Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 13-Δεκ-2018 08:50

    Η επιλογή Scrubber περιέχει ρίσκο για τις ναυτιλιακές

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η επιλογή Scrubber περιέχει ρίσκο για τις ναυτιλιακές

    Τα Scrubbers έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι μπορούν να έχουν αστοχίες και να βλάβες, είναι λοιπόν σημαντικό για τις ναυτιλιακές να κάνουν την επιλογή τους με προσοχή και μελέτη, ανέφερε χθες στέλεχος εταιρείας που ειδικεύεται στη μελέτη και εγκατάσταση των συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων, σε ειδική εκδήλωση που διοργανώθηκε με θέμα τις προκλήσεις ενόψει της εφαρμογής του κανονισμού IMO 2020 για τα καύσιμα και τις λύσεις που είναι αυτή τη στιγμή διαθέσιμες. 

    Στην εκδήλωση Scrubbers 360ο" που διοργάνωσε η κινεζική εταιρεία CSIC, που παράγει Scrubbers (συστήματα καθαρισμού καυσαερίου EGCS) παρουσιάστηκαν μια σειρά από προκλήσεις αλλά και ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει ο ναυτιλιακός κλάδος ενόψει της εφαρμογής του κανονισμού.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή τη στιγμή, σχεδόν ένα χρόνο πριν την έναρξη εφαρμογής του νέου κανονισμού για τις εκπομπές θείου στα καύσιμα των πλοίων, ο οποίος αναδιαμορφώνει το παγκόσμιο τοπίο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, για τη μελέτη και εγκατάσταση scrubber σε ένα πλοίο απαιτούνται 3 έως 6 μήνες, ενώ ο χρόνος που απαιτείται για την παράδοση του εξοπλισμού μπορεί να φτάσει τους 8 μήνες. Μάλιστα όσο πλησιάζουμε στην κρίσιμη ημερομηνία τόσο η πίεση αλλά και ο χρόνος παράδοσης και εγκατάστασης θα αυξάνονται. 

    Ένα ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση scrubber σε ένα πλοίο, όπως παρουσιάστηκε από τον Λ. Δρίκο Managing Director της Glafcos Marine είναι:
    Προμελέτη: 8 ημέρες
    3d scanning: 2-4 ημέρες
    Βασική μηχανική μελέτη: 15 ημέρες
    Προσδιορισμός λύσης και επιλογή κατασκευαστή: 10 ημέρες
    Αναλυτική μελέτη και έγκριση τύπου: 1 έως 3 μήνες
    Παράδοση εξοπλισμού: έως 8 μήνες
    Προκατασκευή: 20 ημέρες
    Εγκατάσταση: 8 ημέρες
    Commissioning και έλεγχος λειτουργίας: 2 ημέρες
    Εκπαίδευση: 2 ημέρες 

    Από την πλευρά τους τα στελέχη της CSIC που μίλησαν στην εκδήλωση παρουσίασαν τις λύσεις της κινεζικής εταιρείας (σύστημα Scrubber του SMDERI), για τη συμμόρφωση στο νέο κανονισμό. 

    Όπως είπε o κ. Λεωνίδας Δρίκος, Managing Director, Glafcos Marine, "αυτή τη στιγμή οι ναυτιλιακές εταιρείες πιέζονται να αποφασίσουν εγκαίρως για τη λύση που πρέπει να ακολουθήσουν, δηλαδή τη χρήση συμμορφούμενων καυσίμων ή την εγκατάσταση EGCS, και να απαντήσουν κατά πάσα πιθανότητα σε μία ακόμα πιο δύσκολη ερώτηση, σχετικά με τον κατασκευαστή EGCS που θα εμπιστευτούν". 

    "Παρόλο που φαντάζει απλή, η τεχνολογία των scrubbers παρουσιάζει σημαντικές επιστημονικές, τεχνικές και μηχανολογικές προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες", σημείωσε από την πλευρά του ο Δρ Γεώργιος Σκεύης, Επικεφαλής Ερευνητής του Εθνικού Κέντρου Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ). Ο ίδιος πρόσθεσε: "Η ελληνική κοινότητα  Έρευνας & Ανάπτυξης,  σε στενή συνεργασία με την ελληνική και τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, μπορεί να προσφέρει καινοτόμες λύσεις για την προσαρμογή και βελτιστοποίηση των συστημάτων scrubbers από άποψη αυξημένης αποτελεσματικότητας, μείωσης των εκπομπών θείου, αλλά και μειωμένου κεφαλαιακού και λειτουργικού κόστους".

    Στο ίδιο μήκος κύματος, ο κ. Αντώνης Βούρδαχας, Principal Vessel Performance Analyst, ABS, επισήμανε ότι "η επερχόμενη εφαρμογή του νέου παγκόσμιου κατώτατου ορίου εκπομπών θείου από το 2020 συνοδεύεται από μία αβεβαιότητα που δημιουργεί αναστάτωση στη ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία αντιμετωπίζει ήδη σημαντικές προκλήσεις στην παγκόσμια αγορά. Ωστόσο, οι εξελίξεις στην τελευταία, 73η Σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος MEPC, ενδέχεται να βοηθήσουν: υπάρχουν πολλές πιθανές λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτιλιακές, αλλά τα scrubbers βρίσκονται για πολλούς στην κορυφή της λίστας, κυρίως χάρη στα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματά τους".

    Ο κ. Λουκάς Κανιάρος, εκ μέρους της ναυτιλιακής εταιρείας CHANDRIS, σχολίασε ότι "ο νέος κανονισμός για τις εκπομπές θείου από τα πλοία επιτρέπει τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων συμμόρφωσης, συμπεριλαμβανομένων των scrubbers", ωστόσο εξέφρασε επιφυλάξεις, καθώς όπως εκτίμησε "χρησιμοποιώντας τέτοιες μεθόδους δεν θα υπήρχε ουσιαστικός περιορισμός της περιεκτικότητας σε θείο του χρησιμοποιημένου καυσίμου". Ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στα "τεχνικά ζητήματα που ανακύπτουν και μερικές σημαντικές ανησυχίες που εμπλέκονται κατά την επιλογή ενός scrubber".

    Ποια είναι η  CSIC
    Η China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC), που ιδρύθηκε τον Ιούλιο 1999, είναι ένας από τους μεγαλύτερους ναυπηγοεπισκευαστικούς ομίλους στην Κίνα. Το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου ανέρχεται σε 2,95 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ απασχολεί περίπου 150.000 εργαζόμενους. Περιλαμβάνει μια σειρά από αναγνωρισμένα ναυπηγεία, κατασκευαστές κινητήρων ντίζελ και ινστιτούτα έρευνας που συνδέονται με την εισηγμένη θυγατρική. Επιπλέον, η CSIC κατέχει ηγετική θέση στην έρευνα και το σχεδιασμό πολεμικών και εμπορικών πλοίων, με 13 ακαδημαϊκούς και περισσότερους από 40.000 υψηλά ειδικευμένους μηχανικούς που εργάζονται σε έξι κέντρα R&D, εννιά εργαστήρια, δώδεκα κέντρα τεχνολογικής έρευνας – όλα εθνικής κλάσης – καθώς και σε 150 μεγάλης κλίμακας εργαστήρια του ομίλου. Η γκάμα προϊόντων της CSIC εκτείνεται από το ναυτιλιακό κλάδο μέχρι και τη σφαίρα σχεδιασμού και κατασκευής προηγμένων ετοιμοπαράδοτων μονάδων εξοπλισμού και προϊόντων υψηλής τεχνολογίας.  

    SMDERI
    Το SMDERI είναι το μοναδικό κρατικό ινστιτούτο έρευνας για θαλάσσιους κινητήρες ντίζελ στην Κίνα, συνδεδεμένο με τη CSIC και αντιπροσωπεύει έναν από τους μεγαλύτερους ναυπηγοεπισκευαστικούς ομίλους στην Κίνα. Το SMDERI ιδρύθηκε το 1963 και αποτελεί έναν επιχειρηματικό όμιλο που δραστηριοποιείται σε R&D, κατασκευές, επισκευές και συμβάσεις έργων. Τα κυριότερα προϊόντα που αναπτύσσονται και παράγονται από το SMDERI, με μια αγορά που εκτείνεται σε περισσότερες από 30 χώρες και περιοχές ανά τον κόσμο, χρησιμοποιούνται ευρέως σε περισσότερους από 20 τομείς, όπως μηχανικό εξοπλισμό, πετροχημικά, ενέργεια, μεταφορές, κλπ. 

    GLAFCOS MARINE
    Η Glafcos Marine Ltd. είναι ένας τεχνικός όμιλος Ναυπηγών, Μηχανολόγων και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Επιθεωρητών και Ναυτικών Συμβούλων, που προσφέρει την εμπειρία και τις υπηρεσίες του στο ναυτιλιακό κλάδο διεθνώς, μέσω ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού δικτύου με θυγατρικές σε Ελλάδα και Κίνα. 
    Με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας, η Glafcos παρέχει αποτελεσματικές υπηρεσίες και εξατομικευμένη προσέγγιση στους ακόλουθους τομείς: σχεδιασμός νέων κατασκευών, μετασκευές, συμβουλευτικές υπηρεσίες σε πλοία εν υπηρεσία, επιθεωρήσεις και επισκευές, με προσωπικό σε εικοσιτετράωρη ετοιμότητα και τηλεφωνική γραμμή άμεσης εξυπηρέτησης. Η Glafcos Marine Ltd. διατηρεί επί σειρά ετών ξεχωριστό τμήμα R&D.

    Η SinoGlafcos, η κινεζική θυγατρική της Glafcos, εξυπηρετεί τη ναυτιλία κατά μήκος της κινεζικής ακτογραμμής με όλες τις παραπάνω υπηρεσίες, ενώ ταυτόχρονα παρέχει γενικό ανεφοδιασμό πλοίων και προμήθειες. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων