Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 25-Φεβ-2018 15:16

    Airbnb: Προβαίνει σε αλλαγές για να αυξήσει τις κρατήσεις

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Airbnb: Προβαίνει σε αλλαγές για να αυξήσει τις κρατήσεις

    Της Biz Carson

    Η Airbnb είχε ένα πρόβλημα. Πέρσι, σύμφωνα με τον CEO και συνιδρυτή της εταιρείας Brian Chesky, 330 εκατ. άτομα επισκέφτηκαν τη σελίδα της και έκαναν αναζήτηση για να μισθώσουν κάποιο ακίνητο για τις διακοπές τους. Όμως η πλειοψηφία τους δεν έκανε κάποια κράτηση.

     "Ο βασικός λόγος που αυτοί οι άνθρωποι δεν έκαναν κράτηση, ήταν ότι δεν βρήκαν κάτι που ήταν κατάλληλο για αυτούς" αναφέρει στο Forbes ο Chesky.

    Αυτό αποτελεί μια πρόκληση που η εταιρεία την αντιμετωπίζει εδώ και μια δεκαετία, από τις αρχές της δημιουργίας της. Ενώ έχουν γίνει πολλά βήματα από τις πρώτες ημέρες της σύστασης της και σήμερα έχει εγγεγραμμένα προς ενοικίαση περισσότερα από 43 εκατ. ακίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο- συμπεριλαμβανομένων και μερικών ξενοδοχείων μπουτίκ- η Airbnb πρέπει να συνεχίσει την προσπάθεια να επικοινωνήσει την ιδέα ότι αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο για ταξίδια

    "Μου αρέσει να αστειεύομαι αναφέροντας ότι αποτελούμε ορισμένους από τους πιο εναλλακτικούς τύπους του πλανήτη", αναφέρει ο Chesky. "Είναι πολύ σπάνιο 300 εκατ. άτομα να χρησιμοποιούν κάτι και να λένε ότι είναι μια εναλλακτική. Όπως είναι επίσης σπάνιο, 300 εκατ. κόσμος να χρησιμοποιεί κάτι και να έχεις τόσο πολλούς να λένε ότι δεν είναι κατάλληλο για αυτούς ή ότι δεν αποτελεί μια εναλλακτική", συμπληρώνει.

    Το πρόβλημα έχει δύο πλευρές. Η μια είναι η αντίληψη ότι η Airbnb δεν διαθέτει τα κατάλληλα καταλύματα τα οποία αναζητούν πολλοί ταξιδιώτες. Η δεύτερη, είναι η αίσθηση ότι ακόμα και αν η  Airbnb διαθέτει το ιδανικό κατάλυμα, αυτό είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί.

    Το να κάνεις αυτά τα 330 εκατ. άτομα να προβούν σε κρατήσεις μέσω της Airbnb αντί απλά να δούνε το site, αποτελεί το ουσιαστικό κίνητρο στις αλλαγές που ανακοίνωσε η εταιρεία. 

    Αρχικά, διευκολύνεται η αναζήτηση καταλυμάτων καθώς προστέθηκαν νέες κατηγορίες, όπως εξοχικές κατοικίες, κατοικίες μοναδικού σχεδιασμού όπως δενδρόσπιτα, πανδοχεία και ξενοδοχεία μπουτίκ. 

    Και ενώ τα ξενοδοχεία αποτελούν έναν ορκισμένο εχθρό της Airbnb, η αγορά των ξενοδοχείων μπουτίκ, αν και χωρίς τυμπανοκρουσίες, βρίσκεται σε διαρκή άνοδο στην πλατφόρμα της εταιρείας. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο πέρσι η άνοδος των εγγραφών ξενοδοχείων μπουτίκ αυξήθηκε κατά 520%. Τώρα, συνολικά διατίθενται μέσω της Airbnb, περισσότερα από 24.000 δωμάτια ξενοδοχείων μπουτίκ και περισσότερα από 180.000 δωμάτια πανδοχείων. Μάλιστα για την εγγραφή στην πλατφόρμα, αλλά και να αποφευχθεί η είσοδος ξενοδοχειακών αλυσίδων, η  Airbnb έχει επιβάλει αυστηρά κριτήρια επιλογής των ξενοδοχείων.

    Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε στην κατηγοριοποίηση των προς διάθεση ακινήτων της, προσθέτοντας κατηγορίες όπως "εργασιακός χώρος" ή "κατάλληλα για οικογένεια", ενώ σύντομα θα προσθέσει και άλλες. Κάποιες από αυτές θα είναι καταλύματα "κατάλληλα για γάμους", "για μήνα του μέλιτος" ή "με εύκολη πρόσβαση για άτομα με κινητικά προβλήματα".

    Η εύκολη εύρεση του κατάλληλου καταλύματος μέσω της καλύτερης κατηγοριοποίησης, λύνει το πρόβλημα της αναζήτησης. Όμως υπάρχει το θέμα της ποιότητας του παρεχόμενου καταλύματος. Σε αντίθεση με τα δωμάτια των ξενοδοχείων που λίγο ως πολύ τα πράγματα είναι δεδομένα, η Airbnb κατακλύζεται με παράπονα για την ποιότητα των παρεχόμενων ακινήτων. 

    Η εταιρεία για να αντιμετωπίσει το ζήτημα, αντί να αρχίσει να αποκλείει ακίνητα, ακολούθησε μια διαφορετική τακτική. Δημιούργησε το πρόγραμμα Airbnb Plus, στο οποίο όσοι ενδιαφέρονται να εγγράψουν τα ακίνητα τους προς ενοικίαση, καλούν τον επιθεωρητή της εταιρείας ο οποίος ελέγχει τα πάντα στο σπίτι, από τις πετσέτες στο μπάνιο ως την ταχύτητα του internet.

    Σύμφωνα με τις έρευνες της Airbnb, το ενδιαφέρον για την ενοικίαση αυτών των ακινήτων είναι πενταπλάσιο από ότι για τα άλλα και οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για αυτά. 

    Μέχρι στιγμής τα σπίτια του Airbnb Plus κατά μέσο όρο ενοικιάζονται προς 250 δολάρια ανά διανυκτέρευση, τιμή που υπερβαίνει κατά πολύ τις χαμηλές τιμές που μας έχουμε μάθει να βρίσκουμε στην Airbnb.

    Σύμφωνα με τον Chesky, ο στόχος είναι μετά από 10 χρόνια, τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο άτομα το χρόνο να κάνουν κρατήσεις μέσω της Airbnb, αν και παραδέχεται ότι είναι δύσκολο.

    "Πολλά από τα πράγματα που κάνουμε σήμερα φυτεύουν τους σπόρους για να το πετύχουμε. Για να φτάσουμε όμως το ένα δισ. κρατήσεις θα πρέπει να καλύψουμε όλες τις περιπτώσεις που κάποιος θα θέλει να ταξιδέψει", δηλώνει ο Chesky.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    145,4 δισ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    95,9 δισ. $

    +0,0 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    86,3 δισ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    71,1 δισ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    62,0 δισ. $