Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 12-Δεκ-2017 23:59

    Τσάι: ρόφημα ή φάρμακο;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μετά το νερό, το τσάι είναι το ρόφημα που καταναλώνεται περισσότερο στον κόσμο! Κινέζοι βοτανολόγοι έχουν γνωστοποιήσει από καιρό τις θεραπευτικές ιδιότητες του τσαγιού, συστήνοντάς το για μια ευρεία ποικιλία παθήσεων, που κυμαίνονται από τον καθαρισμό της φωνής έως τη βοήθεια της πέψης και την ανακούφιση από οίδημα. Σήμερα, τα οφέλη για την υγεία φαίνεται να λαμβάνουν έγκριση από τους επιστήμονες στη Δύση που αναγνωρίζουν πως σε κάθε γουλιά τσαγιού κρύβονται ουσίες ικανές να ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού μας να παλέψει χρόνιες παθήσεις, όπως οι καρδιαγγειακές νόσοι ή ο καρκίνος. 

    Τα φυτικά θρεπτικά συστατικά στο τσάι, που πυροδοτούν τον ενθουσιασμό των ερευνητών, ονομάζονται φλαβονοειδή. Χιλιάδες φλαβονοειδή υπάρχουν στο φυτικό βασίλειο και πολλά έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Αυτό σημαίνει ότι είναι σε θέση να καθαρίζουν και να απενεργοποιούν τις ενδεχομένως επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες, οι οποίες, εάν μείνουν ελεύθερες στο σώμα, μπορούν να προκαλέσουν χρόνια προβλήματα υγείας, όπως καρδιαγγειακές ασθένειες, καρκίνο, καταρράκτη, φλεγμονή, αρθρίτιδα, ακόμη και Alzheimer. Στοιχεία από μια μεγάλη ολλανδική μελέτη έδειξαν ότι οι άνθρωποι με υψηλότερη πρόσληψη φλαβονοειδών έχουν μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων έναντι εκείνων που καταναλώνουν μικρότερες ποσότητες. 

    Μόνο ένα φλιτζάνι τσάι παρέχει γύρω στα 200mg φλαβονοειδών, πολλά από τα οποία απελευθερώνονται στο ποτό μέσα στο πρώτο λεπτό μετά την παρασκευή του. Η κατανάλωση τριών φλιτζανιών ημερησίως για 2 εβδομάδες αυξάνει τη συγκέντρωση φλαβονοειδών στο αίμα κατά 25% και, ευτυχώς, οι αντιοξειδωτικές ιδιότητές του δεν επηρεάζονται από την προσθήκη γάλακτος.

    Τι περιέχει σε ένα φλιτζάνι τσάι;
    Κατεχίνες: Περισσότερο από το μισό περιεχόμενο σε κατεχίνες είναι η επιγαλλοκατεχίνη, επίσης γνωστή ως EGCG. Είναι 20 φορές πιο ισχυρή ως αντιοξειδωτικό από τη βιταμίνη C.
    Καφεΐνη: Ήπιο διεγερτικό που βρίσκεται στο τσάι ∙ ένα φλιτζάνι 200ml περιέχει κατά μέσο όρο 40mg καφεΐνης σε σύγκριση με τα 64mg στο στιγμιαίο καφέ και τα 150mg στον επεξεργασμένο καφέ.
    Τανίνες: Ένας τύπος φλαβονοειδούς, το οποίο πέρα από τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες, προσθέτει άρωμα, δριμύτητα και πικρίλα στο τσάι.
    Θεαρουμπιγίνες και θεαφλαβίνες: Σύνθετα φλαβονοειδή που αναπτύσσονται όταν ζυμώνονται τα φύλλα του τσαγιού και παίρνουν το χαρακτηριστικό μαύρο χρώμα. 

    Πηγή: EUFIC

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ