Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 04-Ιαν-2019 09:40

    Ποια είναι η σχέση ανάμεσα στο μαγνήσιο και τη βιταμίνη D;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Νέα έρευνα δίνει στοιχεία πως το μαγνήσιο μπορεί να "κρατά το κλειδί" για να κατανοήσουμε πώς τα επίπεδα της βιταμίνης D σχετίζονται με την υγεία μας – αλλά και με διάφορες ασθένειες. 

    Η D είναι πλέον μια από τις πιο "διάσημες" βιταμίνες, έχοντας κερδίσει τα εύσημα για πολλαπλά οφέλη στην υγεία μας. Ωστόσο, στο σύνθετο δίκτυο των βιολογικών διαδικασιών που επηρεάζουν την υγεία μας, λίγοι είναι οι "παίκτες" που παίζουν μεμονωμένα. Καινούργια δεδομένα ρίχνουν φως στο μαγνήσιο, υποδεικνύοντας πως παίζει βασικό ρόλο στην ποσότητα της βιταμίνης D που μπορεί να παράξει ο οργανισμό μας. Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο τεύχος Δεκεμβρίου του 2018 στην επιθεώρηση The American Journal of Clinical Nutrition, ερευνητική ομάδα από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου 
    Vanderbilt στις ΗΠΑ, κατέληξε πως τα ιδανικά επίπεδα μαγνησίου μπορεί να παίζουν σημαντικό ρόλο στα επίπεδα της βιταμίνης D στον οργανισμό.

    Η σχέση ανάμεσα στο μαγνήσιο και τη βιταμίνη D
    O Dr. Qi Dai, καθηγητής Ιατρικής στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου 
    Vanderbilt και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, έχει ήδη επισημάνει τη σχέση ανάμεσα στην πρόσληψη μαγνησίου και τα επίπεδα της βιταμίνης D με βάση δεδομένα από περισσότερους από 12.000 εθελοντές που έλαβαν μέρος σε μεγάλη μελέτη που διενεργήθηκε από το 2001 έως το 2006 National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES). 

    Στη νέα του μελέτη, ο Dr. Dai και η ομάδα του βρήκαν πως άνθρωποι με υψηλή πρόσληψη μαγνησίου, είτε από διατροφικές πηγές είτε από συμπληρώματα, ήταν λιγότερο πιθανό να έχουν χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D. Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός πως οι ερευνητές ανακάλυψαν πιθανό συσχετισμό ανάμεσα στην πρόσληψη μαγνησίου και τη μείωση της θνητότητας, ειδικότερα όταν η διερευνάται η θνητότητα εξαιτίας καρδιαγγειακών παθήσεων και καρκίνου του εντέρου. Πώς όμως το μαγνήσιο επηρεάζει τη βιολογία της βιταμίνης D στο σώμα; "Η ανεπάρκεια μαγνησίου διακόπτει τη σύνθεση της βιταμίνης D και τα μονοπάτια του μεταβολισμού της" εξηγεί ο Dr. Dai.

    Περισσότερο μαγνήσιο σημαίνει και αυξημένα επίπεδα βιταμίνης D;
    Ενώ τα δεδομένα από τη μελέτη NHANES υπεδείκνυαν σχέση ανάμεσα στο μαγνήσιο, τη βιταμίνη D και τη θνητότητα, η μελέτη δεν ήταν σχεδιασμένη ώστε να δείχνει εάν αυξανόταν η πρόσληψη μαγνησίου στους συμμετέχοντες θα άλλαζαν τα επίπεδα της D. Για να διερευνήσουν με περισσότερη λεπτομέρεια τη σύνδεση ανάμεσα στο συμπλήρωμα μαγνησίου και τα επίπεδα της βιταμίνης D, o Dr. Dai και οι συνεργάτες του δούλεψαν με μια υποομάδα από 180 από τους 250 συμμετέχοντες της έρευνας Personalized Prevention of Colorectal Cancer Trial. Το συμπέρασμα ήταν πως η θεραπεία με συμπλήρωμα μαγνησίου οδήγησε στην αύξηση των επιπέδων της βιταμίνης D σε ανθρώπους που αρχικά είχαν χαμηλά επίπεδα, μείωσε τα επίπεδά της σε εκείνους που είχαν υψηλή D. Αυτή είναι μια σημαντική διαπίστωση, καθώς υπάρχει συσχετισμός ανάμεσα στην πολύ υψηλή βιταμίνη D και την υπερκασβεσταιμία (τη μεγάλη ποσότητα ασβεστίου στο αίμα), η οποία μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές. Από την άλλη πλευρά, οι ερευνητές έχουν συσχετίσει τα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης D με διάφορα προβλήματα υγείας. 

    Μπορεί το μαγνήσιο να είναι ο "άγνωστος Χ";
    Η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι κάτι που έχει αναγνωριστεί ως πιθανό πρόβλημα υγείας σε μεγάλη κλίμακα στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη και συνιστώνται συμπληρώματα σε ανθρώπους με χαμηλά επίπεδά της. Η ανεπάρκεια μαγνησίου ωστόσο δεν έχει διερευνηθεί εξίσου και πρόκειται για ένα υποτιμημένο θέμα, σχολιάζει η Martha Shrubsole, Ph.D. και ερευνήτρια καθηγήτρια Ιατρικής που συμμετείχε στη μελέτη. "Έως και το 80% του πληθυσμού στις ΗΠΑ δεν προσλαμβάνει καθημερινά επαρκείς ποσότητες μαγνησίου ώστε να καλύψει τη συνιστώμενη διατροφική πρόσληψη".

    Μέχρι να εδραιωθεί με περισσότερες μελέτες η σχέση της βιταμίνης D και του μαγνησίου, θα ήταν καλό να καταναλώνουμε σε επαρκείς ποσότητες τροφές που μας το προσφέρουν, όπως τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όσπρια, σιτηρά ολικής άλεσης, σπόρους και ξηρούς καρπούς. 


     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ