Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 05-Ιουλ-2018 08:21

    Πώς να εντοπίσετε τα επόμενα McDonald's και Starbucks

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Panos Mourdoukoutas

    Τα McDonald’s και τα Starbucks έκαναν πολύ πλούσιους τους επενδυτές που αγόρασαν μετοχές των δύο αλυσίδων αρκετά νωρίς. Και ακόμα έχουν κάποια περιθώρια για περαιτέρω κέρδη για τους επενδυτές στην αξία, με τη μορφή των μερισμάτων.

    Ωστόσο, οι χρυσές ημέρες, όταν οι πωλήσεις και η αξία των μετοχών τους εκτοξεύονταν το ένα τρίμηνο μετά το άλλο, έχουν πια τελειώσει.

    Για έναν ξεκάθαρο λόγο: έχουν κατακτήσει κάθε σύνορο της αγοράς. Άρα δεν υπάρχει πλέον περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη.

    Η Wall Street το έχει προσέξει. Και οι δύο αλυσίδες υποαποδίδουν σε σχέση με την ευρύτερη αγορά τα τελευταία χρόνια, όπως δείχνει ο πίνακας 1.
     


    Αυτός είναι ο λόγος που είναι πια καιρός οι επενδυτές να κοιτάξουν αλλού για να ανακαλύψουν την επόμενη αναδυόμενη αλυσίδα που μπορεί να τους κάνει πλούσιους.

    Αλλά πώς μπορούν οι επενδυτές να εντοπίσουν αυτού του είδους τις αλυσίδες; Ποια είναι τα βασικά οικονομικά στοιχεία που θα πρέπει να αναζητούν;

    Υπάρχουν ορισμένα τέτοια στοιχεία.

    Το πρώτο είναι το επιχειρηματικό μοντέλο – η αξία της πρότασης, ο τρόπος που η αλυσίδα δημιουργεί πρόσθετη αξία προς τον πελάτη έναντι του ανταγωνισμού.

    Όταν το επιχειρηματικό μοντέλο περάσει το τεστ της αγοράς, η αλυσίδα μπορεί να αναβαθμιστεί με την επέκταση της στην εγχώρια αγορά και σε αγορές του εξωτερικού. Και να αποκτήσει "οικονομίες κλίμακος", την εξοικονόμηση κόστους που συνδέεται με το μεγαλύτερο μέγεθος στην παραγωγή.

    Αυτό είναι που έκαναν και τα McDonald’s και τα Starbucks αφότου το επιχειρηματικό τους μοντέλο πέρασε το τεστ της αγοράς. Άνοιξαν νέα μαγαζιά σε σχεδόν κάθε γωνία στις εγχώριες αγορές τους και στο εξωτερικό.

    Το δεύτερο στοιχείο είναι ο κορεσμός της αγοράς, ο βαθμός διείσδυσης στην αγορά. Όσο χαμηλότερος είναι ο βαθμός διείσδυσης στην αγορά, τόσο μεγαλύτερο είναι το περιθώριο για την αλυσίδα να αναπτυχθεί ανοίγοντας νέα καταστήματα.

    Δύο καλά παραδείγματα για δύο αναδυόμενες αλυσίδες που ικανοποιούν τα παραπάνω στοιχεία είναι τα Dunkin Donuts και η Chipotle.

    Και οι δύο έχουν επιχειρηματικά μοντέλα που δοκιμάστηκαν από την αγορά, και μεγάλα περιθώρια για να αναπτυχθούν. Τα Dunkin Brands έχουν 10.858 καταστήματα και η Chipotle έχει 2.250 καταστήματα, ένα μικρό μέρος των καταστημάτων των McDonald’s και των Starbucks – Πίνακας 2
     

    forbes2


    Η Wall Street έχει αρχίσει να προσέχει. Τους τελευταίους 12 μήνες, τα Dunkin Brands και η Chipotle σημειώνουν άνοδο 24,10% και 6,11% αντίστοιχα, σε σύγκριση με 2,87% για τα McDonald’s και -15,78% για τα Starbucks – πίνακας 3
     

    forbes3

     

    Γνωστοποίηση: Έχω στην κατοχή μου μετοχές DNKN και CMG

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    157,3 δισ. $

    -2.310,5 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    98,3 δισ. $

    +31,7 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    90,9 δισ. $

    -565,1 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    84,3 δισ. $

    +2.698,9 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    69,7 δισ. $

    +1.042,4 εκ. $