Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 15-Νοε-2018 12:20

    Εσείς γνωρίζετε το "φαινόμενο" Reynaud;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Γράφει η Ιωάννα Λαουμτζή, Owner / Ηead Trainer

    Το "φαινόμενο" Reynaud είναι η κατάσταση όπου η κυκλοφορία αίματος στα άκρα, συνήθως στα δάκτυλα των χεριών ή και των ποδιών διακόπτεται ξαφνικά. Το φαινόμενο οφείλεται σε σπασμό των μικρών αρτηριών των δακτύλων.

    Στη διάρκεια του επεισοδίου εμφανίζονται αλλαγές του χρώματος του δέρματος μούδιασμα ή και πόνος. Η συχνότητα εμφάνισής του υπολογίζεται στο 4% του πληθυσμού και προσβάλει περισσότερο τις γυναίκες.

    Τρόποι αντιμετώπισης :
    1. Ασκηθείτε τακτικά. Η τακτική σωματική άσκηση βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και έτσι συμβάλλει στην αντιμετώπιση του συνδρόμου Reynaud.

    -Περπάτημα/Τρέξιμο/Διατάσεις: Μια προπόνηση τρεξίματος με συμβουλές από τον προπονητή σου ή μία απλή καθημερινή βόλτα για περπάτημα συμβάλει ευεργετικά στην εν λόγω προσπάθεια. Ξεκινήστε με 30-λεπτο γρήγορο περπάτημα. Εάν νιώθετε ενοχλήσεις κατά τη διάρκεια του περπατήματος, κάντε ένα διάλειμμα μέχρι ο πόνος να περάσει. Στη συνέχεια, ξεκινήστε πάλι.

    Παγιδευμένοι σε ένα γραφείο όλη την ημέρα; Δοκίμασε κάποιες ασκήσεις την ώρα που κάθεσαι, όπως:
    - Περιστροφές αστραγάλου για 15 δευτερόλεπτα.
    -Τράβηξτε το γόνατο προς το στήθος. Κρατήστε το για περίπου 10 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια, δοκιμάστε το άλλο πόδι.
    -Κάντε γρήγορες κυκλικές κινήσεις των χεριών στο πλάι του κορμού. Η πρακτική αυτή αυξάνει την αιματική ροή στα χέρια.
    -Ένα μπαλάκι ασκήσεων σιλικόνης στρογγυλό ειδικά σχεδιασμένο για ασκήσεις ενδυνάμωσης των χεριών, των δακτύλων και του καρπού θα σε βοηθήσει. Πιέστε δυνατά με τα δάχτυλα τον μπαλάκι σιλικόνης για περίπου 5΄΄ x 10 φορές σε κάθε χέρι.
    -Κινήστε τα πόδια σας ώστε να κυκλοφορήσει καλύτερα το αίμα. Μπορείτε να τεντώσετε τα πέλματά σας ακόμα και μέσα στο παπούτσι. Ανοίξτε και κλείστε τα δάχτυλα των ποδιών, όπως θα κάνατε γροθιά με τα δάχτυλα των χεριών σας. Μπορείτε ακόμα να κάνετε και επιτόπια άλματα για πιο άμεσα αποτελέσματα.

    Επίσης μια σειρά αθλητικών ισοθερμικών ειδών θα βοηθήσει σημαντικά.Ένα ειδικά σχεδιασμένο σε όλες τις συνθήκες αθλητικό παπούτσι θα σας προσφέρει το καλύτερο δυνατό κράτημα για περιπτώσεις ακόμα και παγετού προκειμένου να κρατάει ζεστό το πόδι.

    2. Εάν νιώθετε  τα πόδια σας παγωμένα και θέλετε να κάνετε κάτι για να τα συνεφέρετε άμεσα, μπορείς πολύ απλά μπορείτε να κάνετε ένα θερμό ποδόλουτρο. Ακόμα και το μασάζ έχει πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της κυκλοφορίας του αίματος. Θα σας προσφέρει σίγουρα μεγάλη ανακούφιση.

    3. Για να διατηρήσετε σωστή θερμοκρασία, πρέπει να έχετε και σωστή διατροφή. Συγκεκριμένα, το σώμα χρειάζεται ενέργεια για να διατηρήσει την θερμική του ισορροπία. Κατανάλωστε τροφές πλούσιες σε ενέργεια και ενυδάτωστε το σώμα σας συχνά.
     

    Ξηροί καρποί (κυρίως τα αμύγδαλα, τα καρύδια και οι σπόροι κουκουναριού) είναι πλούσιοι σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, απαραίτητα για την καλή κυκλοφορία και τη ρευστότητα του αίματος. Το ελαιόλαδο, όπως και το αβοκάντο, αποτελούν καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών και φυτικών ινών, που συμβάλλουν στην αύξηση της καλής χοληστερίνης και επομένως καθαρίζουν τα αγγεία.

    Προτείνω να καταναλώνετε φρούτα (όπως μπανάνα ή φράουλα), καρότα, σπαράγγια, φασόλια και αρακά, τροφές δηλαδή πλούσιες σε αντιοξειδωτικά στοιχεία, σε βιταμίνη C και κάλιο. Pυθμίζουν την πίεση, εξισορροπούν τα υγρά του σώματος και επομένως βοηθούν στην καλή κυκλοφορία.

    Βασικός τρόπος αντιμετώπισης των συμπτωμάτων του συνδρόμου Raynaud είναι η αποφυγή του κρύου και του στρες. Βοηθήστε τον εαυτό σας. Κρατήστε το σώμα σας ζεστό και προσπαθήστε να ελαττώσετε το στρες στην ζωή σας. 

    Ioanna Laoumtzi
    Leading Trainer / Owner of IL Exclusive Fitness

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ