Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 07-Μαϊ-2010 10:14

    Ο Αλαφούζος επιστρέφει με νέες επενδύσεις στη ναυτιλία

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Νάνου

    Μετά από απουσία επτά ετών από τις ναυπηγήσεις πλοίων, η οικογένεια Αλαφούζου επανέρχεται στο προσκήνιο της ναυτιλίας με επενδύσεις της τάξεως των 109 εκατ. δολαρίων για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων. 

    Η οικογένεια Αλαφούζου, ιδιοκτήτρια της Καθημερινής και του ΣΚΑΙ  συμπεριελήφθη και πάλι μετά από πολύχρονη απουσία στο ελληνικό “orderbook”, την λίστα με τον υπό ναυπήγηση ελληνικό στόλο πλοίων.

    Η επενδυτική εταιρεία «Αργοναύτης» που ανήκει στον εκδοτικό όμιλο «Καθημερινή» προχώρησε σε συμφωνία με τα κορεάτικα ναυπηγεία της Samsung για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων aframax χωρητικότητας 115.000 τόνων, έναντι 108,9 εκατ. δολαρίων. Το τίμημα θα καλυφθεί κατά 40% εξ ιδίων διαθέσιμων κεφαλαίων και κατά 60% μέσω τραπεζικού δανεισμού. Σύμφωνα δε με το χρονοδιάγραμμα τα δύο τάνκερ αναμένεται να παραδοθούν στον Έλληνα εφοπλιστή τον Ιούνιο και τον Αύγουστο του 2012. Τα πλοία της επενδυτικής εταιρείας «Αργοναύτης» διαχειρίζεται η ναυτιλιακή εταιρεία Kyklades Maritime της οικογένειας Αλαφούζου.

    Ο Γιάννης Αλαφούζος επενδύει και πάλι στη ναυτιλία σε μία περίοδο που η αγορά αρχίζει να συνέρχεται από την κρίση, εμφανίζοντας έντονα σημάδια ανάκαμψης. Η τελευταία μάλιστα παραγγελία πλοίων με την υπογραφή Αλαφούζου είχε δοθεί το 2003 στα ιαπωνικά ναυπηγεία Universal και αφορούσε τότε στην κατασκευή τριών μεγάλων δεξαμενόπλοιων.

    Τους τελευταίους μήνες πολλοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που αποφάσισαν να επιστρέψουν στις παραγγελίες για κατασκευή πλοίων, εκμεταλλευόμενοι κυρίως τα χαμηλά επίπεδα τιμών ναυπήγησης που η κρίση στη ναυτιλία διαμόρφωσε εδώ και ένα χρόνο. Οι πλοιοκτήτες διαπιστώνοντας πως οι αξίες των πλοίων λόγω της αναθέρμανσης ενδιαφέροντος άρχισαν και πάλι να εμφανίζουν ανοδικές τάσεις, σπεύδουν να κλείσουν νέες συμφωνίες με τα ναυπηγεία. Σύμφωνα μάλιστα με τον αγγλικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, είναι η πρώτη φορά στη διάρκεια των τελευταίων 20 μηνών, που οι αξίες των πλοίων για συνεχόμενες δύο εβδομάδες σημειώνουν σταθερά άνοδο, κερδίζοντας μέρος της χαμένης τους αξίας μετά το ξέσπασμα της κρίσης.

    Ο δείκτης “newbuilding price index” σύμφωνα με τον διεθνή οίκο σκαρφάλωσε σε υψηλότερα επίπεδα στη διάρκεια του Απρίλη, φθάνοντας τις 138 από τις 136 μονάδες που ήταν δύο εβδομάδες πριν. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα επίπεδα εκείνα είχε κολλήσει τους τελευταίους τρεις μήνες. Το ιστορικό υψηλό του δείκτη είναι 190 μονάδες, επίπεδα στα οποία είχε βρεθεί τον Αύγουστο του 2008.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων