Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 07-Νοε-2017 07:30

    Τι σχέση έχει το ρύζι με το διαβήτη;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ποιο ρύζι συστήνουν οι ειδικοί για την πρόληψη του διαβήτη τύπου 2: Το λευκό ή το καστανό; Μάλλον η απάντηση είναι εύκολη καθώς νέες έρευνες καταδεικνύουν το καστανό ρύζι σαν την καλύτερη επιλογή. 

    Ανάλυση δεδομένων μελετών που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση US National Library of Medicine National Institutes of Health, διερεύνησε τη σχέση ανάμεσα την κατανάλωση λευκού ρυζιού και τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2. Οι ερευνητές βρήκαν πως η αυξημένη κατανάλωση σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης της συγκεκριμένης μορφής διαβήτη, ειδικά στους Ασιάτες. Βρήκαν επίσης πως για κάθε μερίδα ρυζιού που καταναλώνεται τη μέρα, ο κίνδυνος ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2 αυξάνεται κατά 11%. 

    Διαφορετική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ίδιο επιστημονικό περιοδικό σύγκρινε το λευκό ρύζι συγκριτικά με το καστανό, σε σχέση με το διαβήτη τύπου 2. Τα ευρήματα των ειδικών ήταν προς την ίδια κατεύθυνση. 

    Ο κίνδυνος ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2 ήταν κατά 17% πιο ισχυρός σε ανθρώπους που κατανάλωναν πέντε ή περισσότερες μερίδες λευκό ρύζι την εβδομάδα συγκριτικά με ανθρώπους που έτρωγαν τις μικρότερες ποσότητες ρυζιού. 

    Αντίθετα, η πιο μεγάλη κατανάλωση καστανού ρυζιού φάνηκε πως συσχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2. Μάλιστα οι πιθανότητες για εμφάνιση διαβήτη τύπου 2 φαίνεται πως αντιστρέφονται: Οι άνθρωποι που έτρωγαν δύο ή περισσότερες μερίδες καστανό ρύζι κάθε εβδομάδα είχαν 11% χαμηλότερο κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 από εκείνους που έτρωγαν τη μικρότερη ποσότητα. 

    Το συμπέρασμα των ερευνητών
    Οι ερευνητές κατέληξαν πως η αντικατάσταση του λευκού ρυζιού με καστανό θα μπορούσε να συμβάλει στον έλεγχο της "επιδημίας του διαβήτη” και ειδικότερα του διαβήτη τύπου 2. Όσο για τους λόγους που το καστανό ρύζι φαίνεται τόσο ευεργετικό για την υγεία; Πιθανότατα κάποια από τα οφέλη του οφείλονται στην υψηλότερη ποσότητα αδιάλυτων φυτικών ινών και στο μαγνήσιο που περιέχει. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ