηριωμένων θέσεων, υποβάλλοντας συγκεκριμένες προτάσεις στην Πολιτεία που αφορούν τα καθημερινά προβλήματα των επιχειρήσεων, όπως η ρευστότητα, η άρση των capital controls, η υπερφορολόγηση, η θέσπιση ακατάσχετου εταιρικού λογαριασμού κ.λπ. Παράλληλα, το ΕΒΕΘ είναι ένας φορέας υποστήριξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας των μελών του. Για τον σκοπό αυτό, το Επιμελητήριο παρέχει πληροφόρηση προς τα μέλη του, ενώ ταυτόχρονα διοργανώνει σεμινάρια συμπληρωματικής κατάρτισης και ενημερωτικές εκδηλώσεις. Ταυτόχρονα, σκοπεύουμε να αναλάβουμε δράσεις για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των μελών μας, τόσο μέσα από σχετικές εκδηλώσεις όσο και μέσα από διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών και εκθέσεων, αλλά και δικτύωση των επιχειρήσεων μελών μας. Για τον σκοπό αυτό, προτιθέμεθα να συνεργαστούμε στενότερα με άλλα ευρωπαϊκά επιμελητήρια και επιχειρηματικούς φορείς, αξιοποιώντας ήδη υπάρχοντα δίκτυα που δημιούργησε το ΕΒΕΘ στο πλαίσιο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.

    * Αναδημοσίευση από την ελληνική έκδοση του περιοδικού Forbes

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ