Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 31-Οκτ-2018 09:35

    Οι Κινέζοι καταναλωτές ανακαλύπτουν τη μαζική αγορά του διαδικτύου

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Οι Κινέζοι καταναλωτές ανακαλύπτουν τη μαζική αγορά του διαδικτύου

    Toυ Frank Lavin

    Μήπως οι καταναλωτικές προτιμήσεις των Κινέζων αρχίζουν να στρέφονται προς φθηνότερες αγορές; Αποκαλέστε το υποβάθμιση της κατανάλωσης, αν προτιμάτε, αλλά μετά από χρόνια υψηλών ρυθμών ανάπτυξης στα πολυτελή και premium τμήματα υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος του διαδικτύου είναι πλέον η αγορά της μάζας. Πόσο ακριβές είναι αυτό;

    Υπάρχουν δύο τάσεις, η εξέλιξη των Κινέζων καταναλωτών και η ωριμότητα των κινεζικών εμπορικών σημάτων.

    Πρώτον, οι Κινέζοι καταναλωτές. Το προφίλ των Κινέζων καταναλωτών του διαδικτύου έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της συνεχιζόμενης τεχνολογικής ενδυνάμωσης της μεσαίας τάξης και της χαμηλότερης μεσαίας τάξης. Με άλλα λόγια, οι πρώτοι που υιοθετούν την τεχνολογία σε οποιαδήποτε κοινωνία τείνουν να είναι πιο μορφωμένοι και πιο αστικοί. Αυτά τα δημογραφικά στοιχεία διαμόρφωσαν το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά την τελευταία δεκαετία και εξακολουθούν να αποτελούν τη σημαντικότερη ομάδα αγοραστών στην Κίνα.

    Αλλά αργά αργά, οι λιγότερο εύποροι και πιο απομακρυσμένοι καταναλωτές μαθαίνουν να αγαπούν το ηλεκτρονικό εμπόριο. Έχουν όλο και περισσότερο έξυπνα τηλέφωνα και σύνδεση στο διαδίκτυο και όλο και περισσότερο αισθάνονται άνετα με τον τρόπο ζωής και τις αγορές στο διαδίκτυο, ένας τομέας που αρχικά υποδεχόταν μόνο νέους και πλούσιους.

    Μέρος της τάσης της αναδυόμενης μεσαίας τάξης στη χρήση της τεχνολογίας αντικατοπτρίζεται στην ταχεία επιτυχία της Pinduoduo, της ταχύτερα αναπτυσσόμενης πλατφόρμας της Κίνας για φθηνά προϊόντα. Γι 'αυτό και βλέπουμε μια ραγδαία ανοδική πορεία στις πωλήσεις noodles, χαρτοπετσετών και καταναλωτικών προϊόντων χαμηλής τεχνολογίας.

    Δεν είναι ότι η αγορά κινείται προς τα κάτω, αλλά ότι μια νέα μεσαία τάξη είναι πιο ενεργή. Τα τμήματα πολυτελείας και προηγμένης τεχνολογίας συνεχίζουν να αναπτύσσονται με ικανοποιητικό ρυθμό στην Κίνα, αλλά το τμήμα μαζικών αγορών αναπτύσσεται ταχύτερα.

    Δεύτερον, η ωριμότητα των κινεζικών εμπορικών σημάτων. Οι κατασκευαστές, οι έμποροι λιανικής και οι διαχειριστές εμπορικών σημάτων της χώρας εξελίσσονται ολοένα και περισσότερο, από το εμπόριο έως το σχεδιασμό προϊόντων μέχρι τον ποιοτικό έλεγχο. Ξέρουν ότι δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν κατά μέτωπο την Louis Vuitton, αλλά εγχώριοι ήρωες όπως η Xiaomi και η Huawei κοντράρονται ευχαρίστως με την Apple και την Samsung. Η μαζική αγορά κυριαρχείται όλο και περισσότερο από τοπικά εμπορικά σήματα.

    Ο γκουρού λιανικής Tom Doctoroff σημείωσε ότι "Πριν από δύο χρόνια, 32 από τα 50 κορυφαία εμπορικά σήματα [στην Κίνα] ήταν πολυεθνικά σήματα. Σήμερα, 30 είναι από την ηπειρωτική χώρα. "

    Αλλά αναθαρρήστε. Οι Κινέζοι καταναλωτές εξακολουθούν να έχουν όρεξη για μια καλύτερη ζωή και για την υπόσχεση που προσφέρουν τα premium brands. Η McKinsey επισημαίνει ότι στα συσκευασμένα αγαθά, το 20% των Κινέζων καταναλωτών ανεβαίνουν κατηγορία και μόνο το 2% κατεβαίνει. Έτσι, η φιλόδοξη υπόσχεση κορυφαίων εμπορικών σημάτων εξακολουθεί να διέπει τις αποφάσεις.Απλώς υπάρχουν περισσότεροι Κινέζοι καταναλωτές από ποτέ και περισσότερες κινεζικές μάρκες από ποτέ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    135,5 δισ. $

    -5.771,6 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    96,3 δισ. $

    -400,3 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    88,9 δισ. $

    -1.536,2 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    70,3 δισ. $

    -691,3 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    65,2 δισ. $

    -461,6 εκ. $