Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 07-Ιουλ-2018 13:42

    Η Κίνα δεν θα ανακόψει την πτώση των Starbucks

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η Κίνα δεν θα ανακόψει την πτώση των Starbucks

    Του Panos Mourdoukoutas

    Η Κίνα δεν πρόκειται να σώσει τα Starbucks από την πτώση τους στη Wall Street. Καθώς η εταιρεία αλλάζει στρατηγική στις αγορές, η μετοχή της μπορεί να πάρει μόνο μία κατεύθυνση, προς τα κάτω.

    Τα Starbucks αντιμετωπίζουν ένα σοβαρό πρόβλημα στις ΗΠΑ: τον κορεσμό της αγοράς. Τα καταστήματα της αλυσίδας βρίσκονται σχεδόν σε κάθε γειτονιά. Και το κάθε κατάστημα έχει ξεκινήσει να "κανιβαλίζει" τα έσοδα των άλλων. Γι' αυτόν τον λόγο η εταιρεία έχει αρχίσει να κλείνει καταστήματα σε ορισμένες γειτονιές.

    Ωστόσο, υπάρχουν τα καταστήματα Starbucks στην Κίνα, λένε οι αισιόδοξοι.

    "Μακροπρόθεσμα, ο όμιλος Starbucks αποτελεί μια εταιρεία υψηλής ρευστότητας στις ΗΠΑ, η οποία μάλιστα παράγει έσοδα και από την επέκτασή της σε άλλες αγορές όπως της Κίνας", σημειώνει ο αναλυτής John Zolidis. "Κατά τη γνώμη μας, υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης σε αυτή την ιστορία", συμπληρώνει.

    Αλλά με περίπου 1.600 καταστήματα της αλυσίδας μόνο στην Κίνα υπάρχει πολύ μικρός χώρος περαιτέρω ανάπτυξης.

    Με πάνω από 1,3 δισ. ανθρώπων και ολοένα αυξανόμενα εισοδήματα, η Κίνα ήταν προτεραιότητα για τα Starbucks. Αλλά το να κερδίσεις την εμπιστοσύνη και τα πορτοφόλια των Κινέζων καταναλωτών είναι δύσκολη δουλειά. Και αυτό γιατί η κινεζική αγορά είναι πολυποίκιλη, αποτελούμενη από τρία τμήματα:

    -Ο ιδιαίτερα παγκοσμιοποιημένος τομέας, στον οποίο οι Κινέζοι καταναλωτές παρουσιάζουν παρόμοιες προτιμήσεις και τάσεις με τους καταναλωτές σε άλλες ιδιαίτερα ανεπτυγμένες χώρες. Αυτό το τμήμα εκτείνεται σε τρεις ανατολικές περιοχές που περιλαμβάνουν το Χονγκ Κονγκ με τη Σενζέν, τη Σαγκάη και την περιοχή Πεκίνου-Τιαντζίν.

    -Το εξαιρετικά τοπικιστικό τμήμα, στο οποίο οι καταναλωτές διατηρούν τις τοπικές προτιμήσεις και τις τάσεις τους. Αυτό το τμήμα εντοπίζεται στις πιο απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές της κεντρικής και δυτικής Κίνας.

    -Το τμήμα του ημιπαγκοσμιοποιημένου τομέα, στο οποίο οι καταναλωτές εμφανίζουν ένα μείγμα παγκόσμιων και τοπικών προτιμήσεων.

    Μέχρι στιγμής, τα Starbucks έχουν εξαπλωθεί στο εύκολο κομμάτι, στον παγκοσμιοποιημένο τομέα, αλλά θα είναι πολύ δύσκολο να εδραιωθούν στα άλλα δύο τμήματα, χωρίς να αλλάξουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο, το οποίο θα έχει επίπτωση στα οικονομικά στοιχεία του ομίλου μακροπρόθεσμα.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List
    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    150,6 δισ. $

    +1.575,5 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    93,7 δισ. $

    -157,6 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    83,0 δισ. $

    +109,4 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    80,0 δισ. $

    -805,2 εκ. $

    Mark Zuckerberg

    Mark Zuckerberg

    78,9 δισ. $

    +294,2 εκ. $