Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Ιαν-2018 10:03

    Ωμά λαχανικά vs σαλάτα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου


    Με λίγες θερμίδες αλλά με πολλά θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, τα λαχανικά είναι μια από τις βασικές διατροφικές κατηγορίες. Πώς, όμως, είναι προτιμότερο να τα καταναλώνουμε ώστε να έχουμε το μεγαλύτερο όφελος για την υγεία μας;

    Ωμά λαχανικά στη σαλάτα 
    Μια σαλάτα από ωμά λαχανικά τροφοδοτεί τον οργανισμό με βιταμίνες, κυρίως Α, Β και C, ανόργανα άλατα και άφθονες κυτταρικές ίνες, υδατοδιαλυτές βιταμίνες και μέταλλα. Είναι, δηλαδή, η ιδανική τροφή που οι ειδικοί συστήνουν να συνοδεύει κάθε μας γεύμα. Τα ωμά λαχανικά, ως σαλάτα ή σνακ, περιέχουν άπεπτες φυτικές ίνες που βοηθούν στην κινητοποίηση του εντέρου, διογκώνονται στο στομάχι και δημιουργούν αίσθημα κορεσμού με ελάχιστες θερμίδες. Επιπλέον, καθυστερούν την απορρόφηση των υδατανθράκων, δεσμεύουν ένα μέρος της χοληστερίνης των τροφίμων και την αποβάλλουν με τα κόπρανα. 

    Είτε ωμά είτε στο φαγητό, προτιμάμε τα λαχανικά εποχής που περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα πολύτιμων αντιοξειδωτικών συστατικών και βιταμινών.

    Βραστά και ψητά λαχανικά
    Τα λαχανικά κατά τη διάρκεια του βρασμού, και ειδικά σε υψηλές θερμοκρασίες, χάνουν αρκετά μέταλλα και υδατοδιαλυτές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες διαλύονται στο νερό. Αλλά και η βιταμίνη C που περιέχουν διαλύεται επίσης και οξειδώνεται πολύ γρήγορα από το οξυγόνο της ατμόσφαιρας. Ένα επιπλέον μειονέκτημα των βρασμένων λαχανικών είναι πως αλλοιώνεται η "αρχιτεκτονική" των κυττάρων τους, με αποτέλεσμα να μαλακώνουν και να χαλαρώνουν οι μαλακοί ιστοί, μειώνοντας τη δράση των φυτικών ινών στον οργανισμό. Ωστόσο, το βράσιμο ή ψήσιμο στο φούρνο των λαχανικών προσθέτει κάποια επιπλέον οφέλη στην ούτως ή άλλως πολύτιμη αυτή διατροφική κατηγορία: Η θερμική επεξεργασία μαλακώνει τα κυτταρικά τοιχώματά τους με αποτέλεσμα να απελευθερώνονται τα αντιοξειδωτικά συστατικά που περιέχονται σε αυτά και να αφομοιώνονται καλύτερα από τον οργανισμό (π.χ. το λυκοπένιο που βρίσκεται στις ντομάτες ή η λουτεϊνη και η ξανθίνη που υπάρχουν στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά).

    Πόσα λαχανικά χρειαζόμαστε για να ζήσουμε περισσότερα  χρόνια;

    Η ποικιλία είναι το μυστικό για καλύτερη διατροφή
    Είτε ωμά είτε μαγειρεμένα τα λαχανικά είναι μια πολύτιμη τροφή που δεν πρέπει να απουσιάζει από το καθημερινό μας διαιτολόγιο. Για να επωφελούμαστε στο έπακρο από τις θρεπτικές τους ιδιότητες, το καλύτερο είναι να εναλλάσσουμε τις ωμές με τις βραστές σαλάτες ή σούπες. Αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος για να έχουμε ποικιλία στη γεύση και όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ