Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 07-Φεβ-2018 09:18

    Γιατί πρέπει να πίνετε πορτοκαλάδα με τις φακές;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όταν στην Κατοχή οι μητέρες τάιζαν τα παιδιά τους φακόρυζο ή φασουλόρυζο, τους πρόσφεραν ένα ταπεινό και οικονομικό φαγητό που αντικαθιστούσε θρεπτικά το κρέας και τις άλλες ζωικές πρωτεΐνες που έλειπαν από τα περισσότερα σπίτια. Με εμπειρικό τρόπο η λαϊκή σοφία ανακάλυψε τους συνδυασμούς που σήμερα θα τους ονομάζαμε superfood! Εκτός από το φακόρυζο και το φασουλόρυζο, όμως, που πράγματι είναι αναγνωρισμένες τροφές που προσφέρουν πρωτεΐνη σχεδόν αντάξια αυτής του κρέατος, υπάρχουν πολλοί ακόμη συνδυασμοί που απογειώνουν τη θρεπτική αξία των πιο απλών και οικονομικών τροφών, των οσπρίων. 

    Όλα τα όσπρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες υψηλής θρεπτικής αξίας, σε ακόρεστα λίπη και σύνθετους υδατάνθρακες. Επιπλέον, είναι άριστη πηγή φυτικών ινών και πηγή ασβεστίου, σιδήρου, μαγνησίου και θειαμίνης. Διαβάστε δύο tips για να αυξήσετε τη θρεπτική τους αξία και έναν εναλλακτικό τρόπο να τα βάλετε στη διατροφή σας αν δεν τα αγαπάτε στις κλασικές συνταγές.

    Συνδυάστε τα όσπρια με εσπεριδοειδή (βιταμίνη C) για να απορροφηθεί πιο εύκολα από τον οργανισμό σας ο σίδηρος που περιέχουν. Αν δεν σας αρέσει η "πειραγμένη" συνταγή για φακές με ξύσμα και χυμό πορτοκαλιού, μπορείτε απλά να πιείτε μια πορτοκαλάδα μετά το φαγητό ή να φάτε 2-3 μανταρίνια ή ακτινίδια. Στα, δε, ρεβίθια και τον αρακά (ναι, ανήκει στα όσπρια) ενισχύστε τον προσθέτοντας απλά άφθονο λεμόνι.

    Προσθέστε μια χούφτα καλαμπόκι, σιτάρι, κινόα ή ρύζι στα όσπρια. Οι φυτικές πρωτεΐνες των οσπρίων περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα και μαζί με το ρύζι και το καλαμπόκι βοηθούν ώστε να έχουμε ένα πλήρες και θρεπτικό γεύμα. Επιπλέον μια μικρή χούφτα ρύζι στην κατσαρόλα θα διώξει μακριά το φούσκωμα και τις… ανεπιθύμητες παρενέργειες, χωρίς να επηρεάσει τη γεύση της σούπας!

    Ένας τελευταίος αλλά πολύ γευστικός τρόπος για να βάλουμε περισσότερα όσπρια στη διατροφή σας είναι με τη μορφή μπιφτεκιού. Σε αυτή την περίπτωση, εκτός από το βρασμένο και πολτοποιημένο όσπριο προσθέτουμε στο μείγμα μυρωδικά που είναι πλούσια σε βιταμίνες, πολτοποιημένα ή ψιλοκομμένα λαχανικά –καρότα, κρεμμύδι και πιπεριές είναι εκείνα που ταιριάζουν με τα περισσότερα μπιφτέκια οσπρίων- και αλεύρι. Συνοδέψτε τα με άφθονη πράσινη σαλάτα και έχετε ένα πολύ υγιεινό και θρεπτικό γεύμα, πλούσιο σε πρωτεΐνη, βιταμίνες και φυτικές ίνες και φτωχό σε λιπαρά και χοληστερόλη. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ