Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 04-Ιουν-2018 16:44

    Η L' Oreal επενδύει στην "επαυξημένη πραγματικότητα" της ομορφιάς

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η L' Oreal επενδύει στην "επαυξημένη πραγματικότητα" της ομορφιάς

    Της Kitty Knowles 

    Το "εικονικό μακιγιάζ" ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία σε όσους έχουν γεννηθεί πριν το 1980 (pre-millennials). Ωστόσο, σήμερα, όλοι, από την CoverGirl έως τη Rimmel London και την Estée Lauder έχουν ξεκινήσει τις δικές τους εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality apps).

    Η L’Oreal, με ετήσια έσοδα άνω των 28 δισ. δολ, δεν διαφέρει και όλες οι μάρκες του ομίλου -Maybelline, Lancôme και Yves Saint Laurent- διαθέτουν εργαλεία που δίνουν στους χρήστες τους τη δυνατότητα "να δοκιμάσουν" διαφορετικά look μαλλιών ή προσώπου χρησιμοποιώντας την κάμερα του έξυπνου τηλεφώνου τους. 

    Τον περασμένο μήνα πάντως, ο γαλλικός όμιλος ομορφιάς έκανε κάτι πρωτοποριακό, εξαγοράζοντας για πρώτη φορά μια startup εταιρεία της Σίλικον Βάλεϊ, που δραστηριοποιείται στη βιομηχανία της ομορφιάς και συγκεκριμένα στον τομέα των εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και τεχνητής νοημοσύνης (AI).

    "Εξαγοράσαμε τη Modiface γιατί πιστεύουμε απόλυτα ότι οι υπηρεσίες είναι το μέλλον της ομορφιάς" δήλωσε στο Forbes η Lubomira Rochet, Chief Digital Officer της L’Oréal. Οι άνθρωποι πραγματικά αναζητούν με πάθος εμπειρίες όπως εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας μέσω των οποίων "δοκιμάζουν" προϊόντα, καθώς και υπηρεσίες διάγνωσης του χρώματος και του δέρματος, σημείωσε, προσθέτοντας πως "η τεχνολογία θα επηρεάζει την ομορφιά όλο και περισσότερο". 

    Αν και η Modiface πωλήθηκε έναντι ποσού που δεν ανακοινώθηκε, η κινεζική αντίστοιχή της Meitu έχει αξία δισ. δολαρίων και η ανακοίνωση της L’ Oreal στο Viva Technology στο Παρίσι έδωσε περισσότερες πληροφορίες για το πώς το νέο της περιουσιακό στοιχείο θα βοηθήσει την εταιρεία να βελτιώσει τις υπάρχουσες υπηρεσίες της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και τεχνητής νοημοσύνης (AI), καθώς και για το πόσο σημαντική είναι αυτή η εξέλιξη για τις υπηρεσίες παροχής εξατομικευμένων συμβουλών ομορφιάς. 

    Αυτή η ενέργεια της L’Oreal δείχνει πως τα μεγάλα brands είναι πρόθυμα να διαθέσουν χρήματα για γρήγορες, ευέλικτες startups και για το ταλέντο και τις φρέσκες ιδέες που φέρνουν. 

    "Δεν έχουμε μονοπώλιο σε όλες τις καλές ιδέες" λέει η Rochet. "Και όταν πρόκειται για την τεχνολογία, μιλάμε για κάτι πολύ ειδικό, που απαιτεί υψηλά εξειδικευμένους ανθρώπους".

    Το να γαλουχείς μια νέα γενιά ταλέντων στις τεχνολογίες της ομορφιάς φαίνεται πως είναι κλειδί για την πρόοδο, με τη L’Oreal πέρυσι να στηρίζει το Station F, το μεγαλύτερο κέντρο startups στον κόσμο.

    Εδώ, λέει η Rochet, η L’Oreal δεν υποστηρίζει απλώς την τεχνολογία, αλλά δημιουργεί νέα brands, όπως το Experimental Perfume Club. "Πρόκεται για τη δημιουργία του Nespresso των αρωμάτων, που πιστεύουμε ότι θα έχει μεγάλη επιτυχία" προσθέτει η CDO.

    Επίσης, το 2016, ανακοίνωσε τη συνεχιζόμενη συνεργασία της με τη Founders Factory, έναν ψηφιακό incubator με έδρα το Λονδίνο και αυτό έφερε, μεταξύ άλλων, συνεργασίες με startups όπως η Tailify (νορβηγικός ηγέτης στο influencer marketing) και η Cosmose (πολωνική digital ad service).

    Ακόμη και πριν την ανάληψη των καθηκόντων της Rochet το 2014, η εταιρεία το 2012 είχε δημιουργήσει τον δικό της Startup Incubator στις ΗΠΑ.

    "Ο ψηφιακός κόσμος δεν έχει σύνορα" τονίζει η Rochet για την παγκόσμια προσέγγιση της L’Oreal’s.

    Προσαρμογή ή θάνατος

    Σύμφωνα με τη Rochet, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι μη μένει κανείς πίσω από τις εξελίξεις. "Πρέπει να είναι κανείς ικανός να προλάβει την αλλαγή την ώρα που συμβαίνει: Αν το κάνεις αυτό, μπορείς να επιβιώσεις και να θριαμβεύσεις, αν όχι, τα πράγματα γίνονται αρκετά πολύπλοκα" εξηγεί.

    Πρόκειται για αυτή την ανεξάντλητη πρόκληση δημιουργικότητας που η Rochet θα συζητήσει στο Φεστιβάλ Καινοτομίας στις Κάννες αυτόν τον μήνα με τον CEO του YouTube Susan Wojcicki.

    "Ξέρουμε ότι το βίντεο πρέπει να είναι στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε γιατί αυτή η μορφή που όλοι θέλουν" σημειώνει η Rochet. "Οι μάρκετέρ μας έπρεπε να να εξελιχθούν και να προχωρήσουν από τα διαφημιστικά 30 δευτερολέπτων για την τηλεόραση σε τελείως νέες υπηρεσίες, στα Instagram stories καθώς και σε content and influencer marketing.”

    Προσθέτει μάλιστα πως αυτή η ήδη δύσκολη δουλειά γίνεται ακόμη πιο πολύπλοκη, καθώς κάθε ψηφιακή στρατηγική, πρέπει να προσαρμόζεται στις διάφορες αγορές ανά τον κόσμο. 

    Βλέπουμε φανταστικές αναδυόμενες αγορές, όπως η ταχέως αναπτυσσόμενη Ινδία, ενώ υπάρχουν επίσης αγορές όπως η Βραζιλία, η Ινδονησία και η Μέση Ανατολή, όπου οι άνθρωποι παρακάμπτουν την ιστοσελίδα μας και μεταβαίνουν κατευθείαν στο Facebook, στο Instagram και σε ανάλογα τοπικά μέσα, εξηγεί. 

    Η δουλειά φαίνεται πάντως να πηγαίνει πολύ καλά: μόνο αυτόν τον χρόνο τα βίντεο της L’Oreal έχουν 1,4 δισεκατομμύρια προβολές, με 250 εκατομμύρια followers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

    Και σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιπροσωπεύουν το 8% των εσόδων του ομίλου. 

    "Το ψηφιακό είναι στο κέντρο όλων όσων κάνουμε στη L’ Oreal. Δεν είναι κάτι που είναι ωραίο να έχεις, αλλά κάτι που θα αλλάξει σε βάθος τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε" τονίζει η Rochet. 

    H Modiface μπορεί να είναι το πρώτη τεχνολογική εξαγορά της L’ Oreal, αλλά είναι αμφίβολο αν θα είναι η τελευταία. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List
    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    141,3 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    92,4 δισ. $

    +0,0 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    81,9 δισ. $

    +0,0 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    78,3 δισ. $

    Mark Zuckerberg

    Mark Zuckerberg

    76,5 δισ. $