Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 15-Φεβ-2018 11:17

    Η γαλλική δυσαρέσκεια "σιγοβράζει" καθώς τα μαγικά του Macron εξατμίζονται

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η γαλλική δυσαρέσκεια "σιγοβράζει" καθώς τα μαγικά του Macron εξατμίζονται

    Του Marcel Mickelson

    Η Γαλλία ετοιμάζεται να επιστρέψει στους παλιούς της δαίμονες, περίπου 10 μήνες μετά τις ανατρεπτικές εκλογές που οδήγησαν τον Εμάνουελ Μακρόν στην προεδρία. 

    Η ειρωνεία είναι ότι ενώ ο Μακρόν θέλει να επιταχύνει την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων, η γενικευμένη αντίδραση στο σχέδιο μείωσης του ανώτατου ορίου ταχύτητας σε δευτερεύοντες δρόμους εξαπλώνεται σαν πυρκαγιά και θα μπορούσε να πυροδοτήσει και άλλες εστίες σοβαρής δυσαρέσκειας.

    Ενώ ο Μακρόν και η κυβέρνησή του κατάφεραν να προωθήσουν έναν αριθμό οικονομικών και νομικών μεταρρυθμίσεων, ορισμένα ακανθώδη ζητήματα γίνονται εμπόδια στην γαλλική, ευρωπαϊκή ή ακόμη και παγκόσμια επέλαση του Προέδρου προς τη μεταρρύθμιση.

    Η κυβέρνησή του, που εδώ και καιρό στερείται μεγάλης ελευθερίας κινήσεων, αρχίζει να δείχνει σημάδια δυσαρέσκειας, καθώς οι υπουργοί έχουν αρχίσει να υιοθετούν στάσεις που αποκλίνουν από το master plan του Macron.

    Δύο υπουργοί έχουν κατηγορηθεί για υποτιθέμενα σεξουαλικά αδικήματα -τα οποία αρνούνται και για τα οποία δεν αποτελούν αντικείμενο επίσημης διερεύνησης- και αυτό σκιάζει την κυβέρνηση.

    Αφού έκαναν μια τεράστια παραχώρηση απέναντι σε ακτιβιστές που είχαν εγκατασταθεί σε απαλλοτριωμένη περιοχή και απέτρεψαν την κατασκευή ενός δεύτερου αεροδρομίου στη Νάντη, ομάδες διαμαρτυρίας έχουν αναθαρρήσει από την προοπτική να πετύχουν περισσότερες νίκες σε θέματα αστικοποίησης και οικολογίας.

    Κάποια από τα θέματα που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διαδηλώσεις, απεργίες και οικονομική αναστάτωση είναι παλιά γνώριμα ζητήματα.

    Ορισμένοι αγρότες διαμαρτύρονται επειδή χάνουν τις επιδοτήσεις τους. Η κυβέρνηση έχει αναπροσδιορίσει ορισμένες περιοχές, ώστε να μην χαρακτηρίζονται πλέον ως "δυσμενείς" για τη γεωργία (όπως τα βουνά) και οι αγρότες αυτοί χάνουν τις επιδοτήσεις που αποτελούσαν ένα μεγάλο κομμάτι του εισοδήματός τους. Οι αγρότες σε περιοχές που είχαν αυτό το οικονομικό πλεονέκτημα εμποδίζουν την κυκλοφορία με τα τρακτέρ τους ή ρίχνουν κοπριά σε δρόμους απαιτώντας την απόσυρση της απόφασης.

    Ωστόσο, γενικά, οι αγρότες στη Γαλλία υποφέρουν από τις χαμηλές τιμές λόγω της υπερπαραγωγής και των φθηνότερων εισαγωγών. Οι αγρότες που λαμβάνουν επιδότηση παράγουν σε χαμηλότερες τιμές αγοράς σε βάρος των αγροτών άλλων περιοχών. Οι αγροτικές περιοχές μπορούν να διατηρηθούν με άλλα μέσα πέραν των επιδοτήσεων, για παράδειγμα μεταβάλλοντας τις μεθόδους παραγωγής σε οικολογικά προϊόντα που πωλούνται σε υψηλότερες τιμές.

    Οι φυλακές, οι δάσκαλοι, το προσωπικό στα σπίτια για τους ηλικιωμένους και τα νοσοκομεία διαμαρτύρονται για καλύτερες αποδοχές και συνθήκες εργασίας. Οι αστυνομικές δυνάμεις και οι δυνάμεις ασφαλείας έχουν αγανακτήσει από το φόρτο εργασίας μετά την κατάσταση έκτακτης ανάγκης στη χώρα και τις συνεχιζόμενες προειδοποιήσεις υψηλής ασφάλειας.

    Οι εργαζόμενοι του σιδηροδρόμου ετοιμάζονται να διαμαρτυρηθούν ενάντια στις προγραμματισμένες αλλαγές στις συμβάσεις και στη σύνταξή τους, καθώς η Γαλλία προετοιμάζεται να ελευθερώσει τις σιδηροδρομικές μεταφορές σε ευθυγράμμιση με την υπόλοιπη Ευρώπη και στοχεύει στη μείωση του χρέους και των ζημιών της σιδηροδρομικής εταιρείας SNCF και της διαχειρίστριας του δικτύου.

    Αλλά η απόφαση τον Ιανουάριο να μειώσει τη μέγιστη ταχύτητα στους δευτερεύοντες δρόμους στα 80 χλμ. ανά ώρα από 90 χλμ. από τον Ιούλιο, μαζί με ορισμένα άλλα μέτρα που αποσκοπούν στη μείωση του αριθμού και της συχνότητας εμφάνισης θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, χτύπησε σε νεύρο των Γάλλων.

    Οι μοτοσικλετιστές και οι οδηγοί αυτοκινήτων οργανώνουν διαμαρτυρίες κατά των "δρόμων του σαλιγκαριού".

    Ένα σχέδιο που επιτρέπει στις ιδιωτικές εταιρείες να διαχειρίζονται τα ραντάρ ταχύτητας για τα αυτοκίνητα είναι επίσης κόκκινο πανί για τους λάτρεις του δρόμου.

    Μερικοί άνθρωποι προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις διαμαρτυρίες ως ένα μέσο για να ενισχύσουν την υποστήριξη για ευρύτερα ζητήματα διαμαρτυρίας, αλλά αυτό φαίνεται να μην λειτουργεί μέχρι στιγμής.

    Με τόσες πολλές "εστίες" σε όλη τη χώρα, που έρχονται να προστεθούν στο συνεχιζόμενο αίσθημα ανασφάλειας, καθώς και σε μια αντί-μεταναστευτική και αντι-ισλαμική διάθεση, θα μπορούσαν να ακολουθήσουν μερικές θερμές εβδομάδες και μήνες στη Γαλλία.

    Αυτό, με τη σειρά του, θα αποτελέσει μια καθοριστική δοκιμασία για τη διάθεση για τον Macron και θα σηματοδοτήσει το υπόλοιπο της προεδρίας του. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    159,3 δισ. $

    +2.604,8 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    98,0 δισ. $

    +167,4 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    89,9 δισ. $

    +775,0 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    79,1 δισ. $

    +81,1 εκ. $

    Amancio Ortega

    Amancio Ortega

    67,3 δισ. $

    +194,4 εκ. $