Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 08-Ιαν-2019 10:30

    Γιατί έχεις έλλειψη σιδήρου;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ξέρεις πόσο σημαντικός είναι ο σίδηρος για το σώμα σου, αλλά πού θα τον βρεις και ποια λάθη πρέπει να αποφύγεις ώστε να τον απορροφά πλήρως ο οργανισμός σου; Ο σίδηρος είναι ένα από τα πιο σημαντικά ιχνοστοιχεία στον οργανισμό μας. Παρ’ όλ’ αυτά, η έλλειψή του συνιστά την πιο συχνή διατροφική ανεπάρκεια παγκοσμίως. Η ελάττωση του σιδήρου στο σώμα ονομάζεται σιδηροπενία και πρέπει να αντιμετωπίζεται εγκαίρως, αφού μπορεί να οδηγήσει σε σιδηροπενική αναιμία.

    Αιμικός VS μη αιμικός σίδηρος
    Ο σίδηρος που παίρνουμε από τις τροφές χωρίζεται σε δύο κατηγορίες:

    πρώτη είναι ο αιμικός σίδηρος ο οποίος απορροφάται σε μεγάλο βαθμό από τον ανθρώπινο οργανισμό (έως και 25%) και τον βρίσκουμε στο κρέας.
    δεύτερη κατηγορία είναι ο μη αιμικός. Δεν απορροφάται τόσο από τον οργανισμό μας (μόνο το 5%) και τον συναντάμε κυρίως στα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, όπως τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί, τα όσπρια, αλλά και το γάλα και το αβγό.

    Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι στα ζωικά τρόφιμα το 40% του σιδήρου είναι συνδεδεμένο με την αίμη και το 60% είναι ελεύθερο. Αντίθετα, στα φυτικά τρόφιμα ο σίδηρος κυκλοφορεί ελεύθερος στο σύνολό του.

    Γιατί μπορεί να έχεις έλλειψη σιδήρου
    Γενικότερα, η έλλειψη σιδήρου μπορεί να προκύψει από μειωμένη απορρόφηση λόγω γαστρεντερικών προβλημάτων ή γενετικών παραγόντων, αλλά και από παρατεταμένη απώλεια σιδήρου εξαιτίας κάποιας αιμορραγίας.

    Επιπρόσθετα, υπάρχουν ομάδες που έχουν αυξημένες ανάγκες σε σίδηρο, όπως οι έγκυες, οι γυναίκες στην έμμηνο ρύση, καθώς και έφηβοι και βρέφη.

    Τέλος, έλλειψη σιδήρου μπορεί να προκύψει σε ανθρώπους που ακολουθούν διατροφή φτωχή σε κρέας, όπως είναι οι vegetarians, αλλά και σε άτομα που κάνουν συχνά σημαντικά διατροφικά λάθη που μειώνουν την απορρόφησή του.

    Μήπως οι vegetarians είναι η πρώτη ομάδα κινδύνου;
    Τα φυτικά τρόφιμα περιέχουν μη αιμικό σίδηρο, ο οποίος απορροφάται σε πολύ μικρό βαθμό από τον οργανισμό. Είναι έτσι επόμενο ότι η συγκεκριμένη ομάδα είναι πρώτη σε βαθμό επικινδυνότητας για έλλειψη σιδήρου. Η συνιστώμενη πρόσληψη σιδήρου για τους χορτοφάγους είναι 1,8 φορές μεγαλύτερη από αυτήν των μη χορτοφάγων, εξαιτίας της χαμηλής βιοδιαθεσιμότητας του σιδήρου στις χορτοφαγικές δίαιτες.

    Παρ’ όλ’ αυτά, ο επιπολασμός της σιδηροπενικής αναιμίας στους χορτοφάγους βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με των μη χορτοφάγων, πιθανότατα λόγω της σωστής ενημέρωσης για τους διατροφικούς χειρισμούς και συνδυασμούς που μπορεί να ακολουθήσει ένας χορτοφάγος για τη μεγαλύτερη απορρόφηση σιδήρου.

    Η συνέχεια στο Shape.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ