Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 12-Οκτ-2018 13:49

    To Facebook στρώνει παγκόσμιο "κόκκινο χαλί" για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες της Ταϊβάν

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    To Facebook στρώνει παγκόσμιο "κόκκινο χαλί" για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες της Ταϊβάν

    Του Ralph Jennings

    To Facebook δίνει διάφορες "μάχες" στην Ασία για την καρδιά των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: στην Ιαπωνία ανταγωνίζεται την εφαρμογή Naver’s Line, ενώ στην Ινδία "κονταροχτυπιέται" με το LinkedIn και το Pinterest. Οι αρχές της Κίνας έχουν μπλοκάρει κάθε πρόσβαση στο Facebook, παραδίδοντας πρακτικά την τεράστια κινεζική αγορά σε εγχώριους "παίκτες". Το μεγαθήριο του Zuckerberg ωστόσο, το οποίο καυχιέται για 2,2 δισ. ενεργούς μηνιαίους χρήστες σε παγκόσμια κλίμακα, έχει ελάχιστους ανταγωνιστές στην Ταϊβάν.

    Νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα ο αντιπρόεδρος Ασίας - Ειρηνικού του Facebook, Dan Neary, ανακοίνωσε την επέκταση ενός προγράμματος που έχει ήδη ζωή ενός έτους και που διδάσκει σε επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων της νησιωτικής χώρας να εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις σελίδες και τα προφίλ τους.  

    Το Facebook θα επενδύσει ένα μη ανακοινώσιμο ποσό για να διδάξει πρακτικές μεγιστοποίησης του επιχειρηματικού οφέλους, όπως ανακοίνωσαν ο Neary και άλλα στελέχη σε εκδήλωση στην Ταϊπέι. Η διείσδυση του Facebook στους χρήστες του Διαδικτύου στην Ταϊβάν, άλλωστε, έχει φθάσει, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, στο εντυπωσιακό 97%, ποσοστό από τα μεγαλύτερα σε παγκόσμια κλίμακα.

    Το πρόγραμμα, το οποίο ονομάζεται  "Made by Taiwan", βοηθά τον στόχο της κυβέρνησης του νησιού να συγκεντρώσει μεγαλύτερη προσοχή για τις 1,38 εκατομμύρια μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, ενώ ταυτόχρονα δίνει ώθηση στα έσοδα του Facebook, μέσω της αύξησης της διαφήμισης.

    "Για τις εταιρείες της Ταϊβάν, το Facebook είναι ένας από τους καλύτερους ψηφιακούς διαύλους για την προσέλκυση ντόπιων και ξένων πελατών, ειδικά όσον αφορά το λιανικό εμπόριο", τονίζει η Shirley Tsai, η οποία εργάζεται ως διευθύντρια ερευνών στην εταιρεία ανάλυσης αγορών IDC στην Ταϊπέι.

    "Για το Facebook, το γεγονός ότι περισσότεροι επιχειρηματίες αλληλεπιδρούν με πελάτες τους μέσω του FB σημαίνει αυτομάτως ότι μπορεί να κερδίσει περισσότερα χρήματα από τη διαφήμιση και τις πληρωμένες υπηρεσίες".

    Το Facebook ανακοίνωσε κέρδη 15,9 δισ. δολαρίων το 2017, έναντι 2,9 δισ. τέσσερα χρόνια νωρίτερα. Τα έσοδά του υπερτριπλασιάστηκαν την ίδια περίοδο, αγγίζοντας τα 40 δισ. Ο κύριος όγκος των τελευταίων προήλθε από την ψηφιακή διαφήμιση, η οποία σε μεγάλο βαθμό έχει προσωποποιημένα χαρακτηριστικά ανά χρήστη, βασισμένα στις προσωπικές του πληροφορίες, σύμφωνα με την Investopedia.

    H εταιρεία ήδη από το 2014 διερευνούσε την πιθανότητα διεύρυνσης των πληρωμένων δραστηριοτήτων της στην Ταϊβάν με επίκεντρο τις επιχειρήσεις. Κι αυτό καθώς ο ανταγωνισμός στη μικρή ασιατική χώρα έχει σχεδόν εκλείψει, μετά το κλείσιμο του ανταγωνιστικού δικτύου Wretch το 2013 από την μητρική εταιρεία του, Yahoo. Η απόκτηση της δημοφιλούς εφαρμογής μηνυμάτων WhatsApp, εκείνη τη χρονιά, βοήθησε στην επικράτησή της έναντι της ανταγωνιστικής Line, η οποία ήταν αρκετά δημοφιλής στην Ταϊβάν.

    Όπως και άλλες αναπτυγμένες ασιατικές αγορές, η Taiwan διαθέτει ευρύ δίκτυο ευρωζωνικότητας και μεγάλη διάδοση των smartphone, που ξεπερνούν σε αριθμό τον πληθυσμό των 23 εκατομμυρίων. Εκείνη τη χρονιά το FB είχε τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν διεισδυτικότητα στον κόσμο στην Ταϊβάν, με κατά μέσο όρο 15 εκατ. ενεργούς χρήστες τον μήνα, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

    Το Facebook υπέδειξε το 2017 ότι ανοίγεται στην αγορά των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων για να κατανοήσει πώς οι τελευταίες χρησιμοποιούν τα εργαλεία του, αφού περισσότερες από 60 εκατ. τέτοιες επιχειρήσεις διαθέτουν σελίδες στο FB. Περίπου 1,2 δισ. χρήστες του μέσου ακολουθούν ή είναι συνδεδεμένοι με τουλάχιστον μία επιχείρηση σε άλλη ήπειρο μέσω FB, τόνισε  ο Neary στην παρουσίασή του την Πέμπτη, δείχνοντας έτσι ότι υπάρχει κίνητρο για τις επιχειρήσεις της Ταϊβάν να επεκταθούν.

    Τον τελευταίο χρόνο, το Facebook συνεργάζεται με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό "Συμβούλιο Ανάπτυξης του Εξωτερικού Εμπορίου της Ταϊβάν" προκειμένου να εκπαιδεύσουν προσωπικό σε διαδικτυακές πωλήσεις. Μέσα στο 2018 και το 2019, θα συνεχίσει να διαθέτει πόρους σε αυτή την κατεύθυνση, τουλάχιστον έως το 2020. Στόχος είναι η εκπαίδευση 50.000 Ταϊβανών και 15.000 επιχειρήσεων μέχρι τότε.

    Στην Ταϊβάν, οι επιχειρηματίες θα μπορούν να ζητούν καθοδήγηση από ένα φόρουμ γυναικείας επιχειρηματικότητας, ένα φόρουμ το οποίο απευθύνεται σε φοιτητές, καθώς και από τα εργαλεία virtual reality Oculus του FB για την προώθηση προϊόντων. Το Facebook έχει θέσει ως στόχο τη διασύνδεση 1.500 εταιρειών της Ταϊβάν με εταιρείες στη Silicon Valley, γεγονός που θυμίζει την high-tech παράδοση του νησιού, το οποίο κατανάλωνε προϊόντα σύγχρονης τεχνολογίας ήδη από τη δεκαετία του 1980.

    "Η Taiwan είναι μια αγορά για την οποία το Facebook νοιάζεται ιδιαίτερα", τόνισε ο γενικός διευθυντής Ταϊβάν και Χονγκ Κόνγκ της εταιρείας, Fei Yu, στις 27 Σεπτεμβρίου.

    Η σημασία της καμπάνιας του Facebook για τη διασύνδεση της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας με τον υπόλοιπο πλανήτη φάνηκε και από το γεγονός ότι στη σχετική εκδήλωση εμφανίστηκε και η πρόεδρος της χώρας, Tsai Ing-wen. "Είναι η κρυμμένη μας δύναμη, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μας", δήλωσε η Tsai. "Νομίζω", πρόσθεσε, "ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να εντείνουν την εξωστρέφειά τους. Η Ταϊβάν έχει αγαθά τα οποία είναι ανταγωνιστικά".

    Η κυβέρνησή της έχει θέσει ως στόχο την απομάκρυνση της χώρας από ένα μοντέλο που βασιζόταν κυρίως στο hardware προς  μια κατεύθυνση επένδυσης σε software όπως οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα και η τεχνολογία του internet-of-things.

    Με αυτόν τον σκοπό, το 2015, η Ταϊπέι δημιούργησε το Taiwan Startup Stadium, υπηρεσία η οποία διδάσκει τους ιδρυτές επιχειρήσεων πώς να συναλλάσσονται επιχειρηματικά με το εξωτερικό. Η κυβέρνηση σχεδιάζει εξάλλου έως το 2023 να έχει θέσει τις βάσεις για μια ζώνη ανάπτυξης Internet-of-Things, η οποία θα ονομάζεται "Ασιατική Silicon Valley".

    Μέσα στο τελευταίο έτος, εξάλλου, η Ταϊβάν είδε παγκόσμιους γίγαντες όπως Google, Microsoft και Qualcomm να πραγματοποιούν επενδύσεις στο έδαφός της, κυρίως στους τομείς Έρευνας και Ανάπτυξης, καθώς και παραγωγής ηλεκτρονικών. Το Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει κατά πόσον θα προχωρήσει σε ανάλογες επενδυτικές κινήσεις.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    145,4 δισ. $

    -527,7 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    96,0 δισ. $

    +193,6 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    86,3 δισ. $

    +344,6 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    71,0 δισ. $

    +633,0 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    62,0 δισ. $

    -552,1 εκ. $