Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 05-Σεπ-2018 17:28

    H Airbnb "ανοίγεται" στον χώρο του team-building

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    H Airbnb "ανοίγεται" στον χώρο του team-building

    Της Biz Carson

    Η Airbnb είναι γνωστή ως εταιρεία που εξυπηρετεί κυρίως ταξιδιώτες, ωστόσο ο νέος της στόχος είναι και οι κατά τόπους επιχειρήσεις, οι οποίες επιθυμούν να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες στην ίδια τους την πόλη.

    "Η Airbnb για επιχειρήσεις είναι κάτι περισσότερο από εξυπηρέτηση για επαγγελματικά ταξίδια", τονίζει ο David Holyoke, επικεφαλής του τμήματος της εταιρείας για το συγκεκριμένο κομμάτι της δραστηριότητάς της.

    Ο ίδιος το ανακάλυψε από πρώτο χέρι, όταν μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο πριν από δύο χρόνια για να εργαστεί για την γνωστότατη πλέον startup, η οποία πλέον αποτιμάται στα 31 δισ. δολάρια. Ο Holyoke ήθελε να ρυθμίσει τα ζητήματα των παιδιών του σχετικά με το σχολείο και να επιλέξει μια γειτονιά, ωστόσο δεν είχε καταφέρει να βρει σπίτι προς ενοικίαση που να τον ικανοποιούσε. Κατέληξε έτσι να ενοικιάζει προσωρινά κατοικίες μέσω Airbnb για περίπου δύο μήνες, συνειδητοποιώντας στην πορεία τη χρησιμότητά της για κάποιον ο οποίος μετακομίζει, όσο και για κάποιον ο οποίος ταξιδεύει για επαγγελματικούς λόγους.

    Μέχρι τώρα, βασικός στόχος της "Airbnb for Work" ήταν το να μπει στον "χάρτη" και να επιλέγεται από όσους ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους. Ήδη, έχει πετύχει ορισμένους στόχους ανάπτυξης στον συγκεκριμένο τομέα: περί τις 300.000 επιχειρήσεις έχουν συνεργαστεί άμεσα με την Airbnb για τις ταξιδιωτικές ανάγκες των στελεχών τους, αναφέρει ο Holyoke .

    Ωστόσο, ο αριθμός των υπαλλήλων μιας εταιρείας οι οποίοι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους είναι σχετικά μικρός σε σχέση με το σύνολο όσων βρίσκονται στο μισθολόγιό της. Για να συνεχίσει να αναπτύσσεται στον συγκεκριμένο τομέα (και να κάνει ανοίγματα σε "παρθένες" αγορές), η εταιρεία βάζει στο στόχαστρό της ακόμη τρεις τομείς: ομαδικές δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, εμπειρίες σύσφιγξης δεσμών μεταξύ συναδέλφων (team-building) και μετακομίσεις. Οι κινήσεις έχουν να κάνουν με τη στρατηγική της Airbnb να αναπτύξει τη φυσιογνωμία της όχι απλώς ως μια εταιρεία για εύρεση καταλύματος σε μια εταιρεία φιλοξενίας και κάλυψης αναγκών, όχι μόνον για ταξιδιώτες αλλά και για ομάδες.

    Ο Holyoke χαρακτήρισε την στροφή στη στρατηγική της εταιρείας ως "βελτιστοποίηση" παρά ως ριζική αλλαγή στην προσέλκυση του επαγγελματία ταξιδιώτη. Άλλωστε, πολλοί χρήστες της Airbnb χρησιμοποιούσαν ήδη τον ιστότοπό της ως επιλογή σε περιπτώσεις μετακόμισης.

    Ήδη επίσης υπάρχει μία κατηγορία οικιών στις οποίες προσφέρεται διαμονή μέσω Airbnb που είναι "ιδανικές για ομάδες", μολονότι πολλοί εκ των χρηστών αγνοούσαν την ένδειξη και διοργάνωναν οποιουδήποτε τύπου ομαδικές δραστηριότητες και σε μικρότερα ή ακατάλληλα καταλύματα.

    Πλέον, η Airbnb θα κάνει πιο ξεκάθαρη τη διάκριση, ώστε να είναι ευκολότερη να βρει κανείς την κατάλληλη οικία χωρίς να χρειάζεται να παίζει "κρυφτό" για το γεγονός ότι εκεί θα συγκεντρωθεί μεγάλη ομάδα ανθρώπων.

    "Όταν κάνουμε λόγο για offsites, αναδεικνύουμε μοναδικές κατοικίες όπου πιστεύουμε ότι ομάδες μπορούν να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν. Πρόκειται για οικίες τις οποίες οι ιδιοκτήτες τους έχουν ορίσει ως σημεία κατάλληλα για συγκέντρωση μεγάλου αριθμού ανθρώπων", συμπλήρωσε ο Holyoke.

    Εκείνο που θα χρειαστεί ωστόσο είναι αλλαγή τρόπου σκέψης, τόσο από πλευράς οικοδεσποτών, όσο και από πλευράς επιχειρήσεων. Μέχρι σήμερα, οι περισσότερες οικίες  Airbnb είναι οργανωμένες για διαμονή μίας ή έστω ολιγάριθμων διανυκτερεύσεων, περίπου όπως συμβαίνει με ένα ξενοδοχείο. Οι ανάγκες όμως των  επιχειρήσεων είναι διαφορετικές.

    Για τα offsites, πολλοί προορισμοί θα πρέπει να παραμένουν ανοικτοί κατά τη διάρκεια της ημέρας και όχι να ανοίγουν στις 3 το απόγευμα, απλώς για το check-in. Ο Holyoke ανέφερε ότι ορισμένοι οικοδεσπότες ήδη προσφέρουν χώρους ανοικτούς καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Προς το παρόν, πάντως, η διαδικασία κράτησης στην Airbnb θα παραμείνει η ίδια.

    Για τις επιχειρήσεις, θα χρειαστεί ακόμη μεγαλύτερη "στροφή" ώστε να μην αντιμετωπίζουν πλέον την Airbnb μόνον ως εργαλείο για επαγγελματικά ταξίδια, αλλά σαν μια λύση για εταιρικές πρωτοβουλίες, για team-building ή ως εργαλείο για τις μεταθέσεις υπαλλήλων.

    Οι ασκήσεις "δόμησης ομάδων" πολλές φορές καταλήγουν σε αμήχανες στιγμές όπου ο πάγος μοιάζει να μην "σπάει" με τίποτα, γι’ αυτό και η Airbnb "στρατολογεί" οικοδεσπότες ώστε οι τελευταίοι να δημιουργούν ενδιαφέροντα ομαδικά events και εξορμήσεις, πολλές φορές με τους ίδιους σε ρόλο ξεναγού - ηγέτη. Μέχρι στιγμής, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετέχουν 15.000 οικοδεσπότες σε 800 πόλεις,  σύμφωνα με τον Joe "Joebot” Zadeh, ο οποίος τρέχει το πρόγραμμα "Experiences" εκ μέρους της εταιρείας. 

    Οι "κλασσικές" δραστηριότητες, όπως τα μαθήματα μαγειρικής ή τα εθελοντικά projects είναι προφανείς επιλογές, ωστόσο η σχετική πλατφόρμα της Airbnb προσφέρει και ακόμη λιγότερο "σοβαρές" και περισσότερο εκτονωτικές και αστείες εμπειρίες.

    "Οι περισσότερες από αυτές δεν υπάρχουν σε άλλες πλατφόρμες", τονίζει ο Zadeh.

    "Απλώς πιστεύουμε ότι όταν δίνει κανείς τη δυνατότητα για εμπειρίες, όχι μόνο όταν κάποιος ταξιδεύει, αλλά και όταν βρίσκεται στην ίδια του την πόλη, ποτέ δεν θα λείψουν οι άνθρωποι που θα έχουν ανάγκη μια σύσφιγξη δεσμών και δημιουργία ισχυρών ομάδων", καταλήγει.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    162,0 δισ. $

    +3.170,4 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    97,9 δισ. $

    -20,8 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    90,2 δισ. $

    +178,8 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    84,1 δισ. $

    -504,0 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    68,1 δισ. $

    -740,8 εκ. $