Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 13-Σεπ-2017 11:52

    Γιατί το iPhone X δεν είναι η απάντηση στο πρόβλημα της Apple με την Κίνα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Yue Wang

    Η Apple παρουσίασε το πιο επαναστατικό iPhone της τελευταίας δεκαετίας, αλλά αυτό δεν αρκεί για να βοηθήσει την εταιρεία να ανακτήσει την παλιά της δόξα στην Κίνα.

    Ο γίγαντας της τεχνολογίας έχει ανάγκη από καλύτερα iPhones που θα τη βοηθήσουν να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στη χώρα και να επαναλάβει την επιτυχία που απολάμβανε πριν το 2015, όταν οι Κινέζοι καταναλωτές συνέρρεαν για να αγοράσουν τα χρυσά iPhone 6 και 6 Plus, οδηγώντας τις πωλήσεις σε άλμα 70% στη μεγαλύτερη αγορά smartphone στον κόσμο. Οι πωλήσεις της εταιρείας, ωστόσο, στην Κίνα έχουν συρρικνωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, με τη συγκεκριμένη περιοχή να είναι η μόνη που σημειώνει ετήσια μείωση εσόδων φέτος, καθώς οι Κινέζοι ανταγωνιστές της κατασκευάζουν φθηνότερες αλλά σχετικά παρόμοιες συσκευές.

    Τα τελευταία iPhones, τα οποία παρουσιάστηκαν την Τρίτη για να σηματοδοτήσουν τη δέκατη επέτειο του αρχικού iPhone, είχαν πολλά νέα χαρακτηριστικά. Το iPhone X, το πιο ακριβό κινητό της εταιρείας μέχρι σήμερα που πωλείται από 8.388 γιουάν ($1.287) στην Κίνα, δεν έχει φυσικό κουμπί στο μπροστινό μέρος της συσκευής ως κύριο σημείο ελέγχου της, καθώς χρησιμοποιεί αντί αυτού μια λεπτή εικονική μπάρα στο κάτω μέρος της οθόνης για να χειρίζεται ο χρήστης τις εφαρμογές. Η νέα λειτουργία αναγνώρισης προσώπου υποστηρίζει 3D σάρωση προσώπου για το ξεκλείδωμα του τηλεφώνου και τον έλεγχο ταυτότητας πληρωμών, ενώ το νέο λογισμικό iOS τρέχει εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας και μπορεί να αποτυπώσει την έκφραση του προσώπου σας σε animated emojis στο iMessage.

    Αλλά αυτές οι δυνατότητες δεν θα είναι αρκετές για να ανατρέψουν την κατάσταση στην Κίνα. Η υψηλή τιμή είναι αρκετή για να αποθαρρύνει πολλούς στη χώρα, καθώς οι εγχώριοι ανταγωνιστές βρίσκονται ξανά ένα βήμα πιο μπροστά από την Apple, κατασκευάζοντας φθηνότερες παρόμοιες συσκευές.

    Η Xiaomi, για παράδειγμα, αποκάλυψε στο Πεκίνο το Mi MIX 2 μόλις δύο ημέρες πριν από την εκδήλωση της Apple. Το τηλέφωνο των 3.299 γουάν (506 δολάρια), επίσης χωρίς κουμπί, διαθέτει ένα πλήρες κεραμικό σώμα που του δίνει μια γυαλιστερή αίσθηση υψηλού επιπέδου. Η Huawei, εν τω μεταξύ, θα λανσάρει τον Οκτώβριο το Mate 10, ένα τηλέφωνο που τροφοδοτείται από το chipset Kirin 970 που διαθέτει σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, επιτρέποντας στη συσκευή πολύ πιο γρήγορη ταχύτητα επεξεργασίας δεδομένων και πληροφοριών. Και η OPPO, η οποία έγινε η μεγαλύτερη μάρκα smartphone της Κίνας με βάση τις πωλήσεις το περασμένο έτος, επίσης σχεδιάζει να λανσάρει τηλέφωνο με το μπροστινό μέρος του τηλεφώνου να είναι ολόκληρη οθόνη, σύμφωνα με πολλές αναφορές των κινεζικών μέσων ενημέρωσης.

    "Το iPhone X είναι πολύ ακριβό για την Κίνα. Είναι περισσότερο μια απόδειξη της εικόνας της Apple ως premium brand", δήλωσε ο CK Lu, αναλυτής της Gartner. "Tο iPhone 8, είναι αυτό που θα καθορίσει τις πωλήσεις της Apple στην Κίνα”.

    iPhone8_8plus

    Αλλά τα iPhone 8 και 8 Plus, που παρουσιάστηκαν παράλληλα με το iPhone X, δεν διαθέτουν αρκετές καινοτομίες για να δικαιολογήσουν την τιμή των 5.888 γουάν ($903) έως 7.988 γιουάν (1.226 δολάρια) στην Κίνα. Τα σχέδια των προϊόντων είναι παρόμοια με αυτά του iPhone 7 και σε μια χώρα όπου οι καταναλωτές αποδίδουν μεγαλύτερη σημασία στην εμφάνιση των smartphones, είναι πιθανό τα νέα iPhones να μην παρέχουν επαρκή κίνητρα για αναβάθμιση.

    "Το iPhone 8 αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις από προϊόντα όπως το Mate 10 της Huawei", δήλωσε ο Jia Mo, αναλυτής της Canalys. "Υπάρχουν πολλά κινέζικα τηλέφωνα που μπορούν να προσφέρουν μια καλύτερη εμπειρία στα 900 δολάρια”.

    Παράλληλα, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει σε περιβάλλον iOS στις συσκευές τους, οι Κινέζοι χρήστες δεν εμπιστεύονται το λειτουργικό σύστημα της Apple. Ο λόγος οφείλεται εν μέρει στην WeChat, την εφαρμογή άμεσων μηνυμάτων της Tencent, με περισσότερους από 900 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Η εφαρμογή, την οποία ένας μέσος Κινέζος ανοίγει δέκα φορές την ημέρα, έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής στην Κίνα, καθώς παρέχει επίσης δυνατότητες για πληρωμές, ψώνια, ειδήσεις και ταξί, κάτι που σημαίνει ότι οι Κινέζοι καταναλωτές αισθάνονται πιο άνετα με τη χρήση ενός τηλεφώνου Android, που τρέχει WeChat.

    Ένας άλλος παράγοντας που κρατάει πίσω την Apple στην Κίνα είναι η λογοκρισία. Πέρυσι, οι υπηρεσίες iBook και iMovie της εταιρείας έκλεισαν απροειδοποίητα στη χώρα. Οι κινεζικές αρχές δεν προχώρησαν σε καμία εξήγηση.

    Η Apple, ωστόσο, έχει και πλεονεκτήματα στην Κίνα. Εξακολουθεί να ελέγχει την αγορά smartphone υψηλής τεχνολογίας της χώρας, με πωλήσεις 14,6 εκατ. μονάδων σε τιμή άνω των $600 το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    11:41 23/09

    Η BlackBerry κέρδισε την Apple

    Το τελευταίο εξάμηνο η μετοχή της καναδικής εταιρείας στη Wall Street είχε κέρδη 37,38%, έναντι 9,40% της Apple.

    03:45 21/09

    Warren Buffett: Πώς ξεκίνησα την καριέρα μου ως επενδυτής

    "Όταν ήμουν 7 ή 8 ετών, ήμουν τυχερός που βρήκα ένα θέμα που πραγματικά με ενδιέφερε – οι επενδύσεις. Ο πατέρας μου έτυχε να ασχολείται με τις επενδύσεις. Αν ήταν πωλητής παπουτσιών, μπορεί να ήμουν...