Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 28-Ιουν-2017 16:00

    Σιάνα Κυριακού: Επενδύσεις σε ενέργειες Εταιρικής Υπευθυνότητας

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η λέξη "επένδυση", µε την αυστηρή της οικονοµική έννοια, δεν αποτελεί κυριολεκτική επιχειρηµατική ενέργεια τα τελευταία χρόνια, δεδοµένου ότι οι περισσότερες εταιρείες κινούνται συντηρητικά και µε βλέµµα στο πολύ άµεσο µέλλον και όχι µακροπρόθεσµα.

    Σε µη αυστηρά οικονοµική ορολογία, όµως, υπάρχει ένας µεγάλος αριθµός εταιρειών που επενδύουν στους ανθρώπους τους και σε ενέργειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Και αυτό έχει αποτελέσµατα βραχυπροθέσµα, αλλά, ακόµα πιο σηµαντικό, και µακροπρόθεσµα.

    Στην πρόσφατη έρευνα της KPMG International, "Global CEO Outlook 2017", η οποία καταγράφει τις προτεραιότητες, τις προκλήσεις αλλά και τις προσδοκίες 1.300 CEOs σε ορισµένες από τις µεγαλύτερες εταιρείες σε 10 χώρες του κόσµου, µία από τις πιο χαρακτηριστικές διαπιστώσεις είναι η αύξηση του αριθµού των CEOs που αναφέρουν ως κορυφαία ανησυχία τα θέµατα ρίσκου που σχετίζονται µε την εταιρική φήµη του οργανισµού τους. Αυτός είναι ο τρίτος σηµαντικότερος κίνδυνος που καταγράφει η έρευνα φέτος, ενώ αξίζει να σηµειωθεί ότι δεν συµπεριλαµβανόταν στις 10 πρώτες θέσεις το 2016.

    Επιπρόσθετα, κατά µέσο όρο το 58% των διευθύνοντων συµβούλων αναµένουν ότι οι γνωστικές τεχνολογίες (cognitive technologies) θα αυξήσουν το προσωπικό τους σε 10 βασικούς τύπους ρόλων στο άµεσο µέλλον. Παρά το γεγονός ότι ένα µικρό ποσοστό αυτών αναµένει ότι η αύξηση αυτή θα είναι µικρή, εξακολουθεί να υπάρχει σαφής προσδοκία ότι χρειάζονται περισσότεροι εξειδικευµένοι εργαζόµενοι, τουλάχιστον βραχυπρόθεσµα, για να χειριστούν αυτές τις νέες τεχνολογίες. Η προσέλκυση υψηλής ειδίκευσης ταλέντων θεωρείται από τους CEOs ως η κορυφαία πρόκληση στην εφαρµογή γνωστικών τεχνολογιών το επόµενο διάστηµα.

    Το κοινό στοιχείο στα παραπάνω ευρήµατα έχει να κάνει µε την προσέλκυση, διακράτηση αλλά και την επένδυση σε εξειδικευµένο ανθρώπινο δυναµικό για την ανάπτυξη των εταιρειών, αλλά και µε την προσέλκυση προσωπικού το οποίο θα συµµερίζεται τις αξίες και το όραµα της εταιρείας, η οποία θα έχει µια δική της αναγνωρίσιµη ξεχωριστή κουλτούρα.

    Μια επιχείρηση µε δυνατό εταιρικό κοινωνικό προφίλ απολαµβάνει µεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα, όχι µόνο ως προς την προσέλκυση ταλαντούχων στελεχών, αλλά και ως και προς τη µεγαλύτερη εµπιστοσύνη που δείχνουν τα ενδιαφερόµενα µέρη προς την εταιρεία. Η εταιρική φήµη ενός οργανισµού µπορεί να επηρεαστεί εάν µια επιχείρηση θεωρείται επιζήµια για την κοινωνία και αν το κοινωνικό σύνολο πιστεύει ότι η εταιρεία δεν ανταποκρίνεται επαρκώς σε κοινωνικά ζητήµατα. Πολιτικές Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που διασφαλίζουν ότι η επιχείρηση προσφέρει έργο µέσα στην κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται, µε ένα διοικητικό συµβούλιο και ανώτερα στελέχη που θα είναι διαθέσιµα να µοιραστούν το όραµα αλλά και τη φιλοσοφία της εταιρείας τους, µπορεί να είναι το κλειδί για περαιτέρω ανάπτυξη και για την εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών που θα ανταποκρίνονται στις αναδυόµενες κοινωνικές ανάγκες.

    ΕΙναι πολύ σηµαντικό το όραµα της εταιρείας να γίνει κοµµάτι της ζωής εντός, αλλά και εκτός του εργασιακού χώρου των ανθρώπων της. Αν οι εργαζόµενοι όχι απλώς καταλαβαίνουν και συµµερίζονται, αλλά "ζουν" την κοινωνική πολιτική που έχει χαράξει η εταιρεία, γίνονται και αυτοί ενεργοί "corporate citizens" και πρεσβευτές αυτού του οράµατος προς την κοινωνία.

    Ακόµα και εάν µια πολύ µικρή οµάδα µέσα από την εταιρεία κινητοποιηθεί, ακόµα και µέσα από ιδιωτικές πρωτοβουλίες, και οι εργαζόµενοι συνεχίσουν να πρεσβεύουν τα εταιρικά πιστεύω, δεν υπάρχει µεγαλύτερη ικανοποίηση και αίσθηµα δικαίωσης για την ίδια την επιχείρηση. Είναι η στιγµή που επιβεβαιώνεται ο θετικός αντίκτυπος του κοινωνικού έργου που µε επιµονή προσπαθείς να δηµιουργήσεις.

    Η κυρία Σιάνα Κυριάκου είναι γενική διευθύντρια και Chief Operating Officer, KPMG.

    Λίγα Λόγια για την KPMG

    Η KPMG αποτελεί το παγκόσµιο δίκτυο ανεξάρτητων εταιρειών παροχής επαγγελµατικών υπηρεσιών-µελών συνδεδεµένων µε την KPMG International, ενός ελβετικού συνεταιρισµού. Οι εταιρείες-µέλη της KPMG παρέχουν ελεγκτικές, φορολογικές και συµβουλευτικές υπηρεσίες. Λειτουργούµε σε 152 χώρες, µε προσωπικό περίπου 189.000 ατόµων παγκοσµίως. Κάθε εταιρεία KPMG αποτελεί µια νοµικά ξεχωριστή οντότητα.

    Στη χώρα µας η KPMG παρέχει, τα τελευταία 40 και πλέον χρόνια, ολοκληρωµένες ελεγκτικές, συµβουλευτικές, λογιστικές, φορολογικές υπηρεσίες σε ελληνικές και διεθνείς εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Για περισσότερες πληροφορίες: www.kpmg.com/gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων