Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 23-Μαϊ-2018 11:15

    Θα καταφέρει ποτέ η Tesla να παράγει το Model 3 των 35.000 δολαρίων;

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Alan Ohnsman

    Πάνω από δύο χρόνια από τότε που η Tesla ξεκίνησε να δέχεται προκαταβολές των 1.000 δολαρίων για το Model 3, γίνεται ολοένα και πιο ασαφές εάν θα καταφέρει τελικά να διαθέσει το πολυδιαφημισμένο μοντέλο των 35.000 δολαρίων εκπληρώνοντας, έτσι, το μακροπρόθεσμο όραμα του CEO Elon Musk για μαζικής παραγωγής ηλεκτροκίνητα οχήματα. Κι αυτό γιατί εάν το κάνει τώρα, θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο για τα οικονομικά της Tesla.

    O Musk, ο οποίος κατασκήνωσε στο εργοστάσιο της Tesla στο Fremont της Καλιφόρνια για εβδομάδες για να επιβλέπει τις διορθώσεις στη συναρμολόγηση του μικρού sedan, χρησιμοποίησε το Twitter το Σαββατοκύριακο για να προβάλει τα πλεονεκτήματα του all-wheel-drive μοντέλου της ίδια σειράς που βρίσκεται στα σκαριά, αξίας 78.000 δολαρίων. Το συγκεκριμένο εντάσσεται στην κατηγορία οχημάτων μπαταρίας μακράς διάρκειας που διατίθενται ήδη και κοστίζουν πάνω από 50.000 δολάρια. Η εταιρεία απλώς δεν είναι σε θέση να ετοιμάσει τη φθηνότερη έκδοση μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, ιδανικά πολύ μετά την επίτευξη ρυθμού παραγωγής 5.000 οχημάτων / εβδομάδα, ανέφερε σε ένα tweet.

    "Με την παραγωγή, πρέπει πρώτα να πετύχεις το στόχο ανά εβδομάδα και, στη συνέχεια, να εξομαλύνεις τη ροή σου για να πετύχεις το στόχο για το κόστος", έγραψε στο Twitter ο Musk στις 20 Μαΐου. "Αν πουλήσουμε το Model 3 άμεσα στο ελάχιστο κόστος η Tesla θα χάσει χρήματα και θα πεθάνει. Θα χρειαστούν 3 έως 6 μήνες μετά την επίτευξη του στόχου για 5.000 οχήματα/εβδομάδα για να πουλήσει η Tesla στα 35.000 δολάρια και να ζήσει".

    Αυτή η παραχώρηση, ενώ δηλώνει το προφανές για μια εταιρεία που κατέγραψε διαδοχικές ζημιές τα τελευταία δύο τρίμηνα, συνιστά μία ακόμη υπενθύμιση του πόσο απροετοίμαστη ήταν η Tesla να μετατραπεί από έναν κατασκευαστή τεχνολογικά προηγμένων ηλεκτρικών οχημάτων που συνήθως κόστιζαν πάνω από $100.000 το καθένα σε έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων, η τιμή των οποίων κινείται κοντά στο μέσο όρο της βιομηχανίας για τα νέα οχήματα. Στην καλύτερη περίπτωση, τα οχήματα των 35.000 δολαρίων θα μπορούσαν να φτάσουν στους πελάτες στα τέλη του 2018. Στη χειρότερη, η Tesla να επιλέξει επιλέγει να μην τα κατασκευάσει.

    "Δεν είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξουν ποτέ αυτοκίνητα αξίας 35.000 δολαρίων", σημειώνει η αναλύτρια της Kelly Blue Book, Rebecca Lindland, η οποία ακύρωσε τη δική της παραγγελία Model 3 φέτος λόγω πολυάριθμων καθυστερήσεων στην παραγωγή. "Νομίζω ότι υπάρχει μια πιθανότητα η εταιρεία να πει τελικά ότι ακυρώνουν αυτή την έκδοση επειδή δεν υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον από τους πελάτες, ότι κανείς δεν το ήθελε".

    Η υπόθεση αυτή έχει σίγουρα ένα προηγούμενο. Το 2013, μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα του Model S, η Tesla προχώρησε απροσδόκητα σε μια βασική έκδοση αξίας 49.900 δολαρίων, επικαλούμενη τη μικρή ζήτηση. Ήταν μια κίνηση- έκπληξη δεδομένου ότι ο Musk είχε προαγάγει το σημείο εκκίνησης τιμής των 50.000 δολαρίων στο "Μυστικό Masterplan" του.

    Ξεχωριστά, η ‘Εκθεση Καταναλωτή ανέφερε τη Δευτέρα ότι δεν μπορεί επί του παρόντος να προτείνει το Model 3 λόγω ελαττωμάτων που εντόπισε στην πέδηση του αυτοκινήτου και κουμπιά που θεωρήθηκαν δύσκολο να χρησιμοποιηθούν. 

    "Η απόσταση των 45 μέτρων που χρειάζεται η Tesla για να σταματήσει από τα 60 χμ ανά ώρα ήταν πολύ χειρότερη από οποιοδήποτε σύγχρονο όχημα έχουμε δοκιμάσει", αναφέρει η έκθεση.

    Η Tesla το αμφισβήτησε και απάντησε ότι οι δικές της δομικές μέτρησαν την απόσταση στάσεως στα 40,5 μέτρα.

    Η Tesla αυτό το μήνα ανέφερε ότι είχε περισσότερες από 450.000 κρατήσεις για το Model 3 χωρίς να παραχωρήσει λεπτομέρειες για τις ακυρώσεις. Δεν έχει επίσης διευκρινίσει πόσες από αυτές αφορούν τη βασική έκδοση του μοντέλου.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    159,7 δισ. $

    +155,4 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    98,4 δισ. $

    +71,8 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    91,2 δισ. $

    -307,5 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    83,5 δισ. $

    +1.884,1 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    69,4 δισ. $

    +760,0 εκ. $