Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 31-Ιουλ-2018 20:14

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να πληγούν από την επιβολή δασμών

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να πληγούν από την επιβολή δασμών

    Του Greg Gardner

    Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει μιλήσει για την επιβολή δασμών ύψους 25% σε εισαγόμενα οχήματα σαν έναν τρόπο για τη δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. 

    Όμως, θα μπορούσαν να υπάρξουν ακούσιες επιπτώσεις. Ανάλυση της Cox Automotive δείχνει ότι οι Dodge, Chrysler και Buick θα ήταν μεταξύ των πιο εκτεθειμένων στην επιβολή δασμών αδιακρίτως σε κάθε μοντέλο που συναρμολογείται εκτός ΗΠΑ.

    Από τις 25 Ιουλίου, που ο Τραμπ και ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ κήρυξαν ανακωχή στον κλιμακούμενο εμπορικό πόλεμο, η επιβολή δασμών ύψους 25% "έχει παγώσει".

    Αυτό ίσως οδηγήσει σε μια λεπτομερή συμφωνία, αλλά, αν οι συνομιλίες με την Ε.Ε. καταρρεύσουν, η επιβολή των δασμών θα μπορούσε να επανέλθει στο προσκήνιο. 

    Η Ρεμπέκα Λίντλαντ, senior director και αναλύτρια της Cox Automotive, παρουσίασε σχετική έκθεση την Τρίτη σε συνέδριο του κλάδου στο Μίσιγκαν. 

    Υπάρχουν 19 μάρκες που εισάγουν όλα τα οχήματα που πωλούν στις ΗΠΑ. Αυτές περιλαμβάνουν τις Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, Ferrari, Fiat, Genesis, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Lotus, Maserati, Mazda, McLaren, Mini, Porsche, Rolls Royce, Smart και Volvo.

    Αλλά οι παρακάτω μάρκες εξαρτώνται από τις εισαγωγές για πάνω από τις μισές πωλήσεις τους στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία για το 12μηνο που έληξε στις 31 Μαΐου 2017. Αυτές περιλαμβάνουν μοντέλα που συναρμολογούνται σε Καναδά και Μεξικό:

    Chrysler (93% εισαγωγές)

    Lexus (86%)

    Dodge (82%)

    Volkswagen (73%)

    Infiniti (71%)

    Kia (69%)

    Buick (67%)

    Mercedes-Benz (64%)

    ​​Lincoln (52%)

    BMW (52%)

    Subaru (51%)

    Η Chrysler εισάγει τα μίνι-βαν της από τo Windsor, στο Οντάριο, και τα 300 σεντάν της από το Μπάμπτον, επίσης στο Οντάριο. Και η Dodge εισάγει τα Charger και Challenger από το ίδιο εργοστάσιο στο Μπράμπτον και το Journey SUV από την Τολούκα, στο Μεξικό. Η Buick εισάγει το Encore από τη Νότια Κορέα, το Envision από την Κίνα και το Cascada από την Πολωνία.

    Οι εταιρείες που θα δεχθούν το λιγότερο δυνατό πλήγμα θα είναι οι: 

    Tesla (0% εισαγωγές)

    Acura (1%)

    Cadillac (11%)

    Ford (19%)

    Jeep (24%)

    GMC (36%)

    Εάν οι δασμοί προορίζονταν να πλήξουν τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, θα επηρέαζαν  το ίδιο περίπου την Chevrolet και την Honda επειδή εισάγουν το 36% και 38%, αντίστοιχα των πωλήσεων τους στις ΗΠΑ.

    Ίσως η αόριστη ανακοίνωση του Τραμπ και του Γιούνκερ την προηγούμενη εβδομάδα να αποτελεί ένδειξη πως έχουν αρχίσει να επικρατούν πιο μετριοπαθείς απόψεις.

    Ωστόσο, η μοίρα της Βορειοαμερικανικής Συμφωνίας Ελεύθερων Συναλλαγών (NAFTA) είναι πιο επισφαλής από ποτέ.

    Ο υπουργός Εμπορίου Γουίλμπορ Ρος δήλωσε τη Δευτέρα ότι οι διαπραγματεύσεις με το Μεξικό μπορεί να είναι κοντά στην ολοκλήρωση τους. Ο εκλεγμένος πρόεδρος του Μεξικού, Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ έχει αναφέρει σε Αμερικανούς αξιωματούχους ότι θέλει την επικαιροποίηση της συμφωνίας της χώρας του με τις ΗΠΑ.

    Αλλά ο Τραμπ έχει δηλώσει ότι μπορεί να προτιμήσει ξεχωριστές διμερείς εμπορικές συμφωνίες με το Μεξικό και τον Καναδά. Ο Λόπες Ομπραδόρ προτιμά να κρατήσει και τις τρεις χώρες σε μια νέα εκδοχή της NAFTA.

    Οικονομολόγοι και εμπορικοί εμπειρογνώμονες έχουν εκφράσει αμφιβολίες για την ικανότητα του Τραμπ να καταλήξει σε κάποια εμπορική συμφωνία υπό το φως των πολλών αντικρουόμενων δηλώσεων και μεταβολών στην πολιτική του. Οι ΗΠΑ έχουν καταλήξει σε συμφωνία με την Κίνα δύο φορές, μόνο και μόνο για να την εγκαταλείψουν όταν ο Τραμπ απέρριψε το τελικό προϊόν των διαπραγματεύσεων.

    Το Reuters έχει αναφέρει ότι οι αντιπρόσωποι του Καναδά, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ιαπωνίας, του Μεξικού και της Νότιας Κορέας θα συναντηθούν την Τρίτη στη Γενεύη για να συζητήσουν την αντίδραση τους στο ενδεχόμενο επιβολής δασμών στην αυτοκινητοβιομηχανία από την κυβέρνηση Τραμπ.

    Η μορφή μιας τέτοιας αντίδρασης δεν είναι ξεκάθαρη, αλλά μία από τις επιλογές θα ήταν μια μάχη με τις ΗΠΑ στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.

    Η General Motors και η Ford αναθεώρησαν καθοδικά την προηγούμενη εβδομάδα τις προβλέψεις τους για τα κέρδη στο σύνολο του έτους, επικαλούμενες τη μεγάλη μεταβλητότητα στο παγκόσμιο εμπόριο και τις υψηλότερες τιμές πρώτων υλών, κάτι που οφείλεται εν μέρει στους δασμούς των ΗΠΑ στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου που μπήκαν σε ισχύ την 1η Ιουνίου.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    142,9 δισ. $

    -4.404,2 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    94,9 δισ. $

    -939,7 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    83,8 δισ. $

    -1.094,2 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    69,5 δισ. $

    -1.387,9 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    61,9 δισ. $

    +614,7 εκ. $