Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 19-Οκτ-2018 13:00

    Tesla: Γιατί ο Musk δεν τήρησε την υπόσχεση για ένα Model 3 των 35.000 δολαρίων

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Tesla: Γιατί ο Musk δεν τήρησε την υπόσχεση για ένα Model 3 των 35.000 δολαρίων

    O Elon Musk βγήκε στον "αέρα" του Twitter την Πέμπτη για να ανακοινώσει ότι η Tesla άρχισε να δέχεται παραγγελίες για το "χαμηλότερου κόστους, μεσαίου βεληνεκούς" ηλεκτροκίνητου μοντέλου Model 3, του οποίου η τιμή κινείται στη σφαίρα των 45.000 δολαρίων.

    Η τιμή είναι αρκετά οικονομικότερη της τιμής εκκίνησης 54.000 δολαρίων της τετρακίνητης έκδοσης του μοντέλου, ωστόσο ο ιδόρρυθμος δισεκατομμυριούχος "παρέλειψε" να αναφέρει ορισμένες λεπτομέρειες: όπως για παράδειγμα το τέλος μεταφοράς και παράδοσης, ύψους 1.200 δολαρίων. Κατά το λανσάρισμά του, το 2017, το Model 3 ήταν, τεχνικά τουλάχιστον, χαμηλότερη, ενώ η έλευση της πολυαναμενόμενης έκδοσης των 35.000 δολαρίων δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί χρονικά.

    Η νέα έκδοση του μικρού sedan της Tesla είναι χαμηλότερη, λόγω του ενός και μόνου μοτέρ στον κινητήρα και της μικρότερης μπαταρίας, που δίνει αυτονομία 418 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, ενώ η έκδοση διπλού μοτέρ δίνει αντίστοιχα αυτονομία 500 χιλιομέτρων. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει ως τιμή εκκίνησης τα 64.000 δολάρια.

    Στην τιμή των 45.000 δολαρίων, το μοντέλο πωλείται μόνο στη μαύρη έκδοση και χωρίς να έχεις πολλές εναλλακτικές επιλογές. Το θέλεις κόκκινο, με μεγαλύτερη διάμετρο τροχών και με  Autopilot; Τότε η "φθηνή" έκδοση ξαφνικά μεταπηδά στα 55.200 δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του κόστους μεταφοράς και παράδοσης, και αυτό προ φόρων.

    Ο Musk βέβαια σημείωσε ότι οι τυχεροί αγοραστές από την Καλιφόρνια μπορούν να συνδυάσουν την φορολογική πίστωση 7.500 δολαρίων και την έκπτωση που ισχύει εντός της Πολιτείας της τάξης των 2.500 δολαρίων, φθάνοντας έτσι σε τιμή εκκίνησης 35.000 δολαρίων.

    Υπάρχει ωστόσο μια παγίδα: η Tesla έχει εξαντλήσει τις φορολογικές πιστώσεις σε τέτοιο βαθμό, που μόνον όσοι θα παραλάβουν το αυτοκίνητο πριν το τέλος του έτους θα μπορούν να επωφεληθούν.

    Το Model 3 έχει υπάρξει πηγή μεγάλων "αναταράξεων" γύρω από την εδρεύουσα στο Palo Alto εταιρεία, λόγω των καθυστερήσεων στην παραγωγή, οι οποίες υπερέβησαν κατά πολύ σε χρόνο τις πρώτες, υπεραισιόδοξες προβλέψεις του Musk.

    Πιο πρόσφατα, η Tesla κατάφερε να αυξήσει τους ρυθμούς παραγωγής σε περίπου 5.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα, επίπεδο ζωτικής σημασίας ώστε η εταιρεία να φθάσει σε βιώσιμα επίπεδα κερδοφορίας. Και πάλι, ωστόσο, στο τέλος του γ’ τριμήνου του τρέχοντος έτους, η Tesla δεν είχε φθάσει τα 6.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα, στόχο που είχε τεθεί στα μέσα της χρονιάς.

    Όταν το Model 3 βγήκε στην αγορά, έστω και σε πολύ μικρό αριθμό, τον Ιούλιο του 2017, η αρχική τιμή εκκίνησής του ήταν 44.000 δολάρια για την έκδοση με τον κινητήρα ενός μοτέρ, με την μπαταρία να δίνει αυτονομία 500 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, μολονότι οι προσθήκες, οι οποίες ήταν εν πολλοίς απαραίτητες, ανέβαζαν ουσιαστικά την τιμή στα 49.000 δολάρια (ή 50,200 με τα τέλη παράδοσης). Κι εκείνη η τιμή απέκλεισε κάθε χρώμα πλην του μαύρου, καθώς και την ύπαρξη Autopilot, το οποίο χρεωνόταν 5.000 δολάρια.

    Τον Μάρτιο του 2016 ο Musk "ηλέκτρισε" τους φαν της Tesla για ένα Model 3 κοντά στις 35.000 δολάρια, το οποίο θα ήταν ανώτερο κάθε άλλου αυτοκινήτου της κατηγορίας του, έστω και χωρίς την υπερβολή των επιπλέον παροχών. Πέρασαν 31 μήνες από τότε και πλέον δεν είναι ξεκάθαρο πόσοι οπαδοί της Tesla το αναμένουν ακόμη.

    Ο λόγος για τον οποίο η Tesla δεν κατάφερε να τηρήσει την υπόσχεσή της είναι απλός: δεν μπορεί προς το παρόν να σηκώσει το οικονομικό βάρος.

    Δεν υπάρχει δυνατότητα περιθωρίου κέρδους για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σε αυτή την τιμή, γι’ αυτό και η Tesla "παίζει" με διάφορες κλίμακες στην τιμή του, καθώς και με εκείνες των Model S και Model X.

    Τα μοντέλα της εταιρείας του Musk μπορεί να έχουν εντυπωσιακούς χρόνους στην επιτάχυνση 0 - 95 χλμ. την ώρα, ωστόσο, εάν κάποιος επιλέξει τα άκρως ενδιαφέροντα αξεσουάρ που προσφέρει η εταιρεία πέραν της τιμής εκκίνησης, θα δει την τιμή να εκτινάσσεται κοντά στα 80.000 δολάρια για το Model 3 και σε παραπάνω από 150.000 δολάρια στην περίπτωση των S και X.

    Για να το πούμε απλά, η Tesla βρίσκεται πολύ, πολύ μακριά από τον στόχο της για οικονομική προσιτότητα προς τον μέσο αγοραστή.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    131,9 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    96,7 δισ. $

    +0,0 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    90,1 δισ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    70,7 δισ. $

    +0,0 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    64,2 δισ. $