Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 14-Φεβ-2018 08:24

    Η Κίνα θέλει να μετατρέψει τον Ινδικό Ωκεανό σε Ωκεανό της Κίνας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η Κίνα θέλει να μετατρέψει τον Ινδικό Ωκεανό σε Ωκεανό της Κίνας

    Του Panos Mourdoukoutas

    Η Κίνα θέλει να μετατρέψει τον τεράστιο Ινδικό Ωκεανό σε Ωκεανό της Κίνας - όταν πρόκειται για επενδύσεις και εμπόριο, δηλαδή.

    Για να εκτελέσει αυτό το μεγάλο σχέδιο, το Πεκίνο επενδύει σε πολλά έργα υποδομής. Όπως τα λιμάνια της Σρι Λάνκα Colombo και Hambantota, που προσφέρουν στο Πεκίνο έναν εμπορικό κόμβο στον Ινδικό Ωκεανό. Ή τον οικονομικό διάδρομο Κίνας-Πακιστάν (CPEC), ένα κολοσσιαίο έργο υποδομών, το οποίο συνδέει τα δυτικά εδάφη της Κίνας με τον Ινδικό Ωκεανό.

    Αλλά αυτά είναι τα παλιά νέα. Τα καινούρια νέα είναι ότι η Κίνα μετατρέπει τις Μαλδίβες σε ένα ακόμη εμπορικό "προπύργιο" με την απόκτηση γης εκεί και την υπογραφή μιας συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου.

    Οι εξελίξεις αυτές έχουν ενοχλήσει την Ινδία, για διαφορετικούς λόγους. Ένας από αυτούς είναι οικονομικός. Η Σρι Λάνκα και οι Μαλδίβες μπορούν να χρησιμεύσουν ως βάση για την Κίνα να πλημμυρίσει την ινδική αγορά με τα προϊόντα της. Οι Μαλβίδες, για παράδειγμα, έχουν μια συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών τόσο με την Ινδία όσο και με την Κίνα. Αυτό σημαίνει ότι το Πεκίνο μπορεί να στέλνει τώρα πρώτο προϊόντα στη Μαλδίβες και να τα επανεξάγει στην Ινδία.

    Ο άλλος λόγος είναι γεωπολιτικός. Η Κίνα θέλει να περικυκλώσει την Ινδία, μετατρέποντας τα εμπορικά "φυλάκια" σε στρατιωτικά φυλάκια.

    Για να δώσουμε τη συνολική εικόνα, η Κίνα έχει επανειλημμένως ισχυριστεί ότι δεν σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το λιμάνι για στρατιωτικούς σκοπούς.

    Το πρόβλημα είναι ότι η ιστορία αποδεικνύει το αντίθετο. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τα κινέζικα υποβρύχια ξεκίνησαν ξαφνικά και επανειλημμένα να εμφανίζονται στο διαχειριζούμενο από την Κίνα Νότιο Container Terminal στο λιμάνι του Colombo.

    Και αυτό παρά τις έντονες διαμαρτυρίες της Ινδίας, οι οποίες περιελάμβαναν ναυτικές ασκήσεις με την Αμερική, την Ιαπωνία και την Αυστραλία.

    Αν και δεν είναι σαφές εάν η Κίνα θα καταφέρει να μετατρέψει τον Ινδικό Ωκεανό σε Ωκεανό της Κίνας, ένα πράγμα είναι σαφές: ο ανταγωνισμός μεταξύ της Κίνας, αφενός, και της Ινδίας και των συμμάχων της, αφετέρου, θα ενταθεί καθώς η Κίνα ενισχύεται οικονομικά.

    Και αυτό εγείρει γεωπολιτικούς κινδύνους, κάτι που πρέπει να αφορά τους επενδυτές.

    Index/Fund 12-month Performance 2-year Performance
    IShares China (FXI) 22.29% 53.32%
    Global X MSCI Pakistan (PAK) -28.42% 3.93
    iShares S&P India 50 (INDY) 20.48 56.99%

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Forbes 100 κορυφαία μυαλά
    Forbes 100+ The Greek List
    Jeff Bezos

    Jeff Bezos

    123,9 δισ. $

    +2.123,8 εκ. $

    Bill Gates

    Bill Gates

    91,6 δισ. $

    +171,3 εκ. $

    Warren Buffett

    Warren Buffett

    87,5 δισ. $

    +287,2 εκ. $

    Bernard Arnault

    Bernard Arnault

    75,3 δισ. $

    +137,9 εκ. $

    Mark Zuckerberg

    Mark Zuckerberg

    72,9 δισ. $

    +1.963,9 εκ. $