Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 17-Μαρ-2018 16:03

    Οι πιο ευυπόληπτες επιχειρήσεις παγκοσμίως για το 2018

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Οι πιο ευυπόληπτες επιχειρήσεις παγκοσμίως για το 2018

    Της Vicky Valet

    ​Τα δύο τελευταία χρόνια ήταν τουλάχιστον ταραχώδη, και εάν οι παγκόσμιοι ηγέτες έχουν μάθει κάτι, αυτό είναι πως η υπόληψη είναι εύθραυστη. Γεγονότα που κυμαίνονται από τα διχαστικά αποτελέσματα του Brexit και τις αμερικανικές εκλογές έως την ανάδυση των ψευδών ειδήσεων έχουν σφυρηλατήσει τόσο πολύ τις μεγάλες επιχειρήσεις, που έχουν πάρει ένα σημαντικό μάθημα.

    "Η φούσκα της υπόληψης έχει σκάσει", υποστηρίζει ο Stephen Hahn-Griffiths, επικεφαλής του Reputation Institute, μιας εταιρείας καταγραφής και ανάλυσης της φήμης των εταιρειών. Από το 2006, το Ινστιτούτο εκδίδει την ετήσια λίστα των 100 πιο ευυπόληπτων επιχειρήσεων διεθνώς, το Global RepTrack 100. Η φετινή βαθμολόγηση αποκάλυψε μια πτώση 1,4 βαθμών κατά μέσο όρο στη φήμη των 100 εταιρειών της λίστας, την πρώτη σημαντική πτώση από την εποχή του Μεγάλου Κραχ.

    "Αντιμετωπίζουμε την κρίση της εμπιστοσύνης", λέει ο Hahn-Griffiths. "Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο φτάσαμε σε ένα στρατηγικό σημείο... Οι άνθρωποι αμφισβητούν. 'Μπορώ να εμπιστευτώ πραγματικά τις επιχειρήσεις;" Και τα δύο τρίτα αυτών απαντούν αρνητικά".

    Για να καθορίσει τη λίστα RT100, το Ινστιτούτο διενήργησε έρευνα με πάνω από 230.000 άτομα σε 15 χώρες από τον Ιανουάριο έως τον Φεβρουάριο του 2018. Σε αυτήν περιλαμβάνονται εταιρείες με κέρδη άνω των 50 δισ. δολ., παρουσία σε όλες τις υπό εξέταση χώρες, και το brand τους να είναι οικείο στο 40% τουλάχιστον του γενικού πληθυσμού.

    Η μειούμενη τάση στη φήμη των επιχειρήσεων προκαλεί ανησυχία, αλλά αυτή η εικόνα είναι μόνο η αρχή. "Η πραγματική και ουσιαστική επίπτωση είναι πως οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των μετόχων και των επενδυτών", τονίζει ο Hahn-Griffiths. Μόνο το 38,5% των ερωτηθέντων εμπιστεύεται τις εταιρείες πως κάνουν τις σωστές κινήσεις, ένα σημαντικό στοιχείο στη συμπεριφορά τους. Μεταξύ των συμπερασμάτων της έρευνας του Ινστιτούτου περιλαμβάνεται η πτώση της τάξης των 8,1 βαθμών ως προς την προθυμία για επενδύσεις -ένα σημάδι που ίσως δείχνει την επερχόμενη μεταβλητότητα στις αγορές-, καθώς επίσης στην πρόθεση για κατανάλωση και στο ενδιαφέρον για απασχόληση.

    Ωστόσο, το Ινστιτούτο αποκάλυψε ένα σημαντικό εύρημα: το 51% των συμμετεχόντων κρατά έναν ανοιχτό τρόπο σκέψης. "Ο κόσμος ζητά να τον πείσουμε", σημειώνει ο Hahn-Griffiths. "Οι επιχειρήσεις που αντιπροσωπεύουν καλύτερα τη ρητορική του οργανισμού να κάνουν τον κόσμο καλύτερο, είναι εκείνες που κατακτούν την κορυφή της λίστας".

    Μια τέτοια εταιρεία είναι η Samsung, η οποία κατάφερε να ανεβεί 44 θέσεις και να καταλάβει την 26η, συγκεντρώνοντας 73,3 βαθμούς. Μετά από μια σειρά περιστατικών, όπως το Galaxy Note 7  με την προβληματική μπαταρία που έπιανε φωτιά ή τις διώξεις εναντίον του προέδρου της εταιρείας για διαφθορά, ο νοτιοκορεατικός τεχνολογικός κολοσσός κατάφερε να αλλάξει το αφήγημά του. Στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, που έγιναν στην Πιονγκγιάνγκ, διέδωσε το σύνθημα "Κάνε το ακατόρθωτο". Με μια συγκινητική διαφήμιση στην οποία μια γυναίκα με προσθετικό πόδι κατάφερνε (με τη βοήθεια του Samsung VR) να περπατήσει, η εταιρεία πέτυχε να κερδίσει την εμπιστοσύνη που είχε χάσει. "Η Samsung είναι η εταιρεία με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη από όσες μελετήσαμε", σχολιάζει ο  Hahn-Griffiths.

    Η ηθική συμπεριφορά, η δικαιοσύνη, η αξία των προϊόντων και η διαφάνεια είναι μεταξύ των κριτηρίων που έλαβε υπόψη του το Ινστιτούτο. Έτσι, δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι η Apple έπεσε 38 θέσεις, στην 58η, για το 2018, εξαιτίας των χαμηλών πωλήσεων του iPhone X, της φοροδιαφυγής και της σύγκρουσης με το FBI για την κρυπτογράφηση των iPhone. Η Apple κατάφερε, ωστόσο, να τα πάει πολύ καλά στον τομέα των οικονομικών επιδόσεων, χαρακτηριστικό που δεν πρόκειται να βοηθήσει τόσο τη φήμη της. "Το να θεωρούν ως πολύ κερδοφόρα μια επιχείρηση έχει έναν αρνητικό αντίκτυπο στην εταιρική κοινωνική ευθύνη της", σημειώνει ο  Hahn-Griffiths. "Η Apple έχει τιμωρηθεί στο δικαστήριο της κοινής γνώμης".

    Η πρόκληση για εταιρείες πως η Apple είναι να δείξουν στον κόσμο πως έχουν έναν σκοπό, όπως η Samsng που ξεκάθαρα έδειξε τη σύνδεση των προϊόντων με την ανθρώπινη εμπειρία. Αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος δρόμος. Για κάποιες επιχειρήσεις είναι η θέληση που δείχνει ο ηγέτης της και κάνει τη διαφορά. "Η φωνή του επικεφαλής πρέπει να ακούγεται", υπογραμμίζει ο Hahn-Griffiths. "Αν είσαι πρόθυμος να υποστηρίξεις μια θέση, μπορείς να αυξήσεις τη φήμη της εταιρείας σου".

    Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η ηγεσία του Satya Nadella, του οποίου οι θέσεις σε κοινωνικά ζητήματα, όπως το προσφυγικό, έφεραν τη Microsoft στο τοπ 10 των εταιρειών της λίστας. Ο γεννημένος στην Ινδία διευθύνων σύμβουλος της Microsoft είναι θερμός υποστηρικτής του προγράμματος υποδοχής ανηλίκων στις ΗΠΑ, του Deferred Action for Childhood Arrivals που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση Obama και τώρα βρίσκεται στο στόχαστρο της κυβέρνησης Trump. "Από τη θέση του CEO βλέπω κάθε ημέρα τις διαφορετικές παραμέτρους που οδήγησαν τόσους ταλαντούχους νέους ανθρώπους από όλο τον κόσμο στην εταιρεία μας", είχε γράψει τον περασμένο Αύγουστο στο LinkedIn. "Νοιαζόμαστε πολύ για τους DREAMers (σ.σ.: ονομασία όσων προέρχονται από το εν λόγω πρόγραμμα μετανάστευσης) που εργάζονται στη Microsoft και τους στηρίζουμε".

    Ναι, η φούσκα της φήμης έχει σπάσει. Αλλά ο Hahn-Griffiths επιμένει πως πρέπει να δούμε αυτή την κατάσταση ως ευκαιρία, ειδικά για τις εταιρείες στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, στις μεταφορές και σε άλλους τομείς που δεν είναι γνωστοί για την εταιρική κοινωνική ευθύνη. "Οι εταιρείες που μπορούν να αντέξουν στον ανταγωνισμό και να διαχειριστούν τη φήμη τους είναι αυτές που θα περάσουν τα ταραχώδη νερά. Δεν είναι το τέλος του παιχνιδιού της υπόληψης, αλλά η αρχή του".

    Οι 100  πιο φημισμένες εταιρείες 

    1. Rolex

    2. LEGO

    3 .Google

    4. Canon

    5. The Walt Disney Company

    6. Sony

    7. Adidas

    8. Bosch7

    9. BMW Group

    10. Microsoft

    11. Michelin

    12. Nike

    13. Nintendo

    14. Levi Strauss & Co.

    15. Intel

    16. Goodyear

    17. Rolls-Royce

    18. Ferrero

    19. Philips

    20. Bridgestone

    21. Visa

    22. Giorgio Armani

    23. Amazon

    24. Netflix

    25. 3M

    26. Samsung

    27. Toyota

    28. HP

    29. Panasonic

    30. Pirelli

    31. IBM

    32. Marriott International

    33. Nestle

    34. Danone

    35. Hugo Boss

    36. Barilla

    37. Mastercard

    38. Lufthansa Group

    39. Colgate-Palmolive

    40. Dell

    41. LG

    42. Kellogg's

    43. KraftHeinz

    44. L'Oréal

    45. Cisco

    46. IKEA

    47. Caterpillar

    48. LVMH

    49. Lavazza

    50. Ralph Lauren

    51. Siemens

    52. Honda

    53. Whirlpool

    54. IHG

    55. Boeing

    56. FedEx

    57. Fujifilm

    58. Apple

    59. Daimler

    60. Emirates

    61. Airbus

    62. Heineken

    63. Estée Lauder

    64. Nokia

    65. Oracle

    66. Hilton

    67. Hershey's

    68. Electrolux

    69. British Airways

    70. Natura

    71. Ford

    72. Johnson & Johnson

    73. Xerox

    74. Campbell's

    75. P&G

    76. DHL

    77. Novo Nordisk

    78. Havaianas

    79. Embraer

    80. SAP

    81. Toshiba

    82. Air France KLM

    83. Kimberly-Clark

    84. Mars

    85. General Electric

    86. Bayer

    87. Unilever

    88. Honeywell

    89. Bacardi Limited

    90. Nissan

    91. Roche

    92. eBay

    93. Carlsberg

    94. Hitachi

    95. UPS

    96. Fujitsu

    97. The Coca-Cola Company

    98. Sanofi

    99. AB InBev

    100. Lilly

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List
    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    126,5 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    91,3 δισ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    85,8 δισ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    83,1 δισ. $

    Carlos Slim Helu

    Carlos Slim Helu

    70,5 δισ. $

    +0,0 εκ. $