Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Ιουν-2018 11:00

    Έξι τρόποι για να ξεπεράσετε το άγχος μετά την εμβρυομεταφορά και μέχρι το τεστ κυήσεως

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το άρθρο επιμελήθηκε ο Ιάκωβος Σούσης Msc,FRCOG, Μαιευτήρ-Γυναικολόγος, Ιατρός Αναπαραγωγής.


    Η προσπάθεια της εξωσωματικής γονιμοποίησης ολοκληρώνεται με τη μεταφορά των εμβρύων στη μήτρα. Ακολουθεί αναμονή δύο εβδομάδων μέχρι το ζευγάρι να μάθει αν έχει επιτευχθεί εγκυμοσύνη ή όχι. Παγκοσμίως, η περίοδος αυτή έχει αναγνωριστεί ως η πιο "στρεσογόνος" της θεραπείας.
     

    Η πείρα μου έχει δείξει ότι υπάρχουν τρόποι να μειώσετε την αγωνία αυτών των δύο εβδομάδων.
     
    1.Μιλήστε με τον γιατρό σας για ό,τι σας ανησυχεί
    Η αναμονή των δύο εβδομάδων είναι απαραίτητη. Ο πλακούντας παράγει την ορμόνη χοριακή γοναδοτροπίνη (hCG) που εμφανίζεται στο αίμα και στα ούρα της γυναίκας όταν είναι έγκυος. Τα επίπεδα της ορμόνης αυτής ανιχνεύονται αξιόπιστα στο αίμα της γυναίκας όταν περάσουν τουλάχιστον 14 μέρες από τη γονιμοποίηση. Αντίθετα, τα τεστ εγκυμοσύνης του φαρμακείου μπορεί να μην ανιχνεύσουν μία αρχόμενη κύηση, ιδιαίτερα εάν γίνουν πρόωρα.

    Συχνά οι γυναίκες ανησυχούν για τις κράμπες μετά την εμβρυομεταφορά. Αυτές οφείλονται στα αυξημένα επίπεδα της προγεστερόνης που παράγουν οι ωοθήκες και τα φάρμακα που χορηγούμε για την υποστήριξη του ενδομητρίου. Δεν έχουν καμία σχέση με το αποτέλεσμα της θεραπείας.

    Ούτε οι κηλίδες αίματος από τον κόλπο δείχνουν πως δεν έχει επιτευχθεί εγκυμοσύνη. Ο μόνος τρόπος για να διαγνώσουμε την ύπαρξη εγκυμοσύνης είναι η εξέταση της β-χοριακής γοναδοτροπίνης και όχι η εμφάνιση ή η απουσία κολπικής αιμόρροιας.

    Πολλές φορές με ρωτούν οι γυναίκες μετά την εμβρυομεταφορά αν πρέπει να μείνουν στο κρεβάτι. Στις περισσότερες περιπτώσεις απαιτείται η ελάττωση της φυσικής δραστηριότητας, αλλά όχι να είναι μία γυναίκα κλινήρης.
     
    2.Συναισθηματική υποστήριξη από τον σύντροφό σας
    Θυμηθείτε ότι δεν είστε μόνες. Ο σύντροφός σας αγωνιά όσο κι εσείς. Μοιραστείτε συναισθήματα και σκέψεις, θετικές και αρνητικές. Πάρτε κοινές αποφάσεις για το αν, το πως και το πότε θα ενημερώσετε την οικογένεια και τους φίλους σας.

    3.Τεχνικές αντιμετώπισης του άγχους
    Ήπια άσκηση όπως το περπάτημα ή η γιόγκα είναι χρήσιμες στη μείωση του άγχους (αν το επιτρέψει ο γιατρός σας). Άλλοι τρόποι χαλάρωσης είναι  ο διαλογισμός, οι αργές αλλά βαθιές αναπνοές όταν νιώθετε ένταση ή ένα απαλό μασάζ στα άκρα ή τους ώμους.

    4.Χαρίστε μικρές χαρές στον εαυτό σας
    Αυτή είναι η ιδανική περίοδος για να κάνετε πράγματα που σας ευχαριστούν. Ένα μανικιούρ, ένα ωραίο γεύμα, ένα βιβλίο που σας ταξιδεύει σε άλλους τόπους και άλλο χρόνο, ένας μεσημβρινός υπνάκος, κουβέντα με φιλενάδες, ένα χαλαρό πρωινό με τον σύντροφό σας…όλα αυτά βοηθούν να περάσουν πιο ανώδυνα οι δύο αυτές εβδομάδες.

    5.Φροντίστε τις καθημερινές σας συνήθειες
    Μην ξεχνάτε ότι μπορεί να είστε έγκυος, άρα προσέξτε πολύ τη διατροφή σας και τις καθημερινές σας συνήθειες. Μην καπνίζετε και μην πίνετε αλκοόλ, μειώστε τους καφέδες. Ακολουθείστε μία υγιεινή διατροφή και μην ξεχνάτε τις βιταμίνες και τα συμπληρώματα που σας έχει συστήσει ο γιατρός σας (φολικό οξύ, βιταμίνη D κλπ).

    6.Αποβάλλετε το άγχος από τη ζωή σας
    Κάντε ό,τι είναι δυνατό για να μειώσετε οτιδήποτε σας αγχώνει. Αυτό σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να σημαίνει αποχή από την εργασία. Άλλες γυναίκες αντίθετα αγχώνονται παραμένοντας σπίτι και προτιμούν να επιστρέψουν στην εργασία τους εφόσον δεν είναι αγχωτική.

    Ο γιατρός σας και η ομάδα ψυχολογικής υποστήριξης της μονάδας εξωσωματικής γονιμοποίησης είναι μόνο ένα τηλεφώνημα μακριά. Μην διστάσετε να καλέσετε για να συζητήσετε ό,τι σας απασχολεί.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ