Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 16-Ιουλ-2018 10:06

    Είναι το κόκκινο κρέας κακό για τη υγεία μας;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το 2015 η Διεθνής Αρχή Έρευνας για τον Καρκίνο (IARC) του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) ανακοίνωσε μια σημαντική εκτίμηση που ανίχνευε τη σύνδεση του καρκίνου με τα κόκκινα κρέατα (όπως μοσχάρι, χοιρινό, αρνίσιο, κατσικίσιο) και τα επεξεργασμένα κρέατα (όπως μπέικον, ζαμπόν, σαλάμι, επεξεργασμένο κοτόπουλο και λουκάνικα). Αφού οι ειδικοί έλεγξαν περισσότερες από 800 μελέτες διεθνώς, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων ερευνών που διήρκεσαν περισσότερα από 20 χρόνια, συμπέραναν ότι το κόκκινο κρέας είναι "μάλλον καρκινογενές για τους ανθρώπους, βασισμένο σε περιορισμένες ενδείξεις".

    Η σύνδεση βρέθηκε μεταξύ του κόκκινου κρέατος και του καρκίνου του παγκρέατος και του προστάτη, αλλά, όπως πάντα στη διατροφή, αυτό ήταν δύσκολο να διαχωριστεί από άλλους παράγοντες, όπως οι συνέπειες μιας διατροφής με ελάχιστα λαχανικά ή το κάπνισμα ή η συχνή κατανάλωση κρασιού ή μπίρας.

    Οι συγγραφείς της μελέτης δεν έλεγαν ότι οι άνθρωποι πρέπει να κόψουν το κρέας για πάντα, αλλά προφανώς δε θα έπρεπε να τρώμε μία ζουμερή μπριζόλα κάθε βράδυ. Εξάλλου, οι ενδείξεις για το κόκκινο κρέας γίνονται περισσότερες. Έχει φανεί ότι μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρκίνο του στήθους σύμφωνα με τη Ηarvard Nurses’ Health Study σε 88.000 γυναίκες.

    Σύμφωνα με μελέτες, ο κίνδυνος αυξάνεται αν τρως περισσότερο από 100 με 120 γρ. μαγειρεμένου κόκκινου κρέατος τη μέρα.

    Παράλληλα, στην Αυστραλία το 2015 έρευνα έδειξε ότι περίπου 2.600 περιστατικά καρκίνου του εντέρου που διαγνώστηκαν στην Αυστραλία το 2010 αποδίδονταν στην κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος.

    Ο λόγος; Μπορεί να είναι η μεγάλη ποσότητα λιπαρών, το καψάλισμα κατά το μαγείρεμα ή ακόμα και ότι όσοι τρώνε πολύ κρέας αμελούν τα προστατευτικά οφέλη των λαχανικών – ή και ένας συνδυασμός όλων των παραπάνω.

    Γι’ αυτό, σύμφωνα με τους περισσότερους διαιτολόγους, η κατανάλωση του κόκκινου κρέατος είναι κάπως σαν τον ήλιο – η έκθεση στις ακτίνες του για λίγο μας κάνει καλό, αλλά με μέτρο.

    Διαβάστε στο Shape.gr τις στρατηγικές των διαιτολόγων για να περιορίσετε την κατανάλωση του κόκκινου κρέατος.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ