Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 19-Δεκ-2018 08:17

    Γιατί στις γιορτές "επιτρέπεται" να φάμε περισσότερο απ' όσο νομίζουμε;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Η κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος Δήμητρα Γλυνού μας δίνει μια διαφορετική προσέγγιση για το πώς δεν θα πάρουμε κιλά στις γιορτές. Με τις συμβουλές της θέτει τους βασικούς κανόνες της καλής διατροφής στις γιορτές και μας δίνει τα tips της ώστε να μην περιστρέφονται οι γιορτινές μέρες γύρω από θερμίδες, ζάχαρη και λιπαρά, αλλά υπάρχει να υπάρχει μέσα το μυαλό μας χώρος για τα πολύ σημαντικότερα πράγματα που αντιπροσωπεύουν. 

    Tips & tricks για να μην πάρουμε κιλά στις γιορτές

    Επιτρέπεται να φάμε περισσότερο απ’ όσο πιστεύουμε

    Η παράλειψη του πρωινού ή του μεσημεριανού με σκοπό τη μείωση των θερμίδων σε ένα βραδινό κάλεσμα δεν έχει κανένα θετικό αποτέλεσμα. Για την ακρίβεια, μπορεί να έχει το ακριβώς αντίθετο από το επιθυμητό. Η νωθρότητα και η κούραση όλης της ημέρας, εξαιτίας του χαμηλού σακχάρου στο αίμα, θα εκτονωθεί στο γιορτινό τραπέζι όπου θα νιώθουμε πλέον πως "έχουμε το πράσινο φως" για να φάμε ό,τι και όσο θέλουμε. Επιπλέον, ένα καλό πρωινό πριν το γεύμα ή ένα σνακ πριν το δείπνο θα μας βοηθήσει να φάμε πιο συνειδητά. Τέλος, μην ξεχνάμε πως η κατανάλωση σνακ ενδιάμεσα από τα κυρίως γεύματα συμβάλει στην ενίσχυση του μεταβολισμού. 

    Δεν υποτιμάμε την πρωτεΐνη

    Η προσθήκη άπαχης πρωτεΐνης σε όλα τα γεύματα σχετίζεται με αυξημένη αίσθηση κορεσμού ενώ είναι απαραίτητη για τη σύνθεση των βασικών αμινοξέων στο σώμα ώστε να λειτουργούν στο 100% όλα τα συστήματα του οργανισμού – ανάμεσά τους και ο μεταβολισμός. Στο γιορτινό τραπέζι σερβίρουμε στο πιάτο μας γαλοπούλα, ψητό χοιρινό ή άλλο είδος κρέατος αφαιρώντας απλά το ορατό λίπος. Στα υπόλοιπα γεύματα συμπεριλαμβάνουμε μια μορφή πρωτεΐνης στο πιάτο μας, ζωικής προέλευσης ή φυτικής όπως κινόα ή όσπρια.

    Τα λιπαρά επιτρέπονται

    Τα λιπαρά είναι απαραίτητα στην καθημερινή διατροφή καθώς προσφέρουν ενέργεια, συμβάλουν στην απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών Α, D, Ε και Κ, ενώ αυξάνουν το βαθμό κορεσμού. Αβοκάντο, ξηροί καρποί και ελαιόλαδο είναι από τα λιπαρά που σε μικρή καθημερινή κατανάλωση μας κάνουν καλό. Bonus: Ο συνδυασμός καλών λιπαρών με φυτικές ίνες (ντιπ γκουακαμόλε με κομμένα λαχανικά) έχει βρεθεί πως αυξάνει το βαθμό κορεσμού από τα λιπαρά. 

    Το μέγεθος μετράει

    Στο τραπέζι των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς ή σε ένα γιορτινό κάλεσμα, ας μην έχουμε στο μυαλό μας "απαγορεύσεις". Διαλέγουμε απλά μικρότερο πιάτο και το γεμίζουμε με μια μικρή ποσότητα απ’ οτιδήποτε στο τραπέζι θεωρούμε πως αξίζει δοκιμής! Ο εγκέφαλος συσχετίζει ένα μεγάλο λευκό κενό με λιγότερη τροφή που σημαίνει ότι δύσκολα θα σερβίρουμε μικρές ποσότητες φαγητού σε ένα μεγάλο πιάτο χωρίς να νιώθουμε πείνα ή στέρηση. 

    Ψηλό και λεπτό

    Το αλκοόλ είναι πλούσιο σε φτωχές θερμίδες! Έρευνα έχει δείξει πως όταν σερβίρουμε αλκοόλ σε ψηλό και λεπτό ποτήρι βάζουμε ασυναίσθητα μικρότερη μερίδα απ’ ότι όταν σερβίρουμε σε κοντό και φαρδύ. Προτιμήστε ποτήρι σωλήνα για το ποτό σας ή διαλέξτε ένα κοκτέιλ που σερβίρεται σε αυτού του τύπου το ποτήρι και είναι πιθανό να περιορίσετε την κατανάλωση αλκοόλ χωρίς καν να το επιδιώξετε. Οι καλύτερες επιλογές σας; Το κόκκινο κρασί, το οποίο περιέχει ευεργετικά συστατικά, μπύρα που έχει μικρή ποσότητα αλκοόλ και σαμπάνια αφού οι "φυσαλίδες" προκαλούν γρήγορα αίσθημα κορεσμού και δεν είναι εύκολο να πιούμε μεγάλη ποσότητα. 

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ