Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 25-Φεβ-2011 01:01

    Τι κάνει το κρέας επικίνδυνο;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Σύμφωνα με πολυάριθμες μελέτες, έχει αποδειχθεί ότι, η κατανάλωση κόκκινου κρέατος σε ποσότητες μεγαλύτερες των 500 γρ ανά εβδομάδα, μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη για την υγεία του ανθρώπου, αφού αυξάνονται κατά πολύ οι πιθανότητες καρδιακών παθήσεων και καρκίνου.

    Γιατί όμως το κόκκινο κρέας τα προκαλεί όλα αυτά;

    Έχει πάρα πολύ λίπος
    Το λίπος που περιέχεται στο κρέας των ζώων, έχει συνδεθεί με ένα ευρύ φάσμα καρκινικών παθήσεων, αλλά φαίνεται ότι αυτό δεν έχει να κάνει τόσο πολύ με την ποσότητα κρέατος που τρώει ο άνθρωπος τελικά, αλλά με το ποσοστό του λίπους που είναι αποθηκευμένο στις ίνες του. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η κατανάλωση κρεάτων πλούσιων σε λίπος προκαλεί μια κατάσταση χρόνιας φλεγμονής στους ιστούς του σώματος, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ανάπτυξη καρκίνου και καρδιακών παθήσεων.

    Γίνεται χρήση χημικών κατά την επεξεργασία του
    Τα επεξεργασμένα κρέατα με συντηρητικά, όπως είναι το μπέικον, το ζαμπόν, τα λουκάνικα και τα διάφορα πατέ, μπορεί ναι μεν να είναι περισσότερο προστατευμένα από διάφορα μικρόβια, όμως προκαλούν σοβαρές βλάβες στο DNA των υγιών κυττάρων του στομάχου. Παρόλα αυτά η προσθήκη σάλτσας κέτσαπ σε σάντουιτς – για παράδειγμα – με τέτοια αλλαντικά, θα μπορούσε να βοηθήσει στο να αποτραπεί μια ενδεχόμενη ζημιά. Αυτό συμβαίνει γιατί η συγκεκριμένη σάλτσα έχει, λόγω της τομάτας, πολλά αντιοξειδωτικά.

    Είναι πάρα πολύ ψημένο… απανθρακωμένο
    Το υπερβολικά ψημένο κρέας, κυρίως αυτό που είναι μαγειρεμένο στα κάρβουνα και έχει αποκτήσει ένα σκούρο μαυριδερό χρώμα, απελευθερώνει διάφορες χημικές ουσίες οι οποίες συνηγορούν στη δημιουργία δυνητικά καρκινογόνων ενώσεων. Όμως, ως φαίνεται, η ταυτόχρονη κατανάλωση γιαουρτιού εξουδετερώνει τις επιπτώσεις στο έντερο.

    Περιέχει πολύ σίδηρο
    Η υπερβολική περιεκτικότητα σε σίδηρο μπορεί να βλάψει τα κύτταρα του εντέρου, αυξάνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Γι’ αυτό το λόγο είναι απαραίτητη η βρώση κρέατος μαζί με ινώδη τρόφιμα, όπως είναι τα λαχανικά, ώστε να αποβληθεί το κρέας – άρα και ο σίδηρος που περιέχει - ταχύτερα από τον οργανισμό.

    Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι, το άπαχο, ακατέργαστο κρέας, είναι η καλύτερη πηγή εύκολα απορροφήσιμου σιδήρου, ενώ παράλληλα παρέχει στον οργανισμό ζωτικής σημασίας πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα. Σύμφωνα με αυτά, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι η πλήρης αποχή από την κατανάλωσή του μπορεί να επιφέρει δυσάρεστες συνέπειες στον οργανισμό.

    Κατά την αγορά του κρέατος επιλέξτε κομμάτια από το πόδι ή το καρέ του ζώου (ή ακόμα καλύτερα το φιλέτο), ενώ αποφύγετε την ωμοπλάτη, τα πλευρά, την κοιλιά, το λαιμό και το στήθος, καθώς αυτά τα σημεία είναι και τα υψηλότερα σε λιπαρά - όπως επίσης είναι οι κιμάδες και τα αλλαντικά.

    Το χειρότερο από όλα τα κρέατα - αναφέρουν οι ειδικοί - είναι ο γύρος και το κεμπάπ, μια και περιέχει σχεδόν 50% περισσότερο αλάτι και λίπος, από την ημερήσια συνιστώμενη δόση για έναν ενήλικα!

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Εφημερίες Φαρμακείων
    Εφημερίες Νοσοκομείων

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ