Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 18-Σεπ-2018 23:59

    Γιατί η πολλή ζάχαρη είναι ό,τι χειρότερο για το σώμα σας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι πιθανότητες είναι να γνωρίζεις ήδη ότι δεν είναι καλό να τρως ζάχαρη. Επίσης, υποθέτουμε ότι, όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, εξακολουθείς να τρως πολύ περισσότερη από όση "επιτρέπουν" οι ειδικοί, δηλαδή 6 κουταλιές την ημέρα για τις γυναίκες και 9 για τους άντρες.

    Οι βασικές πηγές της στη διατροφή μας είναι τα αναψυκτικά και τα γλυκά, όπως υπάρχει σε σημαντικές ποσότητες και σε άλλες τροφές που δεν είναι ιδιαίτερα "γλυκές", όπως οι τυποποιημένες σάλτσες, οι μπάρες δημητριακών,, το ψωμί, οι φρυγανιές και άλλες.

    Και για να γίνουν τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα, τα πρόσθετα σάκχαρα είναι σχεδόν αδύνατο να προσδιοριστούν μα ακρίβεια στα συσκευασμένα τρόφιμα, αφού...κυκλοφορούν με ένα σωρό ονόματα, όπως "γλυκόζη", "νέκταρ", "σουκρόζη", "μαλτόζη" κ.λπ. Αυτό που πρέπει να συγκρατήσεις είναι πως όλα αυτά είναι στην πραγματικότητα ζάχαρη, η οποία όπως κι αν την ονομάσεις, έχει διάφορες αρνητικές συνέπειες για τον οργανισμό σου!

    Μάθε πώς επηρεάζει...

    Τον εγκέφαλο
    Όταν τρως ζάχαρη, στον εγκέφαλο εκκρίνεται άμεσα ένας νευροδιαβιβαστής που ονομάζεται ντοπαμίνη και δίνει ένα πρόσκαιρο αίσθημα ευφορίας. Αυτός είναι ο λόγος που εκεί γύρω στις 4 το απόγευμα λιγουρεύεσαι συνήθως ένα μπισκοτάκι κι όχι ένα μήλο ή ένα καρότο. Είναι ο εγκέφαλός σου που χρειάζεται άμεσα μια δόση ντοπαμίνης και γνωρίζει ότι εάν φας ζάχαρη θα την πάρει άμεσα. Το πρόβλημα είναι ότι σταδιακά αρχίζει να απαιτεί όλα και περισσότερη ποσότητα, μέχρι που σε κάνει να μην μπορείς να αντισταθείς με τίποτα σε εκείνο το σοκολατένιο εκλέρ, παρόλο που έχεις μόλις καταναλώσει ένα πλήρες γεύμα.

    Τη διάθεση
    Ένα κομμάτι κέικ ή μια μπάλα παγωτό σού δίνει γρήγορα μια ώθηση στην ενέργειά σου, καθώς ανεβάζει απότομα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Όταν τα κύτταρα στο σώμα σου το απορροφήσουν, αρχίσεις να νιώθεις εκνευρισμό. Κι αυτό δεν είναι το μόνο που σου συμβαίνει: έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι καταναλώνουν πολύ συχνά ζάχαρη έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να υποφέρουν από κατάθλιψη κάποια στιγμή στη ζωή τους.

    Τις αρθρώσεις
    Εάν υποφέρεις από πόνους στους καρπούς, τα γόνατα ή άλλες αρθρώσεις, έχεις έναν ακόμα λόγο να κόψεις τα γλυκά. Η ζάχαρη αυξάνει τα επίπεδα της φλεγμονής στον οργανισμό, επιδεινώνοντας την κατάσταση. Επίσης, η κατανάλωση ζάχαρης είναι από τους παράγοντες που αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

    Το ήπαρ
    Η υπερκατανάλωση ζάχαρης καθιστά το ήπαρ λιγότερο ικανό στο να διαχειριστεί την ινσουλίνη, μια ορμόνη που συμβάλλει στο να μετατραπούν τα σάκχαρα στο αίμα σε ενέργεια. Έτσι, ο οργανισμός σου δεν μπορεί να ρυθμίσει αποτελεσματικά τα επίπεδα του σακχάρου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση διαβήτη τύπου 2.

    Την καρδιά
    Όταν υπάρχει μεγάλη ποσότητα σακχάρων στο αίμα, η αντίστοιχα μεγάλη ποσότητα ινσουλίνης μπορεί να προκαλέσει σκλήρυνση των τοιχωμάτων των αρτηριών, κάτι που επιβαρύνει τη λειτουργία της καρδιάς και προκαλεί φθορές στο πέρασμα του χρόνου, με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο για εγκεφαλικά και καρδιαγγειακά επεισόδια. Επίσης, οι ειδικοί εκτιμούν ότι ο περιορισμός της κατανάλωσης ζάχαρης συνδέεται με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση.

    Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο madamefigaro.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ