Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 19-Ιουν-2018 15:06

    Παγκόσμιο Κύπελλο: Τo μεγάλο στοίχημα του "Made in China"

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Panos Mourdoukoutas

    Οι κινεζικές εταιρείες ποντάρουν πολλά στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2018, ξεπερνώντας τα αντίστοιχα ποσά διαφημίσεων που δαπανούν οι αμερικανικές ανταγωνίστριές τους. 

    Αυτό προκύπτει από τα πρόσφατα στοιχεία της Yicai.com, σύμφωνα με τα οποία οι κινεζικές εταιρείες έχουν ξοδέψει πέρι τα 835 εκατομμύρια δολάρια για να χορηγήσουν αυτό το παγκόσμιο γεγονός. 

    Πρόκειται για ποσό υπερδιπλάσιο σε σχέση με αυτό που δαπάνησαν οι αμερικανικές εταιρείες. 

    Οι περισσότερες διαφημίσεις του Παγκοσμίου Κυπέλλου καταβάλλονται από επτά κυρίως εταιρείες: Dalian Wanda Group, Hisense Group, Mengniu Dairy, Vivo Communication Technology, Yadea Technology Group, Zhidianyijing Virtual Reality Technology και Diking China.

    Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε ότι το Παγκόσμιο Κύπελλο παρέχει το σωστό πλαίσιο, τις κατάλληλες συνθήκες και την σωστή συγκυρία για να ξεκινήσει μια παγκόσμια εκστρατεία μάρκετινγκ.

    Είναι κάτι που οι κινεζικές εταιρείες χρειάζονται πολύ, καθώς προσπαθούν να διαδώσουν στην παγκόσμια αγορά το σήμα "Made in China" με στόχο να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά τα καθιερωμένα εμπορικά σήματα από ΗΠΑ, Ευρώπη και Ιαπωνία. Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο μια κινεζική εταιρεία, η Huawei,  κατάφερε να ενταχθεί στην λίστα του Forbes με τις πιο πολύτιμες εταιρείες του κόσμου το 2018, η οποία σημειωτέων "κατακλύζεται"  από αμερικανικά brands. Οκτώ από τις top 10 εταιρείες της λίστας ήταν άλλωστε αμερικάνικες, ενώ οι άλλες δύο ήταν από Ιαπωνία και Κορέα. 

    Ωστόσο, η παρουσία και μόνο της Huawei στη λίστα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αποτελεί σημαντική βελτίωση σε σχέση με πέντε χρόνια πριν, όταν κανένα κινεζικό brand δεν συμπεριλαμβανόταν στην λίστα. 

    Θα οδηγήσει άραγε η επένδυση μεγάλων ποσών στο Παγκόσμιο Κύπελλο στην ένταξη περισσότερων κινεζικών εταιρειών στην λίστα του Forbes;

    Εξαρτάται από το αν οι κινεζικές εταιρείες καταφέρνουν να ανταποκριθούν στον σημαντικότερο κανόνα του marketing: Να είσαι καινοτόμος: να αναπτύσσεις μοναδικά προϊόντα - προϊόντα που προσδίδουν μοναδική αξία στους καταναλωτές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. 

    Αυτό κάνουν οι αμερικανικές εταιρείες εδώ και χρόνια, κερδίζοντας τον ανταγωνισμό από τους Αμερικανούς και Ευρωπαίους ομολόγους τους

    Η Apple αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Η εταιρεία είναι μια μηχανή καινοτομίας. Κάθε νέο προϊόν της Apple προσφέρει μια φρέσκια μοναδική πρόταση στους καταναλωτές. Για έναν προφανή λόγο: ενσωματώνει μια σειρά ευδιάκριτων πλεονεκτημάτων έναντι των ανταγωνιστικών προϊόντων - ευκολία χρήσης, περισσότερη λειτουργικότητα, πρόσβαση σε συμπληρωματικά προϊόντα κλπ. Το iPod, για παράδειγμα, είχε μεγαλύτερη οθόνη από το Zune και είναι περισσότερο φιλικό για τα μάτια των χρηστών. 

    Πάνω απ 'όλα, τα προϊόντα της Apple είχαν, και εξακολουθούν να έχουν, μια τεράστια απήχηση, την οποία δύσκολα μπορεί ένα παρεμφερές ανταγωνιστικό προϊόν να την ανταγωνιστεί. 

    Ομοίως, κάπως έτσι έχουν και οι περιπτώσεις των Microsoft, Google, Facebook, Amazon και Coca-Cola, οι οποίες φιγουράρουν στις κορυφαίες θέσεις της λίστας του Forbes με τα πιο πολύτιμα brands του κόσμου.

    Εν κατακλείδι, η δαπάνη μεγάλων χρηματικών ποσών για χορηγίες παγκόσμιων events όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο μπορεί να δημιουργήσει έναν "θόρυβο" γύρω από τα κινεζικά προϊόντα, αλλά αυτό δεν θα διαρκέσει παρά μόνο αν τα προϊόντα αυτά είναι αρκετά καινοτόμα για να νικήσουν τον ανταγωνισμό. 
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    157,3 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    98,3 δισ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    90,9 δισ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    84,4 δισ. $

    +0,0 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    69,8 δισ. $