Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 03-Αυγ-2018 08:34

    Αντί να περπατήσετε... κάντε ένα ζεστό μπάνιο

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Καλά νέα αν που και που δεν έχετε καμία διάθεση για άσκηση! Ομάδα ερευνητών υποστηρίζει πως ένα χαλαρωτικό ζεστό μπάνιο μπορεί να είναι εξίσου ευεργετικό για το σώμα μας όσο ένα 30λεπτο περπάτημα. Πρόκειται για μια μικρού μεγέθους έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο Loughborough όπου οι 14 άντρες που συμμετείχαν στο πείραμα πέρασαν δύο δοκιμασίες: Ποδηλασία επί μία ώρα και αντίστοιχο χρόνο μέσα σε μια μπανιέρα γεμάτη με νερό με θερμοκρασία 40 βαθμούς Κελσίου.

    Ο στόχος ήταν η αύξηση της θερμοκρασίας του κορμού κατά ένα βαθμό. Κάνοντας ποδήλατο οι άντρες έκαψαν πολλές θερμίδες, οι ερευνητές όμως ανακάλυψαν με έκπληξή τους πως η παραμονή στο ζεστό μπάνιο αντιστοιχούσε σε καύση 130 θερμίδων, που είναι περίπου οι θερμίδες που καίμε με 30 λεπτά περπάτημα. Επιπλέον, στο πλαίσιο του πειράματος, οι ερευνητές καταμέτρησαν το 24ωρο σάκχαρο στο αίμα όλων των συμμετεχόντων μετά τις δύο δοκιμασίες και ανακάλυψαν πως στην μεγαλύτερη τιμή του το σάκχαρό τους ήταν περίπου 10% χαμηλότερο όταν έκαναν το μπάνιο συγκριτικά με το ποδήλατο.

    Η μελέτη καταδεικνύει επίσης πως η παθητική θέρμανση – ακριβώς όπως ακούγεται, χαλάρωση μέσα σε μια μπανιέρα με ζεστό νερό για μία ώρα- μπορεί να συμβάλει στη μείωση της φλεγμονής.

    Η ιδέα της παθητικής θέρμανσης ως ιατρική θεραπεία είναι σχετικά νέα αλλά πολύ δημοφιλής στη Φινλανδία. Μελέτη στην ιατρική επιθεώρηση JAMA Internal Medicine από το 2015 υποδεικνύει πως η παραμονή στη σάουνα -άλλος ένας τρόπος παθητικής θέρμανσης- μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων.

    Μία σημείωση: Όλοι οι συμμετέχοντες στη μικρή μελέτη του Loughborough ήταν άντρες και δεδομένου πως το αντρικό και το γυναικείο σώμα μπορεί να αντιδράσουν με πολύ διαφορετικούς τρόπους, ίσως τα αποτελέσματα να ήταν διαφορετικά στις γυναίκες. Ακόμη όμως κι αν το μπάνιο δεν αντικαθιστά την άσκησή σας, το μούλιασμα στο ζεστό νερό μόνο καλό μπορεί να κάνει στη διανοητική σας υγεία!
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ