Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 15-Μαϊ-2018 23:59

    Νιώθετε ταχυκαρδία - να ανησυχήσετε ή όχι;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Νιώθετε την καρδιά σας να χτυπά δυνατά και γρήγορα. Είναι επικίνδυνη η ταχυκαρδία; Και τι πρέπει να κάνετε; Η καρδιά χτυπά συνήθως 60-90 φορές το λεπτό, τόσοι δηλαδή είναι οι παλμοί μας και ο αριθμός τους εξαρτάται τόσο από τη φυσιολογία του οργανισμού μας όσο και από τη φυσική κατάσταση του οργανισμού. Μιλάμε για ταχυκαρδία όταν οι καρδιακοί παλμοί ξεπεράσουν τους 100 και όταν αυτό διαρκεί για περισσότερα από λίγα λεπτά. Ωστόσο, και πάλι το όριο αυτό δεν είναι απόλυτο καθώς υπάρχουν άνθρωποι που έχουν από τη φύση τους αυξημένους καρδιακούς παλμούς χωρίς να υπάρχει κάτι παθολογικό. 

    Σε τι μπορεί να οφείλεται η ταχυκαρδία; 
    Ταχυκαρδία από έντονη προσπάθεια 
    Συνήθως η ταχυκαρδία είναι μια φυσιολογική αντίδραση του σώματος μετά από έντονη προσπάθεια και συμβαίνει περισσότερο στους ανθρώπους που δεν γυμνάζονται. Η καρδιά επιταχύνει το ρυθμό της για να αυξήσει την ποσότητα του αίματος που προσλαμβάνει και να ανταποκριθεί στις ανάγκες του οργανισμού. Οι άνθρωποι που έχουν αναιμία, έχουν αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάζουν ταχυκαρδία ως συνέπεια έντονης σωματικής προσπάθειας. 
    Τι να κάνετε: Εάν δεν ασχολείστε με κάποια μορφή σωματικής άσκησης, η ταχυκαρδία μπορεί να είναι ένα "μήνυμα” από τον οργανισμό σας ότι θα πρέπει να ξεκινήσετε – ωστόσο μην το παρακάνετε, αρχίστε σταδιακά με μια ήπια άσκηση, όπως π.χ. το περπάτημα.

    Ταχυκαρδία από έντονο στρες 
    Αν νιώθετε ταχυκαρδία σε στιγμές που πιέζεστε και αγχώνεστε ψυχολογικά, συνήθως υπάρχει μια ανισορροπία στο νευρικό σύστημα που ρυθμίζει τον καρδιακό ρυθμό. Η καρδιά αρχίζει να χτυπά πιο γρήγορα μετά από μια έντονη συναισθηματικά στιγμή, χωρίς συνήθως να συνυπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας. Η ταχυκαρδία από στρες μπορεί επίσης να συνδέεται με υπερθυρεοειδισμό ή ακόμη και με την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας καφέ ή άλλων ουσιών που προκαλούν υπερδιέγερση στον οργανισμό. 
    Τι να κάνετε: Εξασκηθείτε στο να ελέγχετε το ρυθμό της καρδιάς σας με την αναπνοή σας. Σε αυτό θα σας βοηθήσουν ασκήσεις όπως η yoga και ο διαλογισμός. Κάθε φορά που νιώθετε την καρδιά σας να χτυπάει πιο γρήγορα, δοκιμάστε να ρίξετε την έντασή της με έξι κύκλους αναπνοών, με εισπνοή σε 5 χρόνους και άλλους 5 χρόνους για την εκπνοή. Εάν η ταχυκαρδία υποχωρεί μετά από λίγα λεπτά, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Αν ωστόσο επιμένει ή αν είναι πολύ έντονη, συζητήστε το με το γιατρό σας. Είναι πιθανό να σας χορηγήσει ένα φάρμακο (βήτα αναστολέα) που ρυθμίζει τους καρδιακούς παλμούς.   

    Ταχυκαρδία χωρίς εμφανή λόγο
    Χωρίς να υπάρξει αφορμή, οι παλμοί σας φτάνουν τους 180-200 το λεπτό. Η καρδιά επιταχύνει χωρίς εμφανή λόγο και η κρίση μπορεί να συνοδεύεται από μια αίσθηση δυσφορίας, ιδρώτα και δύσπνοια. 
    Τι να κάνετε; Μετρήστε τους παλμούς σας, ή μπείτε σε ένα φαρμακείο να σας τους μετρήσουν για να είστε σίγουροι ότι έχετε καλή μέτρηση, και συμβουλευτείτε το γιατρό σας. 

    Να ανησυχήσετε ή όχι;
    Στις περισσότερες περιπτώσεις η ταχυκαρδία, εφόσον δεν έχετε κάποιο άλλο νόσημα όπως π.χ. καρδιοπάθεια, δεν είναι ανησυχητική. Ωστόσο, αν είστε πάνω από 60 ετών και παρουσιάζετε ταχυκαρδίες θα πρέπει να ενημερώσετε το γιατρό σας, όπως θα πρέπει να κάνετε γενικά -ανεξαρτήτως ηλικίας- για κάθε σύμπτωμα που είναι "καινούργιο” και διαρκεί. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ