Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 25-Μαϊ-2018 12:20

    Πως θα αποφύγετε το οξειδωτικό-βιοχημικό στρες!

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Θεόδωρου Γιάνναρου, Μοριακού Βιολόγου -Γενετιστή, PhD rer. nat. PhD rer. nat. PhD phil (h.c.)  MSc rer. nat.

     

    Το οξειδωτικό-βιοχημικό στρες σχετίζεται άμεσα µε την παραγωγή ελεύθερων ριζών και µε τους φυσικούς αντιοξειδωτικούς µηχανισµούς, την γνωστή ικανότητα αντιοξείδωσης του οργανισμού. Τι είναι όμως οι ελεύθερες ρίζες και ποια κατάσταση στον οργανισμό μας καλείται οξειδωτικό-βιοχημικό στρες;

    Ελεύθερες ρίζες είναι μια μορφή ενώσεων οι οποίες αποτελούν φυσικό προϊόν του μεταβολισμού σε επίπεδο κυττάρων. Θα πρέπει δηλαδή να γίνει κατανοητό ότι ο οργανισμός μας, στο πλαίσιο της φυσιολογικής του λειτουργίας, παράγει καθημερινά κάποια ποσότητα ελεύθερων ριζών, όπως οι μηχανές των αυτοκινήτων παράγουν καυσαέρια...

    Οι ενώσεις αυτές, λόγω της ιδιαίτερης δομής τους, καθώς είναι ιδιαίτερα ασταθείς (τους λείπει ένα ηλεκτρόνιο από τη δομή τους), κάνουν ‘επίθεση’ σε διάφορα σημεία των ιστών μας προκαλώντας κυτταρικές αλλοιώσεις και κυτταρικούς θανάτους. Όσο η παραγωγή τους βρίσκεται σε φυσιολογικά επίπεδα δεν αποτελούν πρόβλημα για την υγεία, διότι ο οργανισμός έχει ανεπτυγμένα ίδια αντιοξειδωτικά συστήματα και μηχανισμούς, ενώ παράλληλα λαμβάνει συνεχώς εξωγενή βοήθεια από τα αντιοξειδωτικά στοιχεία που περιέχονται στις καλές ορθομοριακής τροφές.

    Υπάρχουν όμως καταστάσεις στις οποίες η παραγωγή ελεύθερων ριζών αυξάνει ραγδαία και όταν μάλιστα αρχίζει να υπερτερεί έναντι των αντίστοιχων αντιοξειδωτικών μηχανισμών τότε το φαινόμενο αυτό ονομάζεται οξειδωτικό στρες, στο οποίο αν δεν δοθεί η πρέπουσα σημασία, μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στο "Σύνδραμο Γενικής Προσαρμογής", σε μια δηλαδή, μη αναστρέψιμη κατάσταση!

    Σε τέτοιου είδους καταστάσεις οδηγούν τα κάτωθι:
    * το άγχος, όπως ονομάζεται στην καθομιλουμένη αλλά και στην Ορθομοριακή προσέγγιση, το στρες
    * η περιβαλλοντική ρύπανση (μόλυνση νερού, αέρα, τροφής),
    * η ιοντίζουσα ακτινοβολία (π.χ. ηλιακή - υπεριώδης) και η ηλεκτρομαγνητική.
    * το κάπνισμα - το αλκοόλ,
    * η σύγχρονη διατροφή (υπερκατανάλωση ζωικών τροφών & τρανς-λιπαρών), που έχουν να κάνουν και με το πρώτο θεμέλιο -αυτό της υγείας του γαστρεντερικού συστήματος
    * οι φλεγμονές που είναι ένα από τα 5 θεμέλια της ορθομοριακής διατροφής
    * η οξείδωση, της οποίας η καταπολέμηση μέσω αποτοξίνωσης και αντιοξείδωσης αποτελεί επίσης ένα από τα 5 θεμέλια της ορθομοριακής προσέγγισης της υγείας!

    Το οξειδωτικό-βιοχημικό στρες είναι καταστροφικό για τους ιστούς και κατ' επέκταση για την υγεία του οργανισμού σε κυτταρικό επίπεδο, ενώ ευθύνεται για πολλές εκφυλιστικές παθήσεις, καθώς και για την πρόωρη βιολογική γήρανση, τόσο την εξωτερική της εμφάνισης, όσο και της εσωτερικής των οργάνων και γενικά των ιστών του σώματος!

    Πώς αντιμετωπίζεται λοιπόν το οξειδωτικό στρες;
    Αρχικά με αποφυγή όσο αυτό είναι εφικτό και μείωση της έκθεσης στους βλαπτικούς παράγοντες που προαναφέραμε θα πρέπει να αποτελεί την κύρια προτεραιότητα για τον καθένα από εμάς, ενώ ο ρόλος της διατροφής και των αντιοξειδωτικών που περιέχονται στα τρόφιμα ή και σε επιλεγμένα ορθομοριακά συμπληρώματα διατροφής είναι καθοριστικής σημασίας και προσφέρουν το απόλυτο "optimum", για μια απρόσκοπτη και δυναμική υγεία... Με τον ορισμό optimum, καθορίζονται τα "άριστα" συμπληρώματα διατροφής, που περιέχουν όλα εκείνα τα απαραίτητα συστατικά, που χρειάζεται ο οργανισμός να προσποριστεί σε καθημερινή βάση και αριθμούν σε τριάντα δύο!

    Ας δούμε λοιπόν τώρα τα όπλα, που διαθέτει η "Ορθομοριακή Φαρέτρα της Υγείας", οπλοστάσιό της!
    Καροτενοειδή: (λυκοπένιο, β-καροτένιο, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη): καρότα, γλυκοπατάτες, πεπόνι, βερίκοκο, ροδάκινο, κρόκος αυγού, εσπεριδοειδή, καλαμπόκι, ντομάτα, καρπούζι.

    Βιταμίνη Ε: (τοκοφερόλες): ελαιόλαδο, αβοκάντο, ηλιόσπορο, ξηροί καρποί

    Βιταμίνη C: (ασκορβικό οξύ): εσπεριδοειδή, ακτινίδια, φράουλες, πιπεριές, σκουροπράσινα λαχανικά, μπρόκολο,

    Σελήνιο: θαλασσινά, ξηροί καρποί και τα πλήρη δημητριακά

    Ψευδάργυρος: οστρακοειδή, ψάρια, κρέας, ξηροί καρποί, όσπρια, αυγά

    Πολυφαινόλες: (Τανίνες, Ανθοκυανίνες, Φλαβονοειδή): φρούτα (μήλα, μούρα, κεράσια, ρόδια, σταφύλια, δαμάσκηνα, βατόμουρα και φράουλες), λαχανικά (μπρόκολο, λάχανο, σέλινο, κρεμμύδι και μαϊντανός), όσπρια, κόκκινο κρασί, σοκολάτα, καφές, τσάι και βέβαια, το ελιξίριο της ελληνικής διατροφής -το ελαιόλαδο.

    Πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα,  ότι ο κατάλογος των αντιοξειδωτικών τροφών είναι πολύ μεγάλος, και ότι παραπάνω αναφέρονται μόνο μερικές μόνο από αυτές. Όλες οι ανεπεξέργαστες τροφές, ιδιαίτερα όμως τα φρούτα και τα λαχανικά, περιέχουν αντιοξειδωτικά στοιχεία σε διάφορες αναλογίες, τα οποία όταν προσλαμβάνουμε καθημερινά, βοηθούν στη προάσπιση της υγεία μας, Εφ' όσον βέβαια περιορίσουμε κατά κάποιον τρόπο, τα ζωικά παράγωγα στη καθημερινή διατροφή μας, τα οποία πλέον, ειδικά με τις συνθήκες που εκτρέφονται τα ζώα, μόνο καλό δεν προσφέρουν, μιας και είναι εμπλουτισμένα με φυτοφάρμακα, εντομοκτόνα, ορμόνες, χημικά πρόσθετα κάθε λογής κλπ.

    Αντιοξειδωτικά ορθομοριακά συμπληρώματα
    Μία ισορροπημένη Ορθομοριακή διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά δεν είναι πλέον, δυστυχώς από μόνη της, ικανή να καλύψει τις ανάγκες μας σε αντιοξειδωτικά βιταμίνες ιχνοστοιχεία και μέταλλα. Πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα κατέδειξαν ότι τα συμπληρώματα εξ' ορθών μορίων, δηλαδή τα ορθομοριακά είναι πλέον αναγκαία για την καθημερινότητα, μιας και μπορούν να προσφέρουν όλα εκείνα τα δυσεύρετα και να καταλάβουν μέρος της καθημερινότητάς μας διατροφικής συντήρησης...

    Παράλληλα έχει διαπιστωθεί ότι υψηλότερη πρόσληψη ορθομοριακών αντιοξειδωτικών σκευασμάτων διατροφής, προσφέρουν πολλαπλά  ωφελήματα στην υγεία μας.

    Η χρήση ορθομοριακών συμπληρωμάτων διατροφής ενδείκνυται τελικά και σε περιπτώσεις όπου ιατρικά διαπιστώνεται κάποια ανισορροπία ή υπάρχει κάποια ιδιαίτερη κατάσταση όπως είναι για παράδειγμα η εγκυμοσύνη, η αναιμία, καθώς και η απόλυτη χορτοφαγία! Τα ορθομοριακά προϊόντα διατροφής, δεν είναι τίποτε άλλο, παρά επιλεγμένα στοιχεία, σε συγκεκριμένες αναλογίες και σύνθεση, το οποία αλληλοσυμπληρώνονται και ως εκ τούτου τυγχάνουν άμεσης απορρόφησης από τον οργανισμό ο οποίος τα χρειάζεται για τις καθημερινές του λειτουργίες!

    Η ελαστική νομοθεσία σχετικά με τους ισχυρισμούς περί προστασίας της υγείας των συμπληρωμάτων όπως και κάποιων άλλων "μαγικών’ θεραπειών",  όπως αυτών που συστήνονται μέσω λήψης πόσιμου κολλαγόνου, οδηγεί συχνά σε λανθασμένα συμπεράσματα και λανθασμένες πρακτικές. Συχνά σε φαρμακεία και καταστήματα προϊόντων υγιεινής διατροφής συναντάμε πολλά "περίεργα" συμπληρώματα που συστήνονται χωρίς να υπάρχει ιατρικές μελέτες σχετικά με την αξιοπιστία τους ή έχουν συστηθεί από τον  ειδικό ιατρό... αλλά μόνο βάσει των δηλώσεων και των ισχυρισμών των φυλλαδίων των εταιριών, που οι ίδιες παράγουν και εμπορεύονται. Θέλει λοιπόν πάντα τη σύμφωνη γνώμη του ειδικού γιατρού, ή έστω του θεράποντος! Αλόγιστη χρήση οποιουδήποτε σκευάσματος, χωρίς την σύσταση των ειδικών είναι λάθος και δράση ενάντια στις οδηγίες για την προστασία και προώθηση της υγείας!

    Συνεχίζεται...

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ